به روح خودت اعتقاد داشته باش


صنم یاوری
سلام خدمت بینندگان عزیز
با برنامه «بپرس تا بپیچانم» در خدمتتون هستیم. در این برنامه تماس‌ها و‌ نامه‌های مکرری داشتیم از ورزشکاران عزیز تا جواب سؤال‌های حل نشده ذهنشون رو بدیم.
 دوست ورزشکاری اول پرسیده بودن که... مدتی است با خودم درگیرم که چرا وقتی چند روز پیش روسیه در میادین ورزشی تحریم شد خیلی خوشحال شدم. البته زبانم لال، دوتا بشکن ریز هم زدم. الان می‌ترسم روح پهلوانی در من کشته شده باشد و پوریای ولی‌ها از من ناراضی باشند، بعد از این ماجرا برای تسلی روحم سعی کردم دو سه تا محکم توی سرم بزنم اما باز هم یک لبخند‌ریزی داشتم که خیلی نگرانم کرده است، چه کار کنم روح پهلوانی‌ام از چرک سیاست پاکیزه شود؟
- سلام و درود. روح پهلوانی در مسابقات منچ این‌طور است که ته تهش تاس را طوری بیندازند که جفت شش نیاید و مهره‌هایش بیرون بماند، روح پهلوانی ات کجا بود پدر آمرزیده؟! اما اگر خیلی نگران هستی متأسفانه باید از میادین ورزشی خداحافظی کنی چون همینه که هست!
نفر دوم پرسیدن که، من تکواندو کار می کنم مدتی است می‌خواهم از کشور خودم فرار کنم تا به جایی بروم که ورزش وارد بازی کثیف سیاست نشود، شما کدوم کشور را پیشنهاد میدید؟
- سلام و درود به تو که برای ورزشت هر کاری می کنی، پیشنهاد ما بالا رفتن از دیوار مکزیک یا عبور از دیوار چین است شاید آنجا هم ورزش به سیاست آلوده باشد اما در ازایش کله پا می شوی و دست و پایت خرد می‌شود و برای همیشه از بازی در میادین ورزشی محروم می شوی. مهم این است که ورزشت آلوده به سیاست نمی‌شود!
دوست دیگه‌ای گفتن که من در کشور خودم هر وقت مسابقه می‌دهم می بازم به نظر شما این مشکوک و علتش سیاسی نیست؟
- دوست عزیز شما اگر دنبال بهانه‌ای برای پیچاندن کشورت می گردی اول آن شورت ورزشی و عرقگیری که از رختکن سمت چپی کش رفتی را بگذار سرجایش بعد به همین مسیر ادامه بده و باخت هایت را بینداز گردن سیاست‌های سرسختانه و ناداوری و بدی آب و هوا و پالم موجود در روغن و گرانی زرده تخم مرغ که مکمل ورزشی است.
در این مسیر از لفظ سرکوب و سرکوفت در مصاحبه هایت غافل نشو. حتی برای اتحادیه مرغ‌های تخم‌گذار. نامه خداحافظی‌ات را طوری بنویس هرکس خواند بر مصایبت خون گریه کند و یادش نیفتد چندتا سکه و ویلا و آپارتمان به جیب زدی. مصاحبه‌های قبلی ات
 هم پاک کن.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7923/17/615267/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها