اخبار


معاون وزیر جهاد کشاورزی:
برنامه‌های دولت برای حمایت از تولید مرغ و تخم‌مرغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشریح حمایت‌های دولت از صنعت طیور کشور بعد از حذف ارز ترجیحی، گفت: تعرفه صادرات مرغ و تخم‌مرغ حذف شده و در صورت وجود تولید مازاد، صادرات آزاد است.
حسین دماوندی‌نژاد، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گو با مهر با بیان اینکه در فرایند برنامه‌ریزی تولید تخم مرغ کمیته‌ای با مسئولیت بنده متشکل از اتحادیه سراسری مرغداران میهن و تعدادی از معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده تا ما بتوانیم به صورت هفتگی قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را تعیین و تولید مازاد تولیدکنندگان را خریداری و در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی کنیم.
وی با بیان اینکه از چهارشنبه هفته گذشته این کمیته تشکیل شده است، افزود: در حوزه جوجه یک‌روزه گوشتی نیز در هر هفته تعدادی تولید می‌شود که باید به مراکز پرورشی منتقل شود و بر این اساس شرکت پشتیبانی امور دام تولید قراردادی را در دستور کار خود قرار داده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: در این طرح، مرغدار به اندازه تعداد جوجه‌های دریافت شده، نهاده مدت‌دار از شرکت پشتیبانی امور دام تحویل می‌گیرد و زمانی که تولید انجام شد، مرغدار می‌تواند آن را در بازار بفروشد یا اینکه شرکت پشتیبانی امور دام آن را به نرخ مصوب خریداری می‌کند.
دماوندی‌نژاد با اشاره به اینکه صادرات برای مرغ گوشتی و تخم مرغ به‌طور جد پیگیری و تعرفه آن حذف شده است، گفت: در صورتی که با تولید مازاد مواجه باشیم، این مازاد به بازارهای منطقه صادر خواهد شد.


رئیس سازمان امور عشایر:
عشایر دارای «دامدار کارت» تسهیلات کم‌بهره می‌گیرند

رئیس سازمان امور عشایر ایران تأکید کرد: عشایر برای ثبت نام و دریافت «دامدار کارت» اقدام کنند تا بتوانند از تسهیلات کم‌بهره برای خرید علوفه دامی استفاده کنند.
به گزارش «ایران» به نقل از سازمان امور عشایر ایران، عباس پاپی‌زاده اظهار کرد: تسهیلات کم‌بهره برای خرید علوفه دامی اختصاص داده شده تا مشکل تأمین نقدینگی عشایر کمتر شود.
پاپی‌زاده با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم سازمان، ارتقای معیشت جامعه عشایری است، افزود: بهبود بازار فروش محصولات تولیدی عشایر از سوی سازمان در حال پیگیری است.
نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود به خصوص ظرفیت اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری برای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها استفاده شود.
وی گفت: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از عشایر در برابر افت قیمت دام، سیاست صادرات دام و خرید داخلی اتخاذ شده که با حذف واسطه‌ها قیمت گوشت برای مصرف کننده افزایش پیدا نکرده و سود ناشی از آن به عشایر می‌رسد.
پاپی‌زاده با اشاره به تعاملات خوب دولت و مجلس با سازمان امور عشایر و افزایش اعتبارات حوزه عشایر در سال‌جاری، اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۱ تحولات اساسی در زندگی عشایری داشته باشیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7919/9/614722/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها