اخبــــار


عصر دیروز برگزار شد
جلسه‌ فوق‌العاده مجمع تشخیص برای بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم

بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام طی جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور رؤسای قوا و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین جمعی از نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی عصر دیروز برگزار شد. محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع با بیان اینکه پیش‌نویس سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پس از تأیید رهبر معظم انقلاب برای بررسی به مجمع ابلاغ شده است، اظهار کرد: در ابتدای امر، ۳۲۰بند پیشنهاد شد که پس از بررسی در کمیسیون مشترک مجمع به ۴۵بند رسید و پس از آن به ۲۹بند کاهش یافت و نهایتاً متن حاضر در قالب ۲۱بند پیش‌روی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت. ذوالقدر ابراز امیدواری کرد با برگزاری جلسات فوق‌العاده و با نگاه دقیق و کارشناسی اعضای مجمع، سیاست‌های کلی برای تدوین برنامه هفتم توسعه کشور پس از تأیید رهبر معظم انقلاب دراختیار دولت قرار گیرد. در ادامه جلسه، بحث در کلیات انجام شد و برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را درباره کلیات سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه مطرح کردند و با آسیب‌شناسی برنامه‌های قبل و برنامه ششم توسعه خواستار تدوین برنامه‌ای جامع و قابل اجرا شدند که با همکاری سه قوه، امکان اجرای آن بیش از شش برنامه توسعه قبل، فراهم باشد.

برگزاری نشست هفتگی سران قوا به میزبانی عدلیه
نشست سران قوا به میزبانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با دستور کار گفت‌وگو حول محور مهمترین موضوعات داخلی و بین‌المللی برگزار شد.


در جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه دانش‌بنیان مطرح شد
تکلیف وزارتخانه‌ها برای دانش‌بنیان کردن دستگاه‌ها

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته در پنجمین جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: با در اختیار گذاشتن امکانات مالی و زیرساختی به حوزه دانش‌بنیان، تمامی وزارتخانه‌ها موظف به دانش‌بنیان کردن دستگاه‌های متبوع خود و همچنین اشتغالزایی در این بخش هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، وی در این جلسه که معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مسئولان دستگاه‌های مربوطه حضور داشتند، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و با تأکید بر بهره‌گیری از برخی فرصت‌های موجود در بودجه سال‌جاری برای کمک به توسعه دانش‌بنیان در کشور، افزود: تاکنون توجه کافی به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در بودجه جاری کشور نشده است و به‌دنبال آن هستیم تا در بودجه‌ریزی سالانه دولت توازنی در اختصاص بودجه معاونت علمی و فناوری با سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها به‌وجود آید.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی و فناوری برای تقویت صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد: خوشبختانه با تلاش‌های دولت سیزدهم، قانون جهش تولید دانش‌بنیان در کشور به عنوان یک منبع قابل استناد برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور پایه‌ریزی شده است.
وی اضافه کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه و تخصیص اعتبارات لازم در راستای تحقق قانون جهش تولید دانش‌بنیان و با ورود و کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و درآمدزایی از طریق صادرات مواد و محصولات تولیدی این شرکت‌ها، ضمن توسعه زنجیره ارزش تولید، کشور از مرحله خام‌فروشی عبور خواهد کرد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در این جلسه ضمن بررسی وضعیت بودجه و تخصیص منابع مالی این معاونت، گزارشی از تصویب آیین‌نامه‌های اجرای مرتبط با قانون بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان و منابع لازم به منظور اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان ارائه کرد.
همچنین آخرین اقدامات انجام شده در ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در حوزه‌های بومی‌سازی، پروژه‌های پیشران و زیست‌بوم، اقدامات اجرایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان و همچنین محورهای اصلی قانون جهش تولید دانش‌بنیان از جمله تقویت ابزارهای مالی، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز، رفع موانع فعالیت‌های دانش‌بنیان و توسعه بازار محصولات و خدمات دانش‌بنیان بحث و بررسی شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7919/2/614824/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها