اخبار


تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی آغاز شد

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی از آغاز تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی خبر داد و گفت: مؤدیان مالیاتی در زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی باید شماره شبای حساب مرتبط به فعالیت تجاری خود را اعلام کنند.محمد برزگری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه روند اجرایی تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی آغاز شده است، اظهار کرد: اکنون مؤدیانی که می‌خواهند اظهارنامه مالیاتی پر کنند، باید در فرم مربوطه شماره شبای حساب مرتبط به فعالیت تجاری را نیز اعلام کنند. این موضوع از خردادماه که سازمان امور مالیاتی نسبت به دریافت اظهارنامه اقدام کرده، اجرا شده است و مؤدیان باید برای هر فعالیت تجاری خود حداقل یک شماره حساب اعلام کنند.

رتبه اعتباری غدیر بالا رفت

براساس تازه‌ترین بررسی‌های صورت گرفته رتبه اعتباری شرکت غدیر افزایش یافت. شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا»، رتبه اعتباری شرکت سرمایه‌گذاری غدیر را ارزیابی کرده و درجه اعتباری شرکت را از طبقه کیفیت بالا ( A+ )   به طبقه کیفیت اعتباری بسیار بالا  ( AA-  ) ارتقا داده است. آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده مورد استفاده برای استخراج نسبت‌های مالی در این ارزیابی، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ آذر 14۰۰ است.
بنابراین گزارش، شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» بر اساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی حسابرسی شده، نسبت‌های مالی استخراج شده از آن و همچنین ویژگی‌های کیفی شاخص ارزیابی‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت، وضعیت حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی ، تأمین مالی، وضعیت طرح‌ها و نیز تحلیل فضای  AA  - کلان اقتصادی کسب و کار مربوطه، رتبه اعتباری بلند مدت   1AA با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت   A1+ را به شرکت سرمایه‌گذاری غدیر تخصیص داد.در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بسیار بالایی برآورد می‌شود و واژه دورنمای باثبات نیز بدین مفهوم است که رتبه اعتباری در آینده قابل پیش‌بینی احتمالاً تغییری نخواهد کرد که حکایت از ثبات سرمایه‌گذاری و چشم‌اندازی بسیار مثبت برای سهامداران دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7923/8/615231/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها