اخبــــار


گزارش «ایران» نتیجه داد
مشکل صدور ویزای کامیونداران حمل کالا به پاکستان حل شد

بعد از گزارش «ایران» در خصوص مشکل صدور ویزای کامیونداران برای حمل کالا به کشور پاکستان، جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ا«یران» اعلام کرد: سفارت پاکستان از تأمین برچسب(هولوگرام) برای تمدید ویزای رانندگان خبر داده است و با تأمین تعداد مکفی برچسب، صدور روادید رانندگان ایرانی در سفارت پاکستان در تهران و در کنسولگری‌های این کشور در زاهدان و مشهد از 7 خرداد از سر گرفته شده است.

رتبه چهارم ایران در حمل و نقل هوایی منطقه

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر حمل و نقل هوایی و جابه‌جایی مسافر در بین ۱۱ کشور منطقه، در رتبه چهارم قرار دارد.محمدی بخش با بیان اینکه ایران در رتبه چهارم منطقه قرار دارد، افزود: با نوسازی ناوگان، اجاره و خرید هواپیما، افزایش مقاصد پرواز‌های داخلی و خارجی و همچنین توجه به صنعت گردشگری، باید سهم حمل و نقل هوایی و نیز حمل بار و پست را در منطقه و جهان افزایش دهیم.
وی گفت: مهمترین برنامه‌های اجرایی و عملیاتی هواپیمایی جمهوری اسلامی امسال، نوسازی ناوگان به شکل خرید یا اجاره هواپیما‌هایی با ظرفیت ۱۲۰ تا ۱۸۰ صندلی است. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ارائه خدمات هوایی به مناطق کم برخوردار برای توسعه و رونق اقتصادی این مناطق، گسترش پرواز‌های استانی برای آسان شدن سفر‌های هوایی، برقراری پرواز‌هایی برای تردد اساتید و پزشکان برای ارائه خدمات خارج از مرکز و امکان انجام پرواز‌های زیارتی از موضوعات مورد توجه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است. محمدی بخش ادامه داد: در چند سال اخیر تعدادی از هواپیما‌های ایرلاین ملی به علت نداشتن قطعه و تحریم‌های اقتصادی غیرفعال شده‌اند و پرواز‌های ایران‌ایر به علت نداشتن هواپیمای پشتیبان در اکثر اوقات با تأخیر انجام یا باطل می‌شود و همین امر موجب شده برنامه‌ریزی برای برقراری پرواز‌های انتقالی با مشکل همراه شود که این امر هزینه‌های زیادی را به شرکت هما تحمیل می‌کند. وی ابراز امیدواری کرد که با نوسازی ناوگان، افزوده شدن هواپیما و داشتن هواپیما‌های پشتیبان و تأمین قطعات مورد نیاز، تعداد زیادی از هواپیما‌هایی که به علت نداشتن قطعه زمینگیر شده‌اند، فعال شوند.

آغاز عملیات حج تمتع از ۲۲ خردادماه

مدیرکل روابط عمومی«هما» گفت: با انجام اولین پرواز زائران حج تمتع ۱۴۰۱ از فرودگاه حضرت امام(ره) به مقصد فرودگاه جده در ۲۲ خردادماه سال‌جاری، عملیات اعزام زائران به عربستان آغاز و به مدت ۲۲ روز ادامه خواهد داشت. حسین جهانی گفت: عملیات اعزام زائران به عربستان به مدت ۲۲ روز ادامه خواهد داشت. در عملیات انتقال زائران سال‌جاری، حدود ۴۰ هزار زائر با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» به دو فرودگاه جده و مدینه انتقال خواهند یافت. وی گفت: در عملیات انتقال امسال زائران از ۱۸ ایستگاه پروازی تهران، تبریز، کرمان، اصفهان، اهواز، بندرعباس، مشهد، شیراز، اردبیل، بوشهر، همدان، بیرجند، یزد، ساری، گرگان، ارومیه، زاهدان و زنجان به دو فرودگاه جده و مدینه اعزام خواهند شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7919/11/614781/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها