هشدار مقام سابق صهیونیستی درباره خطر انتقام

هویت اسرائیلی خود را پنهان کنید!



بزرگترین چالش ما، واکنش‌های بازدارنده ایران است

گروه سیاسی/ رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گویی تلویزیونی با تأیید صریح نقش تل‌آویو در ترور سرهنگ پاسدار حسن صیادخدایی، درباره جدی بودن عواقب این جنایت و خطر انتقام ایران هشدار داد.
به گزارش فارس، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی اختصاصی با «عاموس یادلین» به موضوع هراس تل‌آویو از اقدام تهران برای گرفتن انتقام خون شهید «حسن صیادخدایی» از افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در هفته گذشته به شهادت رسید، پرداخت. وی در پاسخ به این سؤال که باید در قبال تهدیدها و هشدارهای تهران در خصوص گرفتن انتقام خون شهید صیادخدایی چه کرد، گفت: «این تهدیدها باید جدی گرفته شود. زمانی که «مقامات ستاد مبارزه با تروریسم» در شورای امنیت داخلی یک هشدار هدفمند و مشخص در خصوص سفر به ترکیه صادر می‌کنند، نشان‌دهنده آن است که دستگاه اطلاعاتی، اطلاعات مرتبط با این امر را دریافت کرده است. باید به خاطر داشته باشیم که ایرانی‌ها از طریق هدف قرار دادن مقامات مسئولی که ارزش و درجه‌ای برابر با مقامات ترور شده آنها دارند، یعنی دیپلمات‌ها و مقامات ارشد نظامی، یا افسران ارشد اطلاعاتی، به‌دنبال انتقام و بازدارندگی هستند.»
ایران به‌دنبال بازدارندگی است
وی افزود: «جنگی بین اسرائیل و ایران وجود دارد که در سطح یک جنگ همه‌جانبه نیست، اما شامل همه ابعادی است که در چهارچوب و درگاه یک جنگ قرار می‌گیرد از دریا و زمین گرفته تا حملات هوایی، اطلاعاتی و سایبری.» یادلین در ادامه مدعی شد: «ایرانی‌ها مدام به اسرائیل حمله می‌کنند و علیه صدها شرکت، هزاران حمله انجام داده‌اند. درست است که این حملات خیلی کارآمد نیست، اما همیشه این کار را می‌کنند، بنابراین سایبرمن‌های اسرائیلی را هم خوب می‌شناسند و سعی می‌کنند آنها را تهدید کنند.»
وی ضمن اعتراف به این‌که تل‌آویو در ترور شهید صیادخدایی نقش داشته، این اقدام را توجیه کرد و گفت: «در سطح راهبردی، نظام ایران احساس می‌کند که با توجه به هر آنچه که روی داده، باید انتقام بگیرد و در قبال اسرائیل بازدارندگی ایجاد کند. از سوی دیگر، ما نیز تقریباً در همین موضع قرار داریم و زنجیره‌ای از اقدام و واکنش وجود دارد که مشخص نیست چه کسی آن را شروع کرد و چه کسی پاسخ می‌دهد. ما معتقدیم ایرانی‌ها به عناصر ما حمله می‌کنند و سپس به یک افسر ارشد سپاه پاسداران انقلاب [اسلامی] حمله می‌کنیم که کارش حمله به اسرائیلی‌ها و امریکایی‌ها است و اکنون نیز می‌نشینیم و منتظر واکنش و انتقام هستیم.» وی افزود: «بنابراین باید درک کنیم که نبردی چند بعدی علیه ایران در حال وقوع است که با تمام ابزارهای جنگ انجام می‌شود و بزرگ‌ترین چالش این است که در نتیجه اقدامی که هدف آن بازدارندگی است، امور به مرحله تشدید نرسد.»
مراقب واکنش ایران باشید
طبق این گزارش، شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دوشنبه پیش، در بحبوحه نگرانی از پاسخ ایران به ترور شهید «حسن صیادخدایی» از افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته گذشته، هشدار به‌روز شده سفر به ترکیه را صادر کرد. یادلین در پاسخ به این سؤال که یک گردشگر و مسافر اسرائیلی هنوز در ترکیه است و چه باید بکند، گفت: «او باید هویت اسرائیلی خود را پنهان کند و مثل یک اسرائیلی رفتار نکند، بلکه به‌عنوان یک توریست که از اروپا آمده رفتار کند. باید در مورد چیزهایی که به نظرش عجیب می‌آیند، بسیار هوشیار باشد و مراقب آنچه در ایمیل و تلفن همراهش دارد، باشد. چون یک ایرانی‌ می‌داند چگونه برخی وسایل الکترونیکی را که ما نمی‌دانیم چگونه بدون آنها زندگی کنیم، ردیابی کند، همین وسایل گاهی به دشمن کمک می‌کند که بفهمد شما چه کسی و کجا هستید؟ یا چه برنامه‌ای دارید؟ همه اینها برای آن است که برای عملیاتی که می‌خواهد انجام دهد، آماده شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7923/5/615303/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها