واکنش قهرمان یخ‌نوردی جهان به حضور در محل حادثه متروپل

صفدریان: برای فیلم و عکس به آبادان نیامده‌ام


فائزه زمانی/ قهرمان یخ‌نوردی جهان 4 ماه بعد از فتح قله یخی دنیا، در متروپل با هدف کمک به هموطنان در حال فعالیت است. هفته قبل بود که ساختمان متروپل آبادان فرو ریخت و متأسفانه عده‌ای کشته و عده‌ای دیگر هم زیر آوار جا ماندند، اما در این بین برخلاف حضور نمایشی عده‌ای برای گرفتن عکس‌های یادگاری با خرابه‌های متروپل، محمدرضا صفدریان قهرمان یخ‌نوردی جهان با لباس قرمز بین آتش‌نشانان به چشم می‌آید، بدون هیچ ادعایی. آتش‌نشان جوان همان یخ‌نوردی است که 4 ماه پیش با طلایش یخ‌های سوئیس را زیرپا گذاشت، اما این بار خرابه‌های متروپل را برای پیدا کردن هموطنان آبادانی‌اش جست‌و‌جو می‌کند. یخ‌نوردی که 7 -6 سال است در سازمان آتش‌نشانی اصفهان مشغول شده، با ریزش ساختمان تجاری متروپل آبادان، همراه عده دیگری از همکارانش مأموریت دارد تا چند کیلومتر آن طرف‌تر و در گرمای خوزستان با عملیات آواربرداری، زنده‌ای را از زیر خرابه‌ها بیرون بکشد بلکه چشمان منتظری را روشن کند و لبخند به لب خانواده‌ای بنشاند.
هرچند صفدریان تمایلی به صحبت درباره حضورش در محل حادثه متروپل نداشت اما در گفت‌و‌گویی کوتاه با خبرنگار «ایران» تأکید کرد این کار وظیفه‌اش است: «من 7 -6 سال است که در سازمان آتش‌نشانی اصفهان کار می‌کنم و با این حادثه گروهی از آتش‌نشانان زبده اصفهان به محل حادثه اعزام شدند که من هم جزو این دسته هستم. این کار وظیفه من است و بابت آن پول می‌گیرم، به‌خاطر همین علاقه‌ای ندارم درباره کاری که وظیفه‌ام است صحبت کنم. من برای فیلم و عکس و مصاحبه به آبادان نیامده‌ام و دلم نمی‌خواهد در این باره صحبت کنم. اگر هرکدام از ما ایرانی‌ها، به جای فیلم وعکس دنبال انجام وظایفمان به نحو احسن بودیم، حالا اوضاع بهتر از این بود.»
آتش‌نشان یخ‌نورد شرایط محل حادثه را خطرناک می‌داند و معتقد است هر لحظه امکان ریزش ساختمان‌های مجاور متروپل وجود دارد: «اینجا شرایط خوب نیست و ما 24 ساعته در حال آواربرداری هستیم. البته من در حال استراحت بین کار بودم که شما تماس گرفتید و جواب دادم. اگر یک ساعت دیگر تماس می‌گرفتید، به دلیل برگشت به محل حادثه از دسترس خارج بودم. ما بشدت مشغول عملیات آواربرداری هستیم ولی همچنان احتمال ریزش ساختمان‌های مجاور وجود دارد. شرایط امدادگران سخت است و در خطر ریزش بقیه ساختمان‌ها قرار دارند.» صفدریان از مردم می‌خواهد که نزدیک متروپل نشوند: «من از مردم می‌خواهم که به دلیل خطر ریزش ساختمان‌ها، به محل حادثه نیایند. هر لحظه ممکن است ساختمان ریزش کند و حتی این شرایط برای ما آتش‌نشانان و امدادگران هم خطرناک است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7919/21/614752/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها