رهایی نفتکش با مذاکرات برجامی

از ایـــــران به یــــــونان بی‌ادب


محمدامین میمندیان
اگر اخبار را دنبال کرده باشید یونان یکی از نفتکش‌های ایران را به طور غیرقانونی توقیف کرد و نفتش را هم داد به امریکا. ایران هم در پاسخ، دو نفتکش یونانی را در خلیج فارس توقیف کرد و گفت نفتکش و نفت‌هایش را که آوردی کشتی هایت را پس می‌گیری وگرنه کف بشکه را دیدی؛ نفتکشت را هم دیدی. حال اگر قرار بود ایران بدون این مقابله به مثل‌ها و مدل دولت آقای روحانی، صرفاً با گفت‌و‌گو و مذاکره نفتکش‌اش را پس بگیرد چطور می شد:
 
از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
به دوست و همسایه قدیمی، یونان
با سلام و احترام
نظر به اینکه یک عدد نفتکش ایرانی با نفت‌هایش توسط نیروهای شما توقیف شده است، به استحضار می‌رساند، یونان کشوری باستانی و اصیل است که دیرباز با ایران زمین پیوست فرهنگی و تاریخی داشته است. زمانی که این جوجه کشورهای امروزی در اروپا و آسیا نبودند، یونان و ایران بودند و تاریخ‌سازی می‌کردند. اگر ژولیوس سزار شما سزارین شده است، رستم ما هم رستم‌زاد شده است. ما خیلی باهم چفت و جوریم. لذا این حرکت یونان مبنی بر توقیف نفتکش ایرانی، دون‌ شأن و شخصیت کشوری با این تمدن است. خواهشمند است کشتی ما را با نفت‌هایش پس بدهید شیرینی‌تان هم نزد ما محفوظ خواهد بود. ای نامه که می روی به سویش از جانب من ببوس رویش.
 
از یونان
به ایران
بیشین بینیم باو. ته بشکه‌اش رو هم نمیدم بخوری. تازه سزار هم مال ما نیست. پایان
 
از وزارت خارجه ایران
به کشور محترم و مؤدب یونان
نامه شما را دریافت کردم و بسیار متأسف شدم. لازم است یاد آور شوم کشور شما زمانی مفتخر به نام معلم اول ارسطوی حکیم بود. همچنین چه بسیار بزرگمردانی که از این خاک برنخاسته‌اند.
از افلاطون و بقراط بگیر تا برد پیت در فیلم تروا و راسل کرو در فیلم گلادیاتور که فیلم‌های این دو عزیز را ما سال هاست در ایام نوروز باستانی، برای مردم مان پخش می کنیم که این هم پیرو همان پیوست فرهنگی است، لذا این رفتار شما روح این عزیزان را در گور می‌لرزاند. پس دوباره متذکر می‌شوم که نفتکش ما را پس بدهید. ضمناً جهنم و ضرر؛ نفتش مال خودتان. باقی بقایت جانم فدایت.
 فایل فیلم «بچه‌های آسمان» با زیرنویس انگلیسی جهت پخش در صدا و سیمای یونان، به پیوست است.
 
از یونان
به ایران
 اولاً نفتکش جاش امنه. بازم اینورا پیداتون بشه، می‌گیریم. دوماً فیلم گلادیاتور ربطی به یونان نداره. سوماً دیگه نامه نده بلاکی.
 
از وزارت خارجه ایران بزرگ
به یونان بی‌تربیت
نمی‌خواستیم کار به اینجا بکشد اما نظر به حرکت زشت شما، به رغم میل باطنی، ما را مجبور به کاری کردید که نمی‌خواستیم. به اطلاع می‌رساند از امروز پخش فیلم‌های گلادیاتور، تروا، ژولیوس سزار و تمام فیلم‌های مربوط به تاریخ یونان ممنوع می‌گردد. همچنین جداول روبه‌روی سفارت رنگ‌آمیزی نخواهد شد. پایان (ایموجی خودکار)


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7923/15/615257/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها