خبر خوان




حقوق گمرکی را کاهش دهید

سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور با بیان اینکه افزایش نرخ مبنای محاسبه تعرفه، افزایش مضاعف مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی را در پی داشته که در مجموع باعث افزایش هزینه‌های تولید، افزایش قاچاق، افزایش نیاز به نقدینگی، کاهش تولید و افزایش تورم خواهد شد، خواستار کاهش حقوق گمرکی برای مواد اولیه، واسطه‌ای اجرا و قطعات بخش تولید شد.

 مقابله با کم‌فروشی شروع شد

عباس نوری، مدیرکل استاندارد تهران گفت: در پی افزایش میزان کم‌فروشی در برخی از فرآورده‌ها، بویژه پس از اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها، سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، اقدام به بازرسی مشترک از واحدهای تولیدی صنایع غذایی و شوینده و همچنین توزین محصولات بسته‌بندی شده کرد.
او با اشاره به اینکه این طرح با هدف رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و مقابله با کم‌فروشی و نیز نظارت دقیق‌تر بر بازار، در استان‌های تهران و البرز که سهم ۴۰ درصدی از عرضه کل کشور را دارند به‌عنوان استان‌های منتخب در حال اجراست، افزود: کمیته اقدام ویژه، با تلاش کارشناسان اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد استان تهران، کار خود را آغاز کرد و در این راستا، از واحدهای تولیدی استان بازرسی انجام شده است.

 اصلاح قیمت برخی محصولات سلولزی در بازار

کامران کارگر، رئیس گروه تجارت و بازار دفتر صنایع سلولزی وزارت صمت با بیان اینکه قیمت محصولات پوشک بچه تولید داخل اصلاح شد، گفت: پس از اعلام نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار، تولیدکنندگان ملزم به اصلاح قیمت و درج نرخ جدید روی محصولات‌شان شدند.

 لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی در معادن کشور

محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و دانش‌بنیانی در معادن کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
او با اشاره به کلید خوردن طرح استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیانی در حوزه معادن کشور تأکید کرد: خانه معدن امروز ارتباط نزدیکی با دانشگاه‌ها ایجاد کرده است، بویژه در حوزه مدیریت، چرا که معتقدیم اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم، ناگزیر به استفاده از تجارب علمی و به‌روز هستیم. توسعه فقط با واردات ماشین‌آلات معدنی صورت نمی‌گیرد، توسعه، مدیریت می‌خواهد و امروز ناگزیر به استفاده از مدیران توسعه‌ای در بخش معادن هستیم. بهرامن افزود: خانه معدن با دانشگاه امیرکبیر در همین خصوص تفاهمنامه کاملی امضا کرده است تا بتواند در بلندمدت از ظرفیت بالای فارغ‌التحصیلان کشور استفاده بهینه کند. ما در آینده نزدیک در بخش معدن با کمبود شدید نیرو مواجه خواهیم بود، لذا لازم است امروز برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم در بخش معدن به اهداف‌مان در افق ۳۰ ساله پیش رو برسیم.  



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/12/617918/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها