طلب 400 میلیارد تومانی آب و فاضلاب هرمزگان از مشترکان خود



بندرعباس- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: این شرکت ۴ هزار میلیارد ریال از مشترکان خود طلب دارد که بیشترین میزان مطالبات مربوط به بخش اداری و دولتی و نیروهای مسلح است.
  به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به اینکه این میزان بدهی، تأثیر منفی در ارائه خدمات به مشترکان و مردم دارد، یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان به‌صورت خودگردان اداره می‌شود و برای تأمین هزینه‌های خود نیاز به وصول مطالبات از مشترکان است.  وی بیان داشت: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای تأمین و توزیع آب شرب در شهرها و روستاها، پرداخت حقوق کارمندان خود و ارائه خدمات بهینه در بخش‌های مختلف اعم از اتفاقات، فنی، آزمایشگاه و مانند آن نیازمند تعامل و همکاری مشترکان خود در پرداخت به موقع آب‌بهاست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از خرید تضمینی سالانه نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد ریال آب تولیدی آب شیرین کن‌های بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی هر مترمکعب آب تولیدی آب شیرین کن‌ها طبق تعرفه سال گذشته ۱۸۰ هزار ریال است که مشترکان مبلغ ناچیزی از این عدد تا سقف الگوی مصرف می‌پردازند.
حمزه‌پور ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ سایت نمک زدایی با ظرفیت ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز در سراسر هرمزگان نیاز آبی بخشی از مناطق استان را تأمین می‌کنند که در تلاش هستیم برای رفع کمبودها ۱۱ سایت نمک زدایی دیگر را نیز به ظرفیت ۳۴ هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تولید آب هرمزگان اضافه کنیم. وی بیان داشت: در حال حاضر ۴۷ درصد کل ظرفیت آب شیرین کن‌های کشور در هرمزگان تولید می‌شود که با اضافه شدن ظرفیت‌های جدید، سهم هرمزگان از آب تولیدی آب شیرین کن‌ها به ۶۱ درصد کل کشور می‌رسد.
 به گفته وی، حدود نیمی از جمعیت هرمزگان در روستاها زندگی می‌کنند و این شرایط در هرمزگان به‌دلیل نوع فعالیت روستاها و اقلیم استان، ساکنان این مناطق حدود دو برابر سرانه تعیین شده آب مصرف می‌کنند که می‌طلبد برای استفاده آب شرب بویژه آب‌های تولیدی آب شیرین کن‌ها برای آبیاری درختان و دام خودداری شود.
مدیرعامل آبفا با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش آبرسانی بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات آبفا تخصیص یافته است که ۷۰ درصد اعتبارات را شامل می‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/16/617925/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها