دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

منافع عده‌ای در انحصار بازار خودرو است


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: واردات خودرو در برهه کنونی، یک اقدام ملی و به نفع اقتصاد کلان و آحاد مردم و تنظیم‌کننده بازار است، اما عده‌ای در تلاشند با گفتار و کردارشان اصل موضوع را با مغشوش کردن بازار و سیاه‌نمایی به هم بزنند.
مهدی دادفر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ‌در چهار سال گذشته یک بازار مهندسی شده در خودرو را شاهد بودیم که اعتراضات مردم از گرانی و کمبود عرضه را به دنبال داشت. وی ادامه داد: پس از آن شاهد بودیم عده‌ای به اسم حمایت از تولید داخلی، به دنبال ایجاد انحصار قانونی برای صنعت خودروسازی بودند؛ این در حالی است که بنده با هرگونه قوانین و مقررات انحصاری مخالفم و واردات باید آزاد و برای همه اقشار جامعه باشد. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: درحالی‌که نارضایتی‌ها از نحوه و میزان عرضه و قیمت خودروها وجود دارد، اما عده‌ای عامدانه توپ را به زمین واردات و واردکنندگان انداختند و با ایجاد پویش‌هایی به دنبال فرافکنی بوده و هستند.
این مقام صنفی خاطرنشان کرد: امروز حتی مدیران دو خودروسازی بزرگ کشور با موضوع واردات موافقند و طرح‌ها و ایده‌هایی برای استفاده از این ظرفیت به نفع بازار خودرو دارند. دادفر یادآور شد: فراموش نکرده‌ایم، پیش از ممنوعیت واردات می‌توانستیم خودرویی نظیر پراید را با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان و بدون قرعه‌کشی خریداری کنیم، اما نتیجه ممنوع شدن واردات، حرکت کردن به سمت قرعه‌کشی و خرید محصولات خودروسازان با استفاده از چاشنی شانس و با قیمت‌های بسیار بالاتر است.
وی تصریح کرد: امروز پویشی ایجاد شده تا منافع افراد برخوردار جامعه را به طبقات ضعیف‌تر و کمتر برخوردار جامعه گره بزنند تا اجازه ندهند واردات انجام شود؛ این موضوع سبب می‌شود شکاف طبقاتی عمیق‌تر شده و تضاد طبقاتی ایجاد شود.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تأکید کرد: قانونگذاران باید به نحوی عمل کنند که افراد طبقات متوسط و حتی ضعیف جامعه نیز بتوانند به خودروهای مناسب دسترسی داشته باشند که این مهم موافق خواسته‌های رهبر معظم انقلاب و مطابق سیاست‌های کلی نظام است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7919/7/614778/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها