شاگردان اسکوچیچ امروز به قطر می روند

غیبت ستاره های استقلال در تمرین تیم ملی


گروه ورزشی/ پس از اینکه دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی، 5 ملی‌پوش دعوت شده به اردوی تیمش را به خاطر مسائل انضباطی خط زد، این موضوع با واکنش استقلالی‌ها مواجه شد اما در ادامه باشگاه استقلال  با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از سرمربی تیم ملی اعلام کرد: «باشگاه همواره در تعامل با تیم‌ ملی با حسن نیت کامل عمل کرده و امروز نیز حمایت همه‌جانبه از تیم ملی فوتبال جمهورى اسلامى ایران‌ را بر‌ خود واجب‌ می‌داند.» در این شرایط، فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای ضمن حمایت قاطع خود از اسکوچیچ اعلام کرد: «فدراسیون فوتبال بر ضرورت توجه به نظم و انضباط در اردوى تیم ملى تأکید مى‌کند. با این وجود پیرو درخواست باشگاه استقلال جهت تقویت اتحاد و همدلى و اهمیت فرصت طلایى و افتخار پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملى، در صورت صلاحدید و موافقت سرمربى تیم ملى، امکان حضور ملى‌پوشان این باشگاه در اردو فراهم خواهد شد. فدراسیون فوتبال بر ضرورت توجه جدى و اولویت برنامه‌هاى تیم ملى ، همچنین ممانعت از تکرار این گونه اتفاقات و انجام مسابقات باشگاهى در مقطع فیفا دى که زمان ویژه برگزارى اردوهاى تیم ملى است تأکید مى‌کند و در صورت تکرار این گونه بى نظمى‌ها بازیکنان و باشگاه متخلف با جریمه و محرومیت سنگین و قطعى مواجه خواهند شد.»در این شرایط خبر رسید، اسکوچیچ با شنیدن صحبت‌های مدیران باشگاه استقلال و حمید استیلی از مواضع خود کوتاه آمده سید حسین حسینی، مهدی مهدی‌پور، عارف غلامی، امیرحسین حسین‌زاده و صالح حردانی دوباره به تیم ملی برمی گردند. همچنین بازیکنانی که جای استقلالی‌ها به اردو دعوت شده‌اند نیز از لیست خط نخوردند و تیم ملی با ۳۰ نفر راهی قطر می‌شود. اما تمرین تیم ملی در حالی دیروز برگزار شد که به گزارش ایسنا، با وجود عذرخواهی رسمی باشگاه استقلال، تا بعد از ظهر دیروز اسکوچیچ به بازگشت 5 بازیکن ملی‌پوش استقلال رضایت نداده بود. همچنین سردار آزمون بعد از حضور در اردو و صحبت با اسکوچیچ، به علت درگذشت یکی از اقوام خود، اردوی تیم ملی را ترک کرد. علیرضا جهانبخش، سید مجید حسینی، سعید عزت‌اللهی و امیر عابدزاده 4 چهره جدید در تمرین دیروز بودند. گفتنی است محمد جماعت مدیر رسانه ای تیم ملی درباره وضعیت ملی پوشان استقلال گفت:«تا الان (دیروز) اسکوچیچ تصمیم جدیدی نگرفته و ما ساعت 13 فردا(امروز)به دوحه پرواز می کنیم و شاید تا آن زمان سرمربی تیم ملی تصمیم دیگری بگیرد ولی فعلا تصمیم قبلی خود را لغو نکرده است.
محمدی کرونا گرفت
اما اردوی تیم ملی در حالی ادامه پیدا کرد که میلاد محمدی بازیکن لژیونر کشورمان، به دلیل مثبت شدن تست خود مجبور به ترک اردو شد و همراه سایر ملی‌پوشان به قطر نمی‌رود. اما در صورت منفی شدن تستش در روزهای آتی و پشت سر گذاشتن دوران کرونا برای حضور در این اردو باید منتظر تصمیم اسکوچیچ بماند. تیم ملی در شرایطی از ساعت 18 دیروز تمرین خود را با حضور رسانه‌ها برگزار کرد که با توجه به اینکه قرار نیست ملی‌پوشان با پرواز چارتر به قطر سفر کنند، فدراسیون فوتبال همچنان پیگیر فراهم کردن مقدمات این سفر و تهیه بلیت برای تمام اعضای این کاروان حدود 50 نفره است و به احتمال زیاد ملی‌پوشان امروز ظهر به قطر پرواز می‌‌کنند.
مخالفت اسکوچیچ با سفر به اروگوئه
در شرایطی که پیش از این خبرنگاران اروگوئه‌ای و حتی مسئولان تیم ملی از احتمال برگزاری دیدار تیم ملی با اروگوئه در 22 خرداد در شهر مونته ویدئو خبر داده بودند اما گویا اسکوچیچ اعتقاد دارد طی کردن بعد مسافت تا اروگوئه به سود ملی‌پوشان نیست و برای همین برگزاری این دیدار منتفی شد. با این وجود پیگیری‌ها برای برگزاری دو دیدار دوستانه تیم ملی در اردوی قطر ادامه دارد و مذاکرات با تیم‌های کنگو، کامرون و الجزایر همچنان در حال انجام است. البته گفته شده بود  تیم ملی در دوحه  قطر با تیم ملی این کشور بازی خواهد کرد که طبق اعلام محمد جماعت مدیر رسانه‌ای تیم ملی این بازی انجام  نخواهد  شد.

بازتاب
سجادی: برای لغو بازی کانادا و ایران ستاد تشکیل دادیم

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه دیروز هیأت‌دولت درخصوص لغو بازی کانادا و ایران گفت: «ستاد اصلی این کار را با حضور اعضا و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل دادیم تا مشورت‌های لازم را به ما بدهند. تصمیمات را گرفته‌ایم و مکاتباتی هم انجام شده است. از ظرفیت وزارت خارجه استفاده کردیم و باز هم خواهیم کرد. فدراسیون فوتبال هم با ارسال 2 نامه مکاتبه کرده و منتظر پاسخ فدراسیون فوتبال کانادا هستیم.» وی درباره اینکه در اردوی قطر کدام بازی‌های دوستانه برای تیم ملی ترتیب داده شده است، پاسخ داد: «فعلاً گزارشی نداده‌اند اما هفته آینده خودم برای یک مأموریت در قطر خواهم بود. فرصت مناسبی است و به خاطر جام‌جهانی در قطر کنار تیم ملی هستم. در همین یک تا دو روز می‌توان از فدراسیون پرسید. اگر علاقه‌مند به این سؤال هستید، از دبیر و سرپرست فدراسیون بپرسید، قطعاً پاسخ می‌دهند.» سجادی درباره عدم حضور زنان در ورزشگاه ها در بازی های باشگاهی فوتبال ایران نیز گفت:«فدراسیون فوتبال مسوولیت حضور زنان در بازی های باشگاهی را بر عهده دارد، ما بازی های ملی را تضمین می کنیم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7923/14/615272/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها