ایران در ایران


استاندار یزد: مدیران ناموفق در جذب اعتبارات جابه‌جا می‌شوند

یزد- استاندار یزد گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که با همراهی نمایندگان مجلس برای جذب اعتبارات صورت گرفته، مدیرانی که در جذب این اعتبارات ناموفق بوده و اعتبارات استانی بازگشت داده شود، قطعاً جابه‌جا خواهند شد و مدیران موفق نیز تشویق می‌شوند.
به گزارش ایرنا، مهران فاطمی افزود: مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان یزد باید باجدیت پیگیری شود و مدیر باید شخصاً بازدید داشته و احاطه کامل به این مصوبات داشته باشد و با وزارتخانه مربوطه نیز نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کند ضمن اینکه اینجانب و نمایندگان محترم نیز همکاری لازم را داشته و خواهیم داشت. وی با اشاره به اختصاص نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار از طرف هیأت دولت گفت: فرایند اطلاع‌رسانی باید به‌صورت جدی انجام شود، به‌عنوان نمونه خط پدافندی انتقال آب یزد که ۱۸ ماه باید انجام می‌شد، در مدت زمان دو ماهه اجرا می‌شود و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای آن هزینه شده است و لذا این موارد باید برای مردم تبیین شود.

برخورد جدی با دلال بازی در شهرک‌های صنعتی

سنندج- مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برخورد جدی با دلال بازی در شهرک‌های صنعتی که باعث افزایش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش تولید می‌شود، از اولویت‌های این سازمان است.
به گزارش پرتال شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، فرهاد اصل ایرانی فام با بیان اینکه قراردادهایی که مهلت ساخت آنها به پایان رسیده در جلسات داوری و حل اختلاف مطرح و با توجه به شرایط خاص هر پرونده تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: در جریان برخورد با دلال بازی، اراضی راکد و معطل واگذار شده در شهرک‌های صنعتی که در مدت زمان تعیین شده اقدامی برای ساخت واحدهای تولیدی در آنها صورت نگرفته، خلع ید و بازپس گرفته می‌شود.
مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه برای پرونده‌هایی که رأی فسخ صادر می‌شود، جهت اجرای رأی داور به دادگاه مراجعه می‌کنیم که در بعضی از شعب، قضات وارد ماهیت می‌شوند، گفت: لذا درخواست داریم با توجه به شرایط قانونی داوری در شرکت‌های استانی اجرای رأی داور بدون ورود به ماهیت دعوا انجام شود.
اصل ایرانی فام یادآور شد: تلاش داریم تا در رسیدگی به قراردادهای راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی سرعت ببخشیم و اراضی معطل باقی مانده را به سرمایه‌گذاران جدید واگذار کنیم. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان نیز با تشریح آمار داوری‌های سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: ۱۳۶ پرونده در سال ۱۴۰۰ در داوری مطرح شده و با همکاری دستگاه قضا توانسته‌ایم نزدیک به ۲۵ هکتار از اراضی واحدهای راکد را که در حد زمین و دیوارکشی بوده‌اند، خلع ید و به صنعتگران و تولیدکنندگان واقعی واگذار کنیم.
احمد خسروی افزود: با توجه به هزینه‌های قابل توجه برای آماده‌سازی اراضی شهرک‌های صنعتی و نیاز استان و کشور به جذب سرمایه‌گذار به منظور تقویت تولید، در آینده نیز اراضی واگذار شده که اقدامی برای ساخت کارخانه در آنها انجام نشده باشد، قطعاً بازپس گرفته می‌شود.

شرط  دادستانی برای فعال شدن کارت های سوخت باطل شده  در سیستان و بلوچستان

زاهدان-  مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: کارت‌های سوخت باطل شده به دستور دادستان با سپردن تعهد محضری مالکان مبنی بر پرهیز از دراختیار گذاردن کارت به افراد غیر، مجدداً فعال می‌شود.
به گزارش ایرنا، ابراهیم پوریزدانی گفت: ۱۲هزار کارت سوخت که از سوی مالکان تاکسی‌ها و وانت‌بارها و غیره دراختیار افراد غیر قرار داده شده بود، شناسایی شد. وی افزود: قرار دادن کارت‌های سوخت به افراد غیر باعث ایجاد صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های سوخت شده است. مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان اظهار داشت: این کارت‌ها به شورای تأمین گزارش و به دستور دادستان باطل شد و امروز مالکان آنها برای تعیین وضعیت کارت‌هایشان به شرکت نفت مراجعه کرده‌اند.  وی ادامه داد: با وجود اینکه پشت کارت‌ها نوشته شده سوختگیری منحصراً توسط مالک با خودروی مشخص انجام شود اما خود این افراد مدعی هستند چون وضع مالی خوبی ندارند کارت‌هایشان را دراختیار دیگران قرار می‌دهند.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: باطل شدن این کارت‌ها به دستور دادستانی انجام شده اما مقرر شد این کارت‌ها با تعهد محضری مالکان مبنی بر پرهیز از دراختیار گذاردن کارت خود به افراد غیر، مجدداً فعال شوند. وی افزود: همین مسأله موجب تجمع مالکان در مقابل شرکت نفت منطقه زاهدان شد و برخی از افراد که قصد ایجاد مشکل داشتند، شناسایی شدند.

سوخت یارانه‌ای کشتی‌های تفریحی بوشهر در آستانه جام جهانی قطر تأمین می‌شود

 بوشهر- در آستانه جام جهانی قطر با هدف کاهش هزینه‌های سفر دریایی، رونق گردشگری دریایی و ورود کشتی‌های کروز، توسط هیأت وزیران مصوبه تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها، شناورها و قایق‌های تفریحی و مسافری بوشهر به تصویب رسید.
 به گزارش ایرنا، «خورشید گزدرازی» رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: اختصاص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های تفریحی این استان نقشی مهم در توسعه گردشگری دریایی در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر دارد که با مصوبه صورت گرفته این مهم بزودی محقق می‌شود. وی تصریح کرد: بر این اساس، مقرر شد وزارت نفت سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها، شناورهای مسافری یا تفریحی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی اختصاص دهد. به گفته وی، این مصوبه در کنار تسهیلاتی که سازمان بنادر و دریا نوردی در هزینه‌های بندری و دریایی اعمال می‌کند، نقشی بسیار مهم در تورهای مسافرتی با کشتی‌های کروز و تفریحی به جام جهانی قطر با قیمت مناسب‌تر خواهد داشت.
هم اکنون کشتی گراند فری و چند کشتی تفریحی دیگر با این مصوبه آماده اجرای تور دریایی به مسابقات جام جهانی قطر هستند که این یک ظرفیت و موقعیت بسیار خوب برای رونق گردشگری دریایی و اقتصاد استان بوشهر است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/16/617927/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها