تعیین بازپرس ویژه برای رسیدگی به پرونده متروپل


گروه حوادث/دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان از تعیین بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده فروریختن ساختمان متروپل آبادان در مرکز استان خبر داد.
صادق جعفری چگنی به میزان گفت:  با دستور رئیس کل دادگستری استان، کارگروه ویژه‌ای برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه راه‌اندازی شده است تا ضمن برخورد لازم با عوامل این حادثه، پیگیری‌های لازم برای جبران خسارت زیان دیدگان به عمل بیاید.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ نفر از مسببین و مرتبطین با این حادثه بازداشت شده‌اند، افزود: دادستانی مرکز استان خوزستان به عنوان مدعی‌العموم، ناظر بر حقوق عامه و مدافع منافع عمومی است و در همین راستا اقدامات حقوقی و قانونی را در دستور کار قرار داده است که نتیجه آن  اعلام می‌‌شود. هیأت هفت نفره‌ای از کارشناسان خبره استان برای رسیدگی به موضوع و تعیین ابعاد حادثه، تعیین شده و کار خود را آغاز کرده‌اند. ضمن اینکه برای جبران ضرر و زیان وارده به حقوق عمومی و اشخاص زیان دیده، برخی اموال شناسایی و توقیف شده است.

موضوع انفجار متروپل منتفی شد
عباس معظمی معاون ایمنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا  گفت:  جلسات متعدد کارشناسی با حضور مهندسین و متخصصین حوزه انفجارات برگزار شد و آنها پس از بررسی شرایط این سازه و موقعیت حساس منطقه، انفجار درجا را منتفی دانستند و عملیات آواربرداری با طرح‌های دیگری در حال انجام است.
احمد وحیدی، وزیر کشور نیز آمار جانباختگان را 28 نفر اعلام کرد و گفت: صبح شنبه دو پیکر دیگر از جانباختگان حادثه متروپل از زیر آوار خارج شد که برای تشخیص هویت به دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقال یافتند و براین اساس تعداد جانباختگان حادثه متروپل به 29 نفر افزایش یافت.
قدرت‌الله محمدی فرمانده آواربرداری ساختمان متروپل نیز  اظهار کرد: بعد از مرحله جست و جوی مفقودین در سه روز گذشته، عملیات و مراحل جدید آواربرداری با تجهیزات و امکانات سنگین آغاز شده‌است.  قبل ‌از این، کار بشدت سخت بود چراکه ساختمان‌هایی که در وضعیت ناپایدار به سر می‌بردند هنوز ریزش نکرده بودند که این موضوع موجب خطر برای دستگاه‌های امدادی شده بود. اما  سازه‌ها را  پایدار کردیم و توانستیم از سه محور با تجهیزات سنگین کار را آغاز کنیم و تا به این لحظه پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌ایم.
وی ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت‌گرفته ظرف سه روز آینده عملیات جست و جوی مفقودین و اجساد به پایان خواهد رسید.

حضور سگ‌های خانگی در متروپل
امدادرسانان هلال‌احمر می‌گویند: سگ‌های زنده‌یاب برای موفقیت در عملیات‌ امداد و نجات مصدومین از زیر آوار باید تمرینات خاصی دیده باشند.
پس از اینکه ساختمان 10 طبقه متروپل در آبادان فرو ریخت، بلافاصله مردم داوطلب کمک شدند و خود را به محل حادثه رساندند تا در کنار نیروهای امدادی، هلال ‌احمر، اورژانس، پلیس، آتش‌نشانی و نیروهای نظامی و انتظامی و سایر دست‌اندرکاران، در عملیات آواربرداری و کمک به حادثه‌دیدگان مشارکت داشته باشند. در این میان برخی از شهروندان آبادانی‌ نیز طی این روزها، سگ‌های خود را برای کمک به محل محبوس‌شدگانِ زیر آوار فاجعه برج دوقلو، به متروپل آوردند.
البته امدادرسانان هلال‌احمر ضمن ادای احترام به احساس مسئولیت شهروندان آبادانی از این افراد خواسته‌اند تا به همراه سگ‌هایشان محوطه متروپل را ترک کنند چرا که این جانداران برای موفقیت در عملیات‌ امداد و نجات مصدومین از زیر آوار باید تمرینات خاصی دیده باشند و سگ‌های آموزش ندیده‌ حتی ممکن است به افراد مصدوم آسیب برسانند.

سگ ولگرد 5 نفر را راهی بیمارستان کرد

گروه حوادث/ حمله سگ ولگرد در یکی از باغ‌های اطراف شهرستان تبریز منجر به مصدوم شدن و قطع عضو 5 نفر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی در تشریح این حادثه گفت: روز جمعه اعضای یک خانواده به باغ شخصی خود در اطراف شهر تبریز رفته بودند که ناگهان کودک پنج ساله خانواده مورد هجوم سگی ولگرد در باغشان قرار گرفت. پدر خانواده با دیدن این صحنه به کمک فرزندش شتافت و کودک را از دست سگ نجات داد اما خودش مورد هجوم سگ قرار گرفت. همسایگان که متوجه این حادثه شده بودند بلافاصله به کمک پدر و پسر آمدند اما در این درگیری انگشت دو نفراز همسایه‌ها بر اثر گازگرفتگی سگ قطع شد.
سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: پس از این حادثه سگ که از باغ فرار کرده بود بین راه ناگهان به یک زن ۶۰ ساله نیز حمله کرد که باعث مصدوم شدن وی شد. تمامی مصدومین بلافاصله تحت اقدامات درمانی اورژانس قرار گرفته و توسط سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان سینای تبریز انتقال یافتند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7919/19/614751/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها