دیگه چه خبر؟



روایت امریکایی از سفر مورا

 خبر اول اینکه، نشریه امریکایی «پالتیکو» درباره سفر اخیر «انریکه مورا»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران گزارش داد تهران طی هفته گذشته تمایل خود را برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای متوقف شده نشان داد اما درخواست نهایی‌اش که به ادعای این گزارش باعث ممانعت از توافق شده را رها نکرده است.
به گزارش فارس به نقل از این رسانه غربی، مقام ارشد اتحادیه اروپا در تلاشی برای غلبه بر بن‌بست در مذاکرات به ایران سفر کرد و در مذاکراتی که انجام شد، پیشرفت جدیدی ایجاد کرد اما توافق هنوز قطعی نیست. به ادعای این رسانه امریکایی، گفت‌وگوهای احیای برجام اکنون با توجه به درخواست‌ ایران مبنی بر حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های «تروریستی خارجی» دچار وقفه شده است.
به گفته مقام‌های غربی، مورا این پیام را ارائه کرد که ممکن است ایالات متحده درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت‌وگو کند اما تنها زمانی این کار را می‌کند که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد. طبق این گزارش، ایران عقب‌نشینی نکرد اما نشان داد که مایل است در این مدت گفت‌وگوها را در مورد موضوعات غیر سپاه پاسداران از سر بگیرد و ممکن است خواسته‌های جایگزین بالقوه‌ای را مطرح کند.

پذیرش دعوت رئیسی از سوی رئیس جدید امارات برای سفر به ایران

 دست آخر اینکه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در اعلام جزئیاتی از دیدار وزیر امور خارجه با رئیس جدید دولت امارات، گفت: محمد بن زاید از دعوت رئیس جمهور کشورمان برای سفر به ایران استقبال و اعلام آمادگی کرد در اولین فرصت به ایران سفر کند.  
به گزارش فارس، جواد کریمی قدوسی در روایت این دیدار با بیان اینکه در این دیدار بر خروج نیروهای خارجی از منطقه و نیز آغاز فصل تازه‌ای در روابط ایران و امارات تأکید شده است، افزود: محمد بن زاید از این موضوع استقبال کرد و بیان داشت که امارات نیز تمام ظرفیت‌های خود را در جهت ارتقای روابط بین دو کشور به کار خواهد گرفت.
کریمی قدوسی افزود: سپس محمد بن زاید به وزیر امور خارجه دولت امارات دستور داد تا جلساتی با تیم سیاست خارجی ایران در رابطه با مسائل مختلف آغاز کند و همچنین تأکید داشت که اگر در موضوعاتی پیشرفتی مشاهده نشود، به صورت مستقیم بر آن موضوع ورود پیدا خواهم کرد. همچنین در این دیدار بر حجم مبادلات دو کشور و ارتقای آن تأکید شد و بن زاید بیان کرد که می‌‌خواهد حجم مبادلات دوجانبه دو کشور به سطحی که در گذشته وجود داشت برسد و همچنین تأکید کرد اجازه نخواهد داد دیگر موانعی که باعث دوری ملت‌ها و دولت‌ها از هم می‌شود دوباره پدیدار شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7910/5/613251/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها