رئیس فدراسیون والیبال برای تیم ملی خوش قدم بود

داورزنی: به بچه‌ها گفتم قرار نیست معجزه کنید


مهری رنجبر/ محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال از تیم ملی اش تمام قد دفاع می‌کند. او بعد از انتقاداتی که به نتایج تیم ملی در هفته اول لیگ ملت‌ها شد، به صوفیه رفت تا برای 3 جدال سخت ملی‌پوشان با غول‌های دنیا، کنارشان باشد. ظاهراً قدم او برای تیم ملی والیبال خوش یمن بود و دلگرمی‌هایش کارساز شد ،چرا که ملی‌پوشان موفق شدند اولین باخت امریکا در لیگ ملت ها را به آنها تحمیل کنند و در ادامه به کانادا هم رحم نکردند. در واقع بازی‌های خوب ملی پوشان با وجود دو باخت مقابل بلغارستان وبرزیل، برای همه راضی کننده بود و تیم ملی هم با خاطره خوش از صوفیه به گدانسک لهستان برای هفته سوم لیگ ملت‌ها رفت.
 داورزنی به خبرنگار«ایران» می‌گوید: «با تغییر ترکیب تیم ملی، فشار زیادی روی بازیکنان بود، 5-6 ملی پوش ما برای اولین باردر چنین سطحی رقابت‌های جهانی را تجربه می‌کردند واین فشار روی عملکرد آنها تأثیر گذاشت. ما از 4 بازی در هفته اول دو برد و دو باخت داشتیم. در هفته دوم هم بازی اول با بلغارستان میزبان بود. نتایج بازی هفته اول توقعات مردم را بالا برد که بار زیادی روی دوش بازیکنان گذاشت. من به صوفیه رفتم تا فشار را از روی دوش بچه‌ها کم کنم.» رئیس فدراسیون والیبال از ملی پوشان خواسته فقط بدون ترس بازی کنند: «به بازیکنان گفتم نگران نباشند و بازی خودشان را بکنند چون قرار نیست معجزه‌ای اتفاق بیفتد. تیم ما در این 7-8 سال با امریکا و بقیه تیم‌های بزرگ بازی کرده که هم برده و هم باخته، البته این شرایط برای تیم قبلی هم بود، ستاره‌های والیبال در تیم قبلی هم این فشار را داشتند. فشار توقع برد در بازی‌ها عملکرد بچه‌ها را شدیداً تحت تأثیر قرار داد و من هم مفصل با آنها صحبت کردم که از چیزی نترسند و بدون هیچ نگرانی مقابل رقبا قابلیت‌ها و توانمندی هایشان را به نمایش بگذارند. همین حرف‌ها باعث شد بچه‌ها با خیال راحت‌تر، بازی خودشان را انجام دهند. آن قدر هم قابلیت داشتند که تیم امریکای بدون باخت را شکست دهند. امیدوارم این روند خوب را در هفته آخر دور مقدماتی لیگ ملت‌ها ادامه دهند و خودشان را کم کم برای قهرمانی جهان آماده کنند.» او تأکید کرد تیم ملی بدون توجه به اتفاقات سیاسی مقابل کانادا به میدان رفت: «ما معمولاً برای بازی‌ها خیلی سیاست‌های دولتمردان را در ورزش دخالت نمی‌دهیم. همان طور که پنجشنبه شب با امریکا بازی کردیم. امریکایی که سال‌هاست دولتمردانش ظلم زیادی در حق مردم عزیز ما کرده‌اند، اما در میدان بازی و مسابقات ورزشی، کاملاً دور از بحث‌های سیاسی و دولتمردان هستیم. ما با احترام به مردم و تیم والیبال امریکا بازی جوانمردانه‌ای را انجام دادیم و از این به بعد هم همین رویه را داریم. با تیم ملی والیبال کانادا هم همین رفتار را داشتیم. اگر دولتمردان کانادایی برخوردهای سیاسی را در ورزش دخالت می‌دهند، قرار نیست ما هم این رفتار را تکرار کنیم و این مسائل روی روابط با مردم کانادا اثر بگذارد. ما برای مردم و تیم والیبال کانادا احترام قائل هستیم و طبیعتاً تفاوتی بین مردم، تیم والیبال این کشور و رفتار دولتمردانش قائل هستیم. در واقع ما به همه تیم‌های حاضر در رقابت‌های بین‌المللی احترام می‌گذاریم. تیم ما در میدان مسابقه، بازی جوانمردانه‌ای با همه تیم‌ها انجام می‌دهد و نتیجه‌اش هم خیلی مهم نیست. ما می‌خواهیم بچه‌ها توانمندی خودشان را نشان دهند.بچه‌ها بازی خوبی با کانادا انجام دادند. من آرزوی افتخارآفرینی برای تیم ملی والیبال در همه رقابت‌ها دارم و امیدوارم تیم با پیروزی‌هایش لبخند روی لب مردم عزیزمان بیاورد.»

پژومان، دانش دوست و قلی‌پور به لهستان می‌روند

سه بازیکن جدید برای هفته سوم لیگ ملت ها به جای مسافر، رمضانی و مؤذن در ترکیب تیم ملی والیبال قرار می‌گیرند.بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال با پایان هفته دوم لیگ ملت ها، اسماعیل مسافر، علی رمضانی و محمدرضا مؤذن مصدوم را به تهران فرستاد تا به جای آنها فاضل پژومان، احسان دانش دوست و ابوالفضل قلی‌پور، هفته سوم لیگ ملت‌ها را تجربه کنند. مردان والیبال ایران 14 تا 18 تیر در هفته آخر دور مقدماتی لیگ ملت‌ها به ترتیب به مصاف لهستان، ایتالیا، اسلوونی و صربستان می‌روند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/21/617951/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها