اخبــــار


الزام موجران به رعایت مصوبات سران قوا

وزیر راه و شهرسازی در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی بر اجرای مصوبات سران قوه برای ساماندهی بازار اجاره در تهران و سایر استان‌ها تأکید کرد و گفت: ارائه کد رهگیری به وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌شود. رستم قاسمی در خصوص الزام موجران به رعایت مصوبه سران قوا درخصوص اجاره‌بها اعلام کرد: براساس مصوبه سران قوا توافق شده است تا اجاره در تمامی استان‌های کشور براساس سقف افزایشی باشد که میزان سقف مجاز افزایش اجاره‌ها در تهران و سایر کلانشهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها حداکثر ۲۰ درصد است. وزیر راه و شهرسازی با تأکید مجدد بر آنکه موجران نباید مستأجران را وادار به تخلیه کنند درخصوص استثنائات این مصوبه نیز توضیحاتی را ارائه کرد. قاسمی گفت: به جز در موارد استثنا که در بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا تعیین شد، تمامی قراردادهای اجاره طبق قانون و با افزایش سقف اجاره تمدید می‌شود. وی تصریح کرد: شورای حل اختلاف و در نهایت قوه قضائیه باید بر اجرای مصوبات سران قوا درخصوص اجاره نظارت داشته باشد و شورای حل اختلاف در صورت لزوم می‌تواند حکم تخلیه مستأجران را صادر کند. عضو کابینه دولت سیزدهم یادآور شد: پیشنهادهایی نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره تعیین و اعلام شده که مصوبه آن را در کوتاه مدت خواهیم گرفت.

تخلیه و بارگیری ۲۴ میلیون تن کالا در بنادر‌ کشور طی ۲ ماه

مطابق آمار طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال ۲۴ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با ۲ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ تغییری نکرده است. براساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در 2 ماه ابتدایی امسال میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر کشور 24 میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (24 میلیون تن) تغییر نکرده است.

رشد ۱۸۳ درصدی پروازهای بین‌المللی نسبت به سال ۱۴۰۰

بررسی عملکرد ۲ ماهه اول امسال وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی از رشد ۱۸۳ درصدی پروازهای بین‌المللی و رشد ۸۱ درصدی پروازهای عبوری نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد. وزارت راه و شهرسازی براساس پایش و کنترل آماری، عملکرد ۲ ماهه خود در سال‌جاری در شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل را منتشر کرده است. عملکرد دو ماهه این وزارتخانه در بخش حمل‌ونقل هوایی بر اساس داده‌ها و اطلاعات منتشر شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از افزایش عملکرد این حوزه دارد. تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی در دو ماهه سال‌جاری به ‌ترتیب ۴۸هزار فروند و ۳/۴ هزار فروند بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۴۷/۶ هزار فروند و بین‌المللی ۱/۲ هزار فروند) به ترتیب یک درصد و ۱۸۳ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین‌المللی در دو ماهه سال‌ جاری به ترتیب ۵۳۷۶هزار نفر و ۴۱۱ هزار نفر بوده  که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ (داخلی ۳۵۵۰ هزار نفر و بین‌المللی ۸۶ هزار نفر) به ترتیب ۵۱ درصد و ۳۷۸ درصد افزایش داشته است. براساس گزارش منتشر شده، تعداد پروازهای عبوری از فراز کشور در ۲ ماهه سال‌جاری ۳۹ هزار فروند بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۲۱/۵ هزار فروند) ۸۱ درصد افزایش داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/11/617915/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها