متروپل به روز دهم رسید

دقت و سرعت برای رسیدن به خط پایان


گروه حوادث/ همزمان با کشف دو جسد دیگر از زیر آوار متروپل در دهمین روز عملیات آواربرداری تعداد قربانیان این حادثه به 38 نفر رسید.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»،  استاندار خوزستان روز گذشته گفت: تا روز پنج شنبه 12 خرداد تکلیف تمام پیکرهای احتمالی گرفتار زیر آوار متروپل مشخص می شود. صادق خلیلیان همچنین افزود: برخی از خانه های اطراف متروپل نیز دیگر قابل سکونت نیست که مالکان آنها باید به فرمانداری مراجعه کنند تا محل دیگری برای سکونتشان در نظر گرفته شود. قدرت‌الله محمدی فرمانده عملیات آواربرداری متروپل آبادان گفت: عملیات آواربرداری در برج متروپل با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی و عملیاتی به مراحل پایانی نزدیک شده است. با ورود ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز اکنون عملیات آواربرداری در متروپل پیشرفت قابل توجهی دارد. هر چند وجود میلگرد، تیرآهن ‌و مصالح ساختمانی سنگین در این سازه عملیات آواربرداری را دشوار کرده ولی با کار شبانه‌روزی این عملیات رو به پایان است.فرمانده آواربرداری میدانی متروپل گفت: از سوی دیگر مقاوم‌سازی باقی مانده سازه سرعت آواربرداری را شتاب داد و با ایمنی بیشتری این عملیات ادامه دارد.محمدی با بیان اینکه احتمال وجود اجساد زیر آوار تیم‌های امدادی را مجبور کرده با دقت عملیات را انجام دهند، اظهار داشت: هرجا که آثاری از اجساد مشاهده شود ادامه کار به صورت دستی انجام می‌شود.
احسان عباسپور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: با پیدا شدن پیکر دو نفر  دیگر از شهروندان آبادانی از زیر آوار تعداد جانباختگان متروپل به 38 نفر افزایش یافت. با تلاش گروه‌های جست‌وجو پیکر یکی دیگر از شهروندان حادثه متروپل از زیر آوار بیرون کشیده شد و تلاش برای یافتن پیکرهای احتمالی زیر آوار توسط گروه‌های امدادی حاضر در میدان ادامه دارد.
بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ماه ریزش کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7923/13/615250/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها