دور دنیا با چند خبر


افغانستان
منابع از حمله انتحاری علیه ملا یعقوب مجاهد؛ سرپرست وزارت دفاع طالبان در ننگرهار خبر دادند. گفته می‌شود در این رویداد، چند نفراز نزدیکان ملا یعقوب کشته شدند، اما به خود او آسیبی نرسید.

ژاپن
فوساکو شیگه نوبو، بانوی حامی فلسطین و یکی از بنیانگذاران ارتش سرخ ژاپن، پس از گذراندن دوران محکومیت ۲۰ ساله خود از زندان آزاد شد. او در جمع استقبال‌کنندگانش از اینکه بعد از ۲۰ سال زنده از زندان بیرون آمده ابراز خوشحالی کرد.

تونس
قاضی تحقیقات تونس، حکم ممنوع‌ السفری راشد الغنوشی، رئیس پارلمان منحل شده تونس و رهبر جنبش النهضه را در رابطه با آنچه که پرونده «سرویس مخفی» شناخته می‌شود، صادر کرد.

عراق
در سایه بن‌بست سیاسی در عراق و عدم رسیدن به راهکارهایی که بحران تشکیل دولت جدید را حل کند، چهارچوب هماهنگی شیعیان عراق طرحی جدید ارائه کرد که شامل اتحاد چهارچوب هماهنگی شیعیان و جریان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق است.

انگلیس
در ادامه تشدید بحران اقتصادی در انگلیس، «تیم دیوی» مدیرکل شبکه خبری بی‌بی‌سی اعلام کرد براساس بخشی از برنامه صرفه‌جویی هزینه‌ها، طی چند سال آینده تا یک هزار کارمند این شبکه از کار اخراج می‌شوند.

کوبا
ده کشور امریکای لاتین در نشستی در هاوانا، حذف کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه توسط ایالات متحده از حضور در نشست لس‌آنجلس را محکوم کرده و این اقدام را تبعیض‌آمیز خواندند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7919/4/614771/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها