«ایران» ازمعاملات بازار سهام گزارش می‌دهد

قرمزها اولین راند هفته را بردند


گروه اقتصادی/ هرچند بازار سهام کار خود را با افزایش 3 هزار واحدی شاخص کل بورس آغاز کرد، اما این روند بزودی تغییر کرد و از ساعت 9 و 20 دقیقه فشارعرضه‌کنندگان در تمامی بازار شروع به افزایش کرد.
این موضوع تعداد نمادهای سبزپوش بازار را به‌سرعت کاهش داد تا در نهایت نمادهای قرمزپوش، شاخص کل بازار سهام را با 11 هزار و 85 واحد کاهش، به ارتفاع یک میلیون و 553 هزار واحدی برسانند.در این روز شاخص کل هم وزن نیز 2 هزار و 710 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 379 هزار واحد ایستاد. همچنین شاخص آیفکس (کل فرابورس) 90 واحد کاهش را تجربه کرد.
نماگر‌های بزار
دیروز درحدود 450 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که صندوق‌های قابل معامله، فلزات اساسی و بانک‌ها بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. همچنین گروه‌های معاملاتی سیمان، اطلاعات و ارتباطات و عرضه برق نیز در این روز بیشترین استقبال را از طرف سهامداران حقیقی به خود جذب کردند.ارزش معاملات خرد نیز در این روز با افزایش روبه‌رو شد و به عدد 6780 میلیارد تومان رسید. صندوق‌های درآمد ثابت نیز پس از 5 روز متوالی که با ورود پول حقیقی روبه‌رو بودند در روز شنبه با خروج حقیقی‌ها روبه‌رو شدند و 37 میلیارد تومان پول حقیقی از آنها خارج شد.
تعداد فروشندگان حقیقی با افزایش 2 درصدی روبه‌رو شد و به همین نسبت حقوقی‌ها از فروش خود کاستند.
نمادهای تازه‌وارد در نقش ناجی
در روز شنبه دو نماد «آسیاتک» و«سآبیک» پرتراکنش‌ترین سهام بازار بودند و با افزایش 5 درصدی قیمت‌های‌شان نقش بسزایی را در جلوگیری از نزول بیشتر شاخص کل بورس ایفا کردند. آمارهای مربوط به بازدهی سهام شرکت‌های تازه‌وارد به بازار سرمایه نشان می‌دهد کسانی که در عرضه‌های اولیه این شرکت‌ها شرکت داشته‌اند توانسته‌اند به نسبت قابل‌توجهی بازدهی کسب کنند که این موضوع در روز شنبه نیز اتفاق افتاد.








آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7919/10/614727/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها