«ایران» گزارش می‌دهد

واریز یارانه برای 4 میلیون نفر جامانده


گروه اقتصادی/ با اجرای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از اردیبهشت‌ماه امسال به 72میلیون ایرانی یارانه 300 یا 400هزار تومانی پرداخت شد و عده‌ای که پیش از این یارانه نقدی را دریافت می‌کردند در دهک‌بندی‌های جدید از فهرست یارانه‌بگیران حذف شدند. به گفته وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی 80درصد این افراد تقاضای بازبینی در دهک‌بندی خود را داده‌اند؛ رقمی که به گفته معاون وزیر 4میلیون نفر است.
به گزارش «ایران»، داریوش ابوحمزه، معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز درباره آخرین وضعیت درخواست‌ها برای بازبینی در دهک‌بندی گفت: تاکنون 4میلیون نفر از شهروندان درخواست بازنگری دهک درآمدی داده‌اند و اعتراض خود را در سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده‌اند. اعتراضات عمدتاً مربوط به ساختار خانوار است که باید در دفاتر پلیس +10 خانوار یارانه‌ای تفکیک و جدا شوند.
به گفته وی طی 10روز گذشته دو فهرست از متقاضیان یارانه را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال کردیم و بعد از دستور رئیس‌جمهور کسانی که قبلاً یارانه 45500 تومانی می‌گرفتند اما یارانه معیشتی به حسابشان واریز نشد و درخواست بازنگری داده‌اند یک ماه یارانه معیشتی به حساب‌شان واریز شد اما فعلاً مسدود است تا تقاضای آنها رسیدگی شود.
معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ تاکنون اسامی چهار میلیون نفر شامل دو فهرست یعنی یک فهرست سه میلیون نفری و یک فهرست یک میلیون نفری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز یارانه معیشتی معرفی شده است؛ از بین آنها کسانی بودند که نسبت به ساختار خانواده و دارایی‌ خود اعتراض داشتند و این افراد قبلاً یارانه ماهانه دریافت می‌کردند اما چون جزو دهک پردرآمدی 10 شده بودند یارانه آنها حذف شده بود و این افراد درخواست بازبینی داشتند.
ابوحمزه این را هم گفت که رئیس‌جمهور یک مهلت یک ماهه برای بررسی تقاضای این افراد داده است و تلاش می‌کنیم ظرف یک ماه که 10روز از آن گذشته است، بازبینی‌ها انجام شود و کسانی که جزو 90درصد یارانه‌بگیر‌ها قرار دارند یارانه آنها برقرار می‌شود.
ثبت‌نام بدون محدودیت از متقاضیان یارانه
از سوی دیگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دو هفته اخیر سامانه‌ای را برای ثبت تقاضای افرادی که اصلاً پرونده یارانه نداشته و یا پیش از این یارانه آنها قطع شده است، معرفی کرده است؛ سامانه‌ای که طی 6روز و بر مبنای زمان‌بندی، امکان ثبت‌نام متقاضیان را فراهم کرد و بعد از آن مهلت ثبت‌نام 4روز تمدید شد و پس از اتمام این 4روز نیز این سامانه همچنان امکان ثبت‌نام از متقاضیان را بدون در نظر گرفتن بازه زمانی ادامه داد.
تعداد افرادی که تاکنون پرونده یارانه‌ای در سازمان هدفمندی یارانه‌ها نداشتند، به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۷میلیون و ۵۰۰هزار نفر است و پیش‌بینی وزیر این است که بعد از ثبت‌نام، از این تعداد به ۴ الی ۵میلیون نفر یارانه تعلق ‌بگیرد.
امکان بارگذاری مدارک به سامانه حمایت اضافه می‌شود
سامانه حمایت که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده است نیز بدون محدودیت زمانی تقاضا برای بازبینی در دهک‌بندی را ثبت می‌کند. معاون رفاهی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: در روزهای آینده نیز ویرایش جدیدی به سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه می‌شود و حتی در برخی موارد امکان بارگذاری مدارک توسط متقاضیان فراهم می‌شود.
مشاهده شناسنامه اقتصادی خانوار از جمله امکاناتی است که برای سامانه حمایتی در نظر گرفته شده است اما اکنون تعداد محدودی گزینه در کارنامه اقتصادی خانوار قابل رؤیت است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مورد وعده داده که به مرور اطلاعات بیشتری برای مردم قابل رؤیت باشد تا در صورت مشاهده مغایرت و یا موارد دیگر، امکان درخواست بازنگری همراه با توضیحات برای آنها فراهم شود. دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطمینان داده‌اند که حق حتی یک نفر از 9دهک کم‌درآمد جامعه ضایع نخواهد شد و یارانه به حساب آنها واریز می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7919/13/614784/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها