اخبار




مرگ کارگر کارخانه سیمان به خاطر برق گرفتگی

گروه حوادث / یکی از کارگران کارخانه «سیمان دشتستان» که بر اثر اتصال تابلو برق مصدوم شده بود، در بیمارستان جان باخت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگر که «حمید پورخوبیاری» نام داشت و یکی از کارگران کارخانه «سیمان دشتستان» بود  روز ۲۹ خرداد بر اثر اتصال تابلو برق (منبع تغذیه پست برق) واحد آسیاب به همراه۳ همکار خود دچار سوختگی شده بود، اما وی روز شنبه 4 تیر در بیمارستان جان باخت.
طبق گفته روابط عمومی شرکت سیمان دشتستان، وی به همراه سایر مصدومان حادثه بلافاصله به بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان و گناوه و در نهایت به شیراز منتقل شدند.
بر اساس این گزارش حال عمومی سایر مصدومان حادثه مطلوب بوده و یکی از آنها با طی مراحل درمانی از بیمارستان ترخیص شده است.

فوت  دختر جوان در میهمانی شبانه

گروه حوادث / پزشکی قانونی راز مرگ مشکوک دختر جوان را که در میهمانی شبانه فوت کرده بود برملا کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل خبر مرگ مشکوک دختری 18 ساله به نام آزیتا، از سوی کادر بیمارستانی در پایتخت به بازپرس محمد تقی شعبانی اعلام شد. به دستور بازپرس جنایی بررسی‌ها آغاز شد و پسر جوانی که آزیتا را به بیمارستان انتقال داده بود گفت: مدتی قبل با این دختر در خیابان آشنا شدم، آن شب میهمانی گرفته بودم و از آزیتا هم خواستم به میهمانی بیاید. اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که حالش بد شد با اورژانس تماس گرفته و او را به بیمارستان منتقل کردیم.
در تحقیقات صورت گرفته و معاینات اولیه آثار کبودی روی گردن دختر 18 ساله به چشم می‌خورد. از سویی در بررسی پیامک‌های تلفن همراه آزیتا مشخص شد وی چندین بار از این پسر درخواست پول کرده بود. این در حالی بود که تحقیقات نشان می‌داد آزیتا دختری طرد شده از سوی خانواده‌اش بوده است.
بدین ترتیب به دستور بازپرس جنایی جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. در معاینات صورت گرفته، متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که کبودی روی گردن بواسطه مصرف مشروب و دارو بوده است و موضوع قتل منتفی است. با این حال تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

کلاهبرداری با فروش حیوانات خانگی

گروه حوادث / دو مرد کلاهبردار که به بهانه فروش حیوانات خانگی حساب مشتری‌ها را خالی می‌‌کردند، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل شکایت‌هایی سریالی در پلیس فتا مطرح شد که نشان می‌‌داد عده‌ای پس از خرید حیوانات خانگی از یک فروشگاه ناگهان حساب‌شان خالی شده است.
سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: پس از بررسی شکایت‌ها مشخص شد همه مالباختگان این پرونده پس از خرید حیوانات خانگی از یک فروشگاه در نقطه‌ای از تهران حساب‌شان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. متهمان که دو نفر بودند، تحت پوشش کارگران یک مغازه بزرگ فروش حیوانات خانگی در تهران مشغول کار شده و پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می‌کردند.
بدین ترتیب پس از تشریفات قضایی، متهمان در محل اختفای خود و در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شدند. آنها اعتراف کردند حساب بیش از ۲۸ نفر را با این روش به ارزش مالی حدود پنج میلیارد ریال خالی کرده‌اند.
به گفته سرهنگ معظمی گودرزی، شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را خودشان انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

صاعقه جان مردی را گرفت

گروه حوادث / صاعقه، جان مرد میانسال را در شهرستان اسکو گرفت.
وحید شادی نیا‌، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: شامگاه شنبه چهارم تیر گزارش یک مورد صاعقه زدگی در روستای کردآباد شهرستان اسکو به مرکز اورژانس استان اطلاع داده شد. عوامل اورژانس بلافاصله پس از دریافت گزارش به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه یک مرد ۵۵ ساله در باغ خود دچار صاعقه‌زدگی شده و در دم جان باخته بود.
فرماندار شهرستان اسکو هم با بیان اینکه فرد جانباخته چوپان بوده است، افزود: در این حادثه یک چوپان دیگر  دچار مصدومیت شده و به مرکز درمانی در اسکو منتقل شده است.
فیروزی از گردشگران و چوپانان خواست با توجه به شرایط آب و هوایی و نفوذ جریانات بارشی به منطقه از حضور در ارتفاعات و نقاط صاعقه گیر و ایستادن و پناه گرفتن در زیر درختان بزرگ خودداری کنند.

تعرض به دختر نوجوان به بهانه خواستگاری

گروه حوادث / دختر نوجوان که مدعی است از سوی پسری شرور مورد تعرض قرار گرفته برای شکایت از وی به دادسرای جنایی تهران رفت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل دختر نوجوانی به همراه پدرش به پلیس رفت و گفت: 8 ماه قبل در راه برگشت از مدرسه با پسری به نام سهیل آشنا شدم او شماره تلفنش را به من داد. یک هفته بعد با او تماس گرفتم و بعد از آن دوستی ما شروع شد. در این مدت رابطه خوبی با هم داشتیم تا اینکه سهیل مدتی قبل مرا به میهمانی در خانه‌اش دعوت کرد.
او ادامه داد: پسر دایی سهیل و دوست دخترش نیزآنجا بودند بعد از ساعتی وقتی آنها آنجا را ترک کردند سهیل مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و از من فیلم و عکس تهیه کرد، بعد هم مرا با خودرواش به خانه رساند. او به من گفت به کسی از این ماجرا حرفی نزنم ،چون قصد ازدواج با من را دارد، اما اگر شکایت کنم فیلم و عکس‌ها را منتشر می کند.
دختر نوجوان گفت: ابتدا به خانواده‌ام حرفی نزدم ،اما از آنجا که دچار افسردگی شده بودم خانواده‌ام به من شک کردند و من برای اینکه پدرم متوجه ماجرا نشود از خانه فرار کردم و به شمال رفتم، اما دوباره به خانه برگشتم و به ناچار ماجرای آن شب را به پدر و مادرم گفتم و به درخواست خانواده ام، برای شکایت به اداره پلیس آمدم.
با شکایت دختر نوجوان، پرونده‌ای در شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و به دستور بازپرس محمد امین تقویان تحقیقات برای بازداشت پسر جوان ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/19/617942/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها