هنرمندان در فضای مجازی


صفحه مجازی هنرمندان این بار هم به رویدادهای فرهنگی، هنری و دعوت مخاطبان برای دیدن آثارشان اختصاص دارد. از انتشار کتاب و فیلم در شبکه نمایش خانگی گرفته تا برگزاری نشست‌های ادبی و مراسم نکوداشت فرهیختگان. در این بین برخی هنرمندان هم با مردم آبادان همدردی و با آنها همنوایی کرده‌اند.

چهره ها
نوید محمودی کارگردان افغانستانی در صفحه خود با انتشار کلیپی از سریال «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی درباره این سریال نوشته: «هم اکنون در مرحله فیلمبرداری قرار دارد و از جمله تولیدات اختصاصی پلتفرم «فیلم نت» محسوب می‌شود.«پوست شیر» سومین حضور مهرداد صدیقیان در سریال‌های شبکه نمایش خانگی و اولین همکاری او با برادران محمودی است.»

محمدرضا اصلانی شاعر و فیلمساز با انتشار کلیپی از انتشار کتاب «لغت نامه خزران» اثر میلراد پاویچ توسط نشر نقره خبر داده است. او در صفحه خود نوشته:«لُغَت‌نامه خَزَران: رمان کلاسیک ادبیات پست‌مدرن اثر میلُراد پاویچ نویسنده اهل صربستان و نامزد نوبل است که توسط امین اصلانی ترجمه شده و اکنون در دسترس مخاطبان و دوستداران رمان است.»

علی سرابی بازیگر تئاتر و صداپیشه در صفحه خود از آخرین اجرای تئاتر «آن سوی آیینه» خبر داده ونوشته: «این تئاتر به نویسندگی فلوریان زلر و کارگردانی علی سرابی در ایستگاه پایان است. این تئاتر آخرین اجرایش را روز پنجشنبه در تالار وحدت در مقابل دیدگان دوستداران تئاتر به پایان می‌رساند. در «آن سوی آیینه» ریما رامین‌فر، الناز حبیبی، مارال بنی آدم، پژمان جمشیدی و علی سرابی ایفای نقش می‌کنند.

محمد علی بهمنی شاعر هم در صفحه خود با انتشار پوستری از اولین نشست هفتگی تحلیل و بررسی شعر و موسیقی در مجمع فلاسفه ایران خبر داده است. این نشست روز یکشنبه 8 خرداد ماه ساعت 17 تا 20 برگزار خواهد شد. بهمنی در ادامه نوشته:«سلام‌ و دیدار با یاران سه‌سال‌ دلتنگی و آشنایی تازه با عزیزانی که محبت حضورشان خوشحال‌مان خواهد کرد و پیوند دوستی و آموزش از هم مانند گذشته یادمان خواهد ماند.»

حسن ذوالفقاری نویسنده، پژوهشگر واستاد دانشگاه در صفحه رسمی خود با انتشار پوستری از نشستی با موضوع «آیین‌های جوانمردی و فرهنگ پهلوانی در ایران و جهان اسلام» خبر داده است که توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود. ذوالفقاری نوشته:« در این نشست در پی پاسخگویی به این پرسش‌ها هستیم:1- گستره گروه‌های جوانمردی در جهان ایرانی و دنیای اسلام چگونه است؟ رابطه گروه‌های جوانمردی با آیین‌های زورخانه و پهلوانی چیست؟چه اشتراکاتی میان آیین‌های پهلوانی دیده می‌شود؟ آیا آیین‌های جوانمردی تنها حرکتی اجتماعی بودند یا در سیاست و فرهنگ و ادبیات هم نقش داشتند؟ رابطه آیین‌های جوانمردی با جریان تصوف چیست؟علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند از طریق نشانی زیر اقدام کنند: https://www.skyroom.online/ch/ricac/research»

علیرضا قربانی خواننده در صفحه خود به مردم آبادان تسلیت گفته و با انتشار کلیپی از قطعه «باغ اهورایی» در آلبوم «با من بخوان» نوشته: «برای آبادان عزیز و مردمان صبور و رنجدیده‌اش تسلیت واژه کوچکی است. برای این حجم از سختی و اندوه و مصیبت و غیرت این مردمان.»

 دیگه چه خبر؟
مرضیه برومند بازیگر و کارگردان تئاتر در صفحه خود مخاطبانش را دعوت کرده تا قسمت دوم سریال عروسکی «شهرک کلیله و دمنه» به تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی و کارگردانی مرضیه برومند را ببینند.او نوشته: «عزیزان دلم، کاش می توانستم در شرایط بهتری شمارو به تماشای سریالم دعوت کنم.
این سریال را می‌توانید در پلتفرم فیلم نت ببینید.»

خاطره حکیمی بازیگر تئاتر هم از اجرای تئاتر «درهم تنیدگی» به نویسندگی و کارگردانی احسان گودرزی خبر داده:«که قرار است از سه‌شنبه 10 خرداد ماه تا 12 خرداد روی صحنه رود. بلیت این تئاتر را می‌توانید از سایت تیوال بخرید.»

مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامى در صفحه رسمی خود از نکوداشت دکتر یوسف‌ مجیدزاده در روز دوشنبه 9 خرداد ماه در موزه ملی ایران خبر داده و نوشته: «آیین بزرگداشت «یوسف مجیدزاده»، استاد برجسته باستان‌شناسی ایران و رونمایی از کتاب «سپهر مجد؛ باستان‌شناسی دنیای ایرانی و سرزمین‌های پیرامون: جشن‌نامه دکتر یوسف مجیدزاده» که در اسفند ١۴٠٠، از سوی انتشارات مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) منتشر شد، برگزار می‌شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7919/24/614808/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها