اخبــــار


پیکر آیت الله فاطمی‌نیا در دانشگاه تهران تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) تدفین شد
اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر استاد اخلاق

رهبر معظم انقلاب شامگاه دوشنبه با حضور در کنار پیکر مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیّدعبدالله فاطمی‌نیا ضمن قرائت فاتحه، بر آن عالمِ واعظ  نماز میت اقامه کردند. در این مراسم جمعی از نزدیکان و بستگان مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی‌نیا نیز حضور داشتند.
پیکر مرحوم آیت الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق، در دانشگاه تهران و بر دست‌های خیل گسترده‌ای از عاشقان اهل بیت(ع) تشییع شد و اقامه نماز بر پیکر این عالم وارسته توسط آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران اقامه شد. به گزارش ایرنا، مراسم تشییع صبح دیروز با حضور جوانان، شاگردان این استاد اخلاق و جمعیت کثیری از اقشار مردم برگزار شد. با وجود اعلام تعطیلی به دلیل آلودگی هوا، جمعیت چند هزار نفری در این مراسم شرکت کردند و با سینه‌زنی و ذکر مصیبت سیدالشهدا، پیکر آیت‌الله فاطمی‌نیا را تا میدان فلسطین بدرقه کردند.
آیت‌الله فاطمی‌نیا پس از یک دوره بیماری طولانی، بامداد روز دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت. همچنین مراسم وداع با پیکر این دانشمند فاضل و عارف با اخلاص دوشنبه شب با حضور علاقه‌مندان و عاشقان این استاد اخلاق در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد. پیکر ایشان پس از تشییع در تهران به قم انتقال داده شد و پس از تشییع از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در رواق شهید آیت‌الله مطهری، حرم کریمه اهل‌بیت(س) به خاک سپرده شد. آیت‌الله فاطمی‌نیا که در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشوده بود، از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی‌طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سیدرضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت و علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان بهره جسته بود و  از وی آثار ارزشمندی در زمینه آگاهی اسلامی و شرح مفاهیم شیعی به جا مانده است.

پیگیری‌های دستگاه قضا برای شفافیت صادرات و واردات

رئیس قوه قضائیه در نشست با اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر نقشی که مجلس یازدهم می‌تواند در زمینه «کوتاه کردن فرایند دادرسی» و «کاستن از عناوین متعدد و کثیر مجرمانه» ایفا کند تأکید کرد و گفت: کوتاه کردن فرایند دادرسی یک ضرورت غیرقابل کتمان است و ما برای تحقق این مهم سلسله برنامه‌هایی را در دستور کار داریم. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ضمن اشاره به وجود دردهای مزمن در بخش‌هایی از نظام اداری کشور مداوای این دردها را نیازمند تشریک مساعی و تمرکز قوای دستگاه‌های مختلف و شناسایی اولویت‌ها دانست و افزود: همچنین باید توجه داشت که این درمان دردهای مزمن با جیغ‌ها و فریادهایی همراه خواهد بود که این امر نباید ما را از ادامه مسیر بازدارد و باید موضوع را تا انتها و حصول نتیجه پیگیری کنیم.
رئیس عدلیه همچنین با تأکید بر ضرورت اتصال سامانه‌های دستگاه‌های مختلف در راستای شفاف‌سازی چرخه صادرات و واردات در کشور و انسداد بسترهای فسادزا، تصریح کرد: به مسئولان قضایی دستور داده‌ام که با کمک دولت، همچنان ساماندهی فرایندهای صادرات و واردات از جمله ثبت‌ سفارش‌ها، تخصیص ارز، تخلیه محموله کشتی‌ها در بنادر و گمرکات و ارسال بموقع آنها به نقاط مختلف کشور، ساماندهی انبارهای گمرکات و بنادر را با جدیت دنبال کنند تا اشکالات و آسیب‌های فسادزا و موجد خسارتی که کماکان در برخی از بنادر و گمرکات کشور وجود دارد، به طور کامل مرتفع شوند.

بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان‌غربی با حضور مخبر

روز گذشته، جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان آذربایجان‌غربی به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار و بر اتمام و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در این استان تأکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، در این جلسه با اشاره به مطالبات و تأکیدات رئیس‌جمهور درباره احیای دریاچه ارومیه مقرر شد تا طرح‌های مرتبط با احیای این دریاچه هر چه سریع‌تر عملیاتی شود. بررسی و تصویب توافقات دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار این استان در حوزه‌های مختلف از دیگر بخش‌های این جلسه بود. همچنین در این جلسه بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر طرح‌های مرتبط با حوزه گردشگری، نیرو، ورزش و جوانان، خانواده و زنان، صنعتی، کشاورزی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و عمرانی و زیرساختی استان آذربایجان‌غربی تأکید شد.
جلسه روزانه ستاد تنظیم بازار به ریاست مخبر
 جلسه ستاد تنظیم بازار عصر دیروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و در آن گزارشی از آخرین وضعیت بازار و ذخایر کالاهای اساسی ارائه شد. محمد مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش‌های وزرای صمت و جهاد کشاورزی از ذخایر کالاهای اساسی گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد و محدودیتی متوجه فراوانی کالاهای اساسی نیست.معاون اول رئیس جمهور افزود: با تلاش‌های جدی دولت، دغدغه‌ای برای تأمین نیازهای مردم کشور وجود ندارد و با وجود اینکه امروز شاهد کمبود کالاهای اساسی و گرانی در برخی کشورها هستیم، مردم ایران دغدغه‌ای درخصوص فراوانی کالا ندارند. وزرای صمت و جهاد کشاورزی نیز در این جلسه از حل مشکلات تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز مردم نظیر روغن، مرغ و تخم مرغ خبر دادند و گزارشی از برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای جوجه‌ریزی و تأمین مرغ و تخم مرغ در ماه‌های آتی ارائه کردند. وزیر کشور نیز گزارشی از بررسی مشکلات برخی نانوایی‌ها و مذاکره با اتحادیه نانوایان ارائه کرد و از اتخاذ راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات نانوایان  و مرتفع شدن تشکیل صف در نانوایی‌ها خبر داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7910/2/613290/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها