وضعیت شبکه برق پایدار است، اما مدیریت مصرف ضروری است

مصرف برق کشور در مرز هشدار


نیاز مصرف برق کشور روز شنبه با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به‌روز مشابه پارسال از مرز 64 هزار مگاوات عبور کرد و رکورد زد. روز گذشته نیز این روند افزایشی ادامه داشت و با توجه به گرم بودن هوای هفته جاری به نظر می‌رسد که بازهم نیاز مصرف برق کشور بالاتر برود.
با این حال، سخنگوی صنعت برق می‌گوید: «در حال حاضر شرایط شبکه برق کشور در پایداری کامل است و هیچ جا خاموشی رخ نداده است.» «مصطفی رجبی مشهدی» بیان می‌کند: اکنون شرایط مصرف برق هنوز افزایش بی‌رویه پیدا نکرده و این نشان می‌دهد که مردم همراهی لازم را با صنعت برق دارند.امید است مردم همکاری خوبی را که در روزهای گذشته با صنعت برق داشته‌اند ادامه دهند تا امروز هم بدون خاموشی سپری شود. به گزارش ایرنا، سخنگوی صنعت برق همچنین می‌گوید: «مشترکان پرمصرف همکاری بیشتری داشته باشند زیرا ممکن است قبض برق آنها سنگین شود بنابراین در مدیریت مصرف جدی‌تر باشند. ضمن آنکه مشترکان پرمصرف با ادامه رفتار غلط مصرفی خود می‌توانند شبکه برق را با چالش روبه‌رو کنند.» او در خصوص راهکار مدیریت مصرف نیز توضیح می‌دهد: «توصیه ما به این مشترکان آن است که از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و نیز دمای کولرهای گازی را روی ۲۴ درجه و بالاتر تنظیم کنند تا ضمن کاهش مصرف مشمول هزینه‌های سنگین نشوند.»

صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف برق
در همین حال، معاون برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه با مجموعه‌ای از اقدام‌ها توانستیم خردادماه را نیز بخوبی پشت سر بگذاریم، می‌گوید: «با اعمال برنامه‌های دقیق مدیریت مصرف در همه بخش‌ها ۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات صرفه‌جویی حاصل شد.» به گزارش وزارت نیرو، «همایون حائری» در خصوص اقدامات آماده‌سازی صنعت برق برای عبور از اوج مصرف تابستان توضیح می‌دهد: «بر اساس ۱۰۰ برنامه صنعت برق برای عبور از تابستان گرم‌، در هر بخش وظیفه‌ای با زمان‌بندی مناسب برای شرکت‌ها تهیه شده که این برنامه در حال اجراست. در بخش تولید، تعمیرات، ارتقای توان، رفع محدودیت، به مدار آوردن نیروگاه‌های جدید و غیره اقدام‌های گسترده‌ای انجام شده که موفقیت امروز نشان‌دهنده این مهم است. او با بیان اینکه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور تا قبل از اردیبهشت‌ماه به اتمام رسیده بود، ادامه می‌دهد: «این اقدام صنعت برق یک رکورد تاریخی بوده که با برنامه‌ریزی دقیق و مدون اتفاق افتاده است.» حائری درباره ظرفیت جدید نیروگاهی در کشور نیز از افزایش ۴ هزار مگاوات تولید عملی نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل خبر می‌دهد.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/14/617921/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها