آرمیتا رضایی‌نژاد، پیام رئیس جمهور را در اولین اجلاس «دختران ایران قوی» خواند


گروه سیاسی/ روز گذشته رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت، پیگیری معضل آلاینده‌ها و گرد و غبار را تا حصول نتیجه مطلوب ضروری دانست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همچنین بر رعایت انضباط مالی از سوی دستگاه‌های دولتی تأکید کرد و با اشاره به ضرورت توجه به حقوق اقشار مختلف جامعه، گفت: رعایت انضباط مالی از سوی مدیران بسیار مهم است، اما نباید موجب تضییع حقوق مردم شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تأخیر در پرداخت حقوق نیروی انسانی برای یک ساعت هم مجاز نیست، افزود: اگر کسی ذی‌حق نیست، باید توجیه و تبیین شود، نه آن که بلاتکلیف بماند.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیگیری اقدامات سازمان حفاظت محیط‌زیست برای حل مشکل آلاینده‌ها و معضل گرد و غبار تا حصول نتیجه مطلوب ضروری است. رئیس‌جمهور همچنین با تسلیت شهادت دو محیطبان در استان فارس در درگیری با شکارچیان غیرمجاز و آرزوی بهبودی محیطبان دیگر که در این حادثه مجروح شده است، بر لزوم حمایت قاطع از محیطبانان که در مقابل متعرضان به قانون و حقوق عمومی می‌ایستند، تأکید کرد. وی در ابتدای سخنان خود با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، هجرت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از مدینه به طوس را مبدأ شکل‌گیری تمدن رضوی دانست و بر لزوم تبیین این تمدن و معرفی شخصیت و سیره ائمه اطهار(ع) تأکید کرد.
پیام رئیس جمهور در اولین اجلاس «دختران ایران قوی» از سوی آرمیتا رضایی‌نژاد قرائت شد
همچنین رئیس جمهور روز گذشته در پیامی به اولین دوره اجلاس «دختران ایران قوی» در شهر مقدس قم، برگزاری این اجلاس را فرصت مغتنمی برای بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دختران قوی ایران دانست و گفت: عاملی که در تاریخ معاصر ایران بیش از هر عنصر دیگری نقش‌آفرین بوده، بانوان و دختران مجاهدی بوده‌اند که دوشادوش و پیشاپیش پدران و همسران و فرزندان خود در راه اعتلای اسلام و پیشرفت کشور جانبازی کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، پیام آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی از سوی آرمیتا رضایی‌نژاد، دختر شهید داریوش رضایی‌نژاد قرائت شد.
در ابتدای این پیام آمده است: «دختران فرهیخته ایران اسلامی، با تأسی به الگوهای تابنده اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) و اسوه‌های علم و عمل در تاریخ درخشان ایران، ثابت کرده‌اند که می‌توانند در ساحت دانایی و توانایی به سهولت فراتر از دیگران روند و در عرصه‌های مختلف شخصی، خانوادگی و اجتماعی، جلوه‌هایی از عزت و قدرت همراه با حیا و عفاف را به نمایش بگذارند. برگزاری اولین دوره اجلاس «دختران ایران قوی» در شهر مقدس قم، مقارن با میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها)، دخت گرامی امام موسی بن جعفر و خواهر بزرگوار امام رضا(علیهما السلام)، فرصت مغتنمی برای بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دختران قوی ایران خواهد بود.»
همچنین رئیس جمهور در این پیام تصریح کرد: «عاملی که در تاریخ معاصر ایران، بیش از هر عنصر دیگری نقش‌آفرین بوده، بانوان و دختران مجاهدی بوده‌اند که دوشادوش و پیشاپیش پدران و همسران و فرزندان خود در راه اعتلای اسلام و پیشرفت کشور جانبازی کرده‌اند.
این ایستادگی و مقاومت دختران ایرانی در زمان پهلوی اول در برابر سلب حقوق طبیعی و نقض آزادی‌های عمومی بود که فرهنگ و اسلام ناب محمدی(صلی‌الله علیه و آله) را در ایران نگاه داشت؛ اولین تظاهرات در مخالفت با نظام ستمشاهی را دختران و زنان متعهد انقلابی برپا کردند و رژیم بعث صدام، قبل از آن‌که از ضرب شست رزمندگان به ستوه بیاید، از صبر و پایداری مادران شهدا شکست خورده بود. به این جهت می‌توان گفت، زنان نقش اول را در جریان مبارزه تاریخی ملت ایران برای رسیدن به آرمان‌های بلند خود ایفا کرده‌اند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7923/1/615305/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها