تدبیر مسئولان استانی برای کاهش صف نان یارانه‌ای

افزایش ساعات کار و تعداد نانوایی‌ها


ایران‌زمین – طی چند روز گذشته و در آستانه اجرای طرح هدفمندی یارانه نان، در بسیاری از استان‌ها مردم شاهد صف‌های طویلی در مقابل نانوایی‌ها بوده اند. به همین دلیل ساعت کاری نانوایی‌ها در برخی استان‌ها افزایش یافته و نظارت بر فروش و عرضه نان تشدید شده است، در همین حال مسئولان تأکید می‌کنند که هیچ‌گونه کمبودی از بابت آرد و نان وجود ندارد و مردم  نگران کمبود آرد و نان نباشند. آنها از مردم خواسته‌اند به اندازه مصرف‌شان نان خریداری کنند.
در تبریز به منظور کاستن از طول صف نانوایی‌های سهمیه‌ای، ۴۰نانوایی آزادپز به جمع یارانه‌ای پزهای شهر اضافه شد.«علی جعفری‌آذر» فرماندار کلانشهر تبریز با بیان این مطلب به ایرنا، گفت: وجود صف‌های طولانی به خاطر تغییر قیمت گندم و تجدید‌نظر در برخی سهمیه نانوایی‌ها بوده که منجر به کمبود عرضه شده است.
وی خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی نداریم و هیچ‌گونه افزایش قیمتی هم در نرخ نان اعمال نشده است.فرماندار تبریز با بیان اینکه در چند روز گذشته از مجموع ۸۰نانوایی آزادپز، ۴۰نانوایی آرد یارانه‌ای دریافت کرده‌اند، افزود: سهمیه آرد ۵۰نانوایی نیز افزایش یافته و هر جا نیاز باشد، آرد یارانه‌ای می‌دهیم.
احتمال شبانه روزی شدن برخی نانوایی ها در مشگین شهر
«ایرج بیگدلو» فرماندار مشگین‌شهر هم به مهر، گفت: نانوایی‌های شبانه‌روزی برای حل مشکل تأمین نان شهروندان تشکیل می‌شود.
وی از افزایش سهمیه آرد برخی نانوایی‌ها در این شهرستان برای رفع مشکل کمبود نان خبر داد.وی با اشاره به الزام فعالیت ۲نوبته برخی نانوایی‌ها بویژه در مناطق پرجمعیت این شهرستان تصریح کرد: به‌دلیل شرایط ایجاد شده، کارگروهی برای مدیریت و ساماندهی کمبود نان تشکیل شده است و با تأمین آرد مورد نیاز ۲۱واحد نانوایی در رسته بربری، سنگک و ۱۶واحد در رسته لواش ملزم به فعالیت و پخت نان از ساعت ۱۸ تا ۲۲ شدند.وی خاطرنشان کرد: اگر مشکلات حل نشود چند واحد نانوایی را به‌صورت شبانه‌روزی فعال خواهیم کرد.«امیر هادی» فرماندار اراک هم به ایرنا گفت: ساعت کاری ۱۰نانوایی منتخب این شهر در راستای افزایش رضایتمندی و ارائه خدمات بیشتر به مردم از ۶ صبح تا ۲۴ شب افزایش یافته است.به گفته وی از این تعداد ۶نانوایی لواش و چهار نانوایی سنگک است که از ساعت ۶ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۴ به مردم خدمات ارائه می‌دهند.فرماندار اراک تأکید کرد: تاکنون در شهر اراک فعالیت نانوایی‌ها با این ساعت کاری سابقه نداشته و امید است خبازان در ارائه خدمت به مردم به موضوع کیفیت نان هم توجه داشته باشند.حدود ۵۲۰ نانوایی در شهرستان اراک فعالیت می‌کنند.
پلمب نانوایی‌های متخلف در مشهد
در همین حال به‌دنبال تشدید نظارت بر فروش و عرضه نان،  چهار نانوایی در مشهد مهروموم شد.ناصر شعربافیان مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: در پی شناسایی و برخورد با واحدهای متخلف و ایجاد اختلال در عرضه نان، چهار نانوایی در مشهد مهر‌وموم شد.
وی افزود: در این مدت از ۴۵۰واحد نانوایی در مشهد بازرسی شد و تذکرات، تخلفات و برخوردهای لازم با واحدهای متخلف انجام شد.
وی ادامه داد: طی سه روز برای ۲۰واحد نانوایی پرونده تخلف به ارزش ۱۲میلیارد ریال تشکیل شده است.به گفته وی، مهم‌ترین تخلفات شناسایی‌شده گرانفروشی، کم‌فروشی و عرضه خارج از شبکه است.وی خاطرنشان کرد: به منظور رفاه مردم در محل نانوایی‌های متخلف یک واحد نانوایی سیار هم مستقر و به مردم ارائه خدمت خواهد کرد. هم‌اکنون بیش از ۲هزار واحد نانوایی در شهرستان مشهد فعالیت دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7910/16/613205/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها