اخبار


حقوق کارکنان قرارداد موقت بر اساس قانون کارافزایش می‌یابد

یک مقام آگاه در وزارت نفت گفت: افزایش حقوق سالانه کارکنان وزارت نفت که تابع قانون کار هستند مطابق مصوبات شورای عالی کار انجام می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، وی گفت: در وزارت نفت و شرکت‌های زیر مجموعه 4-3 نوع قرارداد با کارکنان داریم که شامل قرارداد پیمانکاری، قرارداد مدت موقت، قرارداد مدت معین و قرارداد رسمی است. وی افزود: قرارداد پیمانکاری و مدت موقت و معین با کارکنان براساس قانون تأمین اجتماعی و بیمه اجتماعی و ضوابط قانون کار است و بازنشستگی آنها نیز با صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی کشور خواهد بود. وی افزود: در سال‌جاری حقوق کارکنان رسمی وزارت نفت و شرکت نفت فقط با 10 درصد افزایش طبق مصوبه دولت همراه شد اما افزایش حقوق کارکنان مشمول قرارداد موقت، مدت معین و پیمانکاری شرکت‌های زیرمجموعه نفت براساس مصوبه شورای عالی کار که قبل از سال تصویب شد و شامل همه کارگران کشور بود، افزایش پیدا کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد
آغاز حذف شرکت‌های پیمانکاری و قرارداد مستقیم شدن نیروهای شرکتی

یک نماینده مجلس گفت: از این به بعد افراد از طریق آزمون به‌صورت متمرکز در کشور جذب خواهند شد و کسانی که در حال حاضر با شرکت‌های پیمانکاری قرارداد دارند، ساماندهی می‌شوند و قرارداد مستقیم با آنها بسته خواهد شد.
حسین گودرزی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در خصوص تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به خبرنگار ایلنا گفت: کلیات این طرح در مجلس تصویب شد. طبق این طرح به کارگیری نیروی انسانی برای خدماتی که ماهیت بلندمدت یعنی بیش از یک سال دارند و در حال حاضر از سوی شرکت های موضوع ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در قالب شرکتی حجمی و عمرانی و تأمین نیروی انسانی به کارگیری می‌شوند، ممنوع می‌شود.
گودرزی گفت: از این به بعد افراد از طریق آزمون به‌صورت متمرکز در کشور جذب خواهند شد و کسانی که در حال حاضر با شرکت‌های پیمانکاری قرارداد دارند، ساماندهی می‌شوند و قرارداد مستقیم با آنها بسته خواهد شد. به گفته‌ گودرزی، افرادی که الان در قالب نیروهای شرکتی فعالیت می‌کنند نیاز به آزمون ندارند و جذب می‌شوند. گودرزی می‌گوید: شرکت‌های واسط حذف می‌شوند بجز در مواردی که خدمات موقت و خاصی ارائه می‌دهند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/13/617934/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها