با وجود صدور حکم قضایی و حضور نماینده استاندار صورت گرفت

توقف تخریب برج‌های ۸ طبقه ساخته شده در عرصه ملی رامسر



نوشهر- حکم قلع‌وقمع دو برج 8‌طبقه که در عرصه منابع طبیعی منطقه اربه‌کله رامسر به‌ صورت غیرمجاز ساخته شده بود، با وجود حکم قضایی و حضور نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل‌خواری به‌ دلیل آنچه حاضران عدم همراهی کارشناسان دادگستری نامیدند، اجرا نشد تا برای خبرنــــگاران ابــهام‌آفرینی کند.
به گزارش ایرنا، برنامه تخریب این دو برج را روابط عمومی استانداری مازندران یک روز قبل به خبرنگاران اعلام کرد و آنها به همراه نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل‌خواری، کوه‌خواری و تعرض به منابع ملی در محل حاضر شدند، اما پس از چند ساعت انتظار نتیجه‌ای حاصل نشد.
این دو برج اگرچه هر کدام تا هشت طبقه در یک فضای روستایی ساخته شده‌اند که خود جای سؤال دارد، اما چهارهزار و ۸۷۰مترمربع از عرصه ملی تحت مدیریت منابع طبیعی را تصرف کرده‌اند و پس از شکایت دستگاه متولی شهرستانی، دادگستری نیز حکم قلع‌وقمع آنها را صادر کرد.
در حالی که منابع طبیعی رامسر مشغول فراهم‌آوری مقدمات اجرای حکم نظیر انتقال بیل مکانیکی به منطقه و حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر آب، برق و گاز برای قطع دسترسی بود، اما عدم حضور کارشناسان دادگستری با عنوان اینکه در شهرستان حضور ندارند، سبب شد نیروی انتظامی هم به‌ دلیل نبود کارشناس رسمی قضایی از همراهی برای اجرای حکم اجتناب کند.
این ناهمــاهنگی ســـبب شد  سردار ناصر اکبرزاده نماینده ویژه استاندار در امور جنگل‌خواری و کوه‌خواری، ضمن انتقاد از عدم هماهنگی در اجــــــرای حکــم با وجود پیگیری‌های مستــــمر برای اجرای آن، صورت‌جلسه‌ای تنظیم کند. وی در این صورت‌جلــــسه ضمن‌ تشریح وضــــعیت پیش‌آمده در اجرای حکم و کارشکنی‌های صورت گرفته، گفت: این صورت‌جلــــسه برای اطـــلاع و ارائه به استاندار تنظیم شده و دراختیار عالی‌ترین مقام دولت در استان قرار می‌گیرد.
اکبرزاده توضیح بیشتری در این باره نداد، اما رئیس منابع طبیعی شهرستان رامسر پس از پایان نشست با نماینده استاندار درباره تصمیم نهایی پیرامون اجرای این حکم گفت: با توجه به اینــــکه زمین و سازه به اذعــــان کارشناســــان در محدوده عرصه‌های ملی است، منابع طبیعی حکم را اجرا می‌کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/16/617926/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها