دیگه چه خبر؟


اعلام برائت هنرمندان از بیانیه مغرضانه
43 نفر امضای خود را پس گرفتند

 خبر اول اینکه، پس از انتشار بیانیه‌ای با لحن براندازانه به بهانه حمایت از مردم آبادان با اسامی برخی سینماگران در فضای مجازی و بازتاب آن در رسانه‌های ضدانقلاب خارج از کشور، پیگیری‌های خبرنگاران مشخص کرد که تعداد قابل توجهی از امضاکنندگان این نامه از محتوای جهت‌دار آن اطلاعی نداشته‌اند و پس از سوء استفاده دشمنان جمهوری اسلامی امضای خود را پس گرفته‌اند. بر این اساس تاکنون ۴۳ نفر از امضاکنندگان ضمن اعلام همدردی با هموطنان‌مان که داغدار حادثه تلخ متروپل هستند، اعلام کردند با مضمون بیانیه مورد اشاره صریحاً مخالفند. به گزارش فارس، در پیگیری‌های اولیه مشخص شد افرادی معلوم‌الحال به بهانه همدردی با مردم آبادان اقدام به جمع‌آوری امضا از سینماگران نمودند، در حالی که متن الصاق شده که شبیه به یک بیانیه برانداز مضحک است، به رؤیت ایشان نرسیده!
در این زمینه اسماعیل فلاح‌پور کارگردان سینما با تأکید بر اینکه آنچه به ایشان اعلام شده بیانیه‌ای در حمایت از مردم آبادان بوده، اظهار داشت: من هرگز چنین بیانیه‌ای را امضا نکرده‌ام و از خبرگزاری سینماپرس خواهان آن هستم که در این مورد افشاگری کند و اجازه ندهد افکار عمومی بیش از این از ما آزرده شوند. ما هرگز بیانیه‌ای ضد نظام را امضا نکرده و نمی‌کنیم و پشتیبان کشورمان هستیم. همچنین عبدالله باکیده کارگردان سینما که نام او نیز به عنوان یکی از امضاکنندگان در بیانیه آمده به «عصر سینما» گفت که این متن مورد تأیید وی نیست و تنها بحث همدردی با داغ‌دیدگان آبادان بوده نه چنین متنی! داریوش یاری نیز یکی دیگر از سینماگرانی بود که در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر بشدت دراین باره موضع گرفت و اساساً امضای این بیانیه سیاسی را رد کرد.
همچنین محمدجعفر باقری‌نیا، کارگردان سینما ضمن اعلام پس گرفتن امضایش پای این بیانیه به خبرگزاری فارس گفت: در زمان امضای این متن، من به درستی متوجه هشتگ «تفنگت را زمین بگذار» که در زیر این متن آمده بود، نشدم. در واقع در آن موقعیت که احساسات ما جریحه‌دار بود، متوجه بار سیاسی این نامه نبودم و آن را بدون مطالعه دقیق امضا کردم، چرا که مسأله من همدردی با مردم آبادان بود. وی ادامه داد: قطع به یقین من باید توجه بیشتری می‌کردم و بعد زیر این نامه را امضا می‌زدم. بار سیاسی این نامه و تفاوت محتوایی آن با اصل موضوعی که من در همراهی مردم آبادان قصد انجام آن را داشتم، موجب شد تا من امضای خود را از زیر این نامه پس بگیرم. به نظر می‌‌رسد با توجه به اینکه برخی چهره‌های معلوم‌الحال که پیش از این در دادگاه‌های صالحه محکوم شده بودند، جزو امضاکنندگان این بیانیه هستند و با توجه به سوء استفاده صورت گرفته از افراد مطرح سینمایی، لازم است دستگاه‌های قضایی و نظارتی به ماجرای حرکت خزنده شبه‌براندازان در پوشش سینما ورود کنند.
به گزارش فارس، هشتم خردادماه تعدادی از سینماگران کشور به نام همدری با مردم داغدیده آبادان بیانیه‌ای را صادر کردند که متن عجیب، غیرمعمول و غیرمعقول آن بسیاری از اهالی هنر را متعجب ساخت! به طوری که تا ساعت‌ها پس از انتشار آن، به نظر می‌‌رسید بیانیه جعلی است و نمی‌تواند از سوی برخی امضاکنندگان با دانش و فرهیخته کشور صادر شده باشد. متأسفانه پس از گذشت ساعتی مشخص شد بیانیه‌ای که با هشتک «تفنگت را زمین بگذار» تنظیم شده است، صحت دارد اما پس از انتشار آن، بسیاری از سینماگران اعلام کردند آن را امضا نکرده‌اند.

مدیر یکی از فدراسیون‌ها ادمین صفحه جنجالی اینستاگرام بود

 خبر دیگر اینکه، دبیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان گفت: متأسفانه هدایت‌کننده سایت و صفحه اینستاگرامی که علیه مدیران ورزشی مطالب کذب منتشر می‌کرد، یکی از مدیران فدراسیون‌ها بوده و به این اقدامات اذعان کرده است. به گزارش ایرنا، «مجید شهیدی» مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در دهمین جلسه شورای مدیران این وزارتخانه با اشاره به اقدامات برخی از سایت‌ها و صفحات اینستاگرامی مبنی بر نشر اکاذیب علیه مدیران ورزش کشور اظهار داشت: از چندماه پیش که برخی از سایت‌ها در فضای مجازی طی خبرهای جعلی شروع به هتک حرمت به مدیران ورزشی و رؤسای فدراسیون‌ها کردند، ما با هماهنگی پلیس فتا شروع به رصد این سایت‌ها کردیم. وی افزود: طی مراحل شکایت که از طریق مراجع قضایی صورت گرفت، توانستیم یکی از این سایت‌ها را که در فضای مجازی نیز فعالیت داشت شناسایی کنیم. این سایت به نام اسپورت‌روم در فضای مجازی مشغول به فعالیت بود و طی چندماه گذشته مطالب کذب مختلفی را علیه مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی منتشر کرده بود. مدیرکل حراست خاطرنشان کرد: با شناسایی که از طریق حراست وزارتخانه و پلیس فتا صورت گرفت، هدایت‌کننده این سایت مشخص شد که متأسفانه این فرد یکی از مدیران فدراسیون‌ها است و به این اقدامات اذعان کرده است. وی گفت: با توجه به مطالب کذبی که این فرد علیه مدیران ورزشی منتشر کرده و در این مدت موجب ایجاد حواشی زیادی شده است، ما در حراست وزارت ورزش و جوانان پیگیر این موضوع هستیم که از طریق مراجع قضایی اقدامات لازم انجام شود.

بازداشت رئیس کلاهبردار شعبه بانک مسکن در کشور همسایه

 دست آخر اینکه، مدیر امور روابط عمومی بانک مسکن از استرداد یک کلاهبردار بانکی به کشور خبر داد و گفت:‌ با شناسایی مخفیگاه متهم در یک کشور همسایه، وی و همدستانش بازداشت و به کشور استرداد شدند.
به گزارش تسنیم، مهدی سندگل نظامی با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال گزارش ارکان نظارتی بانک مسکن مبنی بر اینکه رئیس وقت یکی از شعبات شهرستان‌ها با ارائه اسناد و مدارک بانکی مجعول در دی ماه سال 99 مرتکب جرایم اختلاس و کلاهبرداری شده و سپس به ‌همراه خانواده خود به یکی از کشورهای همسایه متواری شده است، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و با دستور و پیگیری‌های مدیرعامل بانک مسکن، موضوع به مراجع قضایی و مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارجاع شد. وی توضیح داد: این فرد با سوء ‌استفاده از موقعیت شغلی و اغفال تعدادی از مشتریان دست به اختلاس و کلاهبرداری زده بود که بلافاصله با ورود ارکان نظارتی و مدیرعامل بانک مسکن، موضوع جرم ارتکاب‌یافته به مراجع قضایی و امنیتی منعکس شد و پس از پیگیری‌های لازم، دستورات مقتضی برای استرداد متهم و همسرش به کشور صادر شد. وی تأکید کرد: متهمان در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری به کشور بازگردانده و تحویل مقامات قضایی شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7923/5/615304/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها