اخبار




پرواز صالحی امیری و سجادی به سوئیس

سیدرضا صالحی امیری و سید حمید سجادی رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش برای دیدار با رئیس IOC راهی سوئیس شدند. صالحی امیری و سجادی با همراهی فرید فتاحیان مسئول امور بین‌الملل کمیته برای دیدار با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و دیگر مسئولان IOC بامداد امروز به سوییس رفتند. قرار است آنها در این دیدار درباره وضعیت بعضی فدراسیون‌ها با باخ صحبت کنند و دیداری هم با رؤسای فدراسیون‌های جهانی ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری داشته باشند.اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری هنوز اساسنامه فدراسیون ایران را برای برگزاری انتخابات تأیید نکرده است. فدراسیون جهانی ژیمناستیک هم نسبت به انتخابات فدراسیون ایران حساس شده و چند نامه‌ای به ایران فرستاده تا زودتر تکلیف این فدراسیون مشخص شود.

ناکامی پورشیب و گنج‌زاده در انتخابی تیم ملی کاراته

ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته و سجاد گنج‌زاده قهرمان المپیک در انتخابی تیم ملی ناکام ماندند. در وزن منفی 84 کیلوگرم پورشیب و خدابخشی بعد از 2 پیروزی مقابل امیرحسین فداکار و اسماعیل معتمدی به مصاف هم رفتند که این دیدار حساس در نهایت با برتری 10-9 خدابخشی مقابل پورشیب همراه بود تا کادر فنی درباره اعزام این دو به یکی از بازی‌های کشورهای اسلامی یا قهرمانی آسیا تصمیم‌گیری کند. در وزن مثبت 84 کیلوگرم هم سجاد گنج‌زاده با 2 شکست مقابل مجید نیکوهمت و محمود نعمتی از دور رقابت‌ها کنار رفت تا حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی را از دست بدهد.

مرادی و بازپرداخت هزینه سفر

فدراسیون وزنه برداری می‌خواهد هزینه سفر به آلبانی را از علی مرادی رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری بگیرد.  او در حالی که با انتصاب سجاد انوشیروانی به‌عنوان سرپرست جدید این فدراسیون،  علی مرادی حق رأی در انتخابات فدراسیون جهانی در شهر تیرانا – آلبانی را نداشت بدون توجه به توصیه‌ها با هزینه این فدراسیون راهی تیرانا شد. مرادی که می‌‌توانست همانند محسن بیرانوند و سید علیرضا قریشی دو نماینده دیگر ایران به‌صورت آنلاین در این انتخاب شرکت کند، بدون توجه به هزینه‌ای که این سفر به دوش فدراسیون وزنه‌برداری می‌‌گذارد، راهی آلبانی شد. حالا گفته می‌‌شود مسئولان جدید فدراسیون وزنه‌برداری قصد دارند هزینه این سفر را از مرادی دریافت کنند.

براری مربی وزنه‌برداری شد

محمدرضا براری به کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری اضافه شد. پس از اعتراض ملی‌پوشان و محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی به شرایط اردوی تیم ملی، علی مرادی رئیس سابق وزنه‌برداری حکم برکناری برخواه سرمربی تیم را امضا کرد و سعید علی‌حسینی جانشین او در تیم ملی شد. البته عمر دوران ریاست مرادی در فدراسیون  بیش از این ادامه پیدا نکرد و با حکم دیوان عدالت اداری برکنار شد. پس از آن هم از سوی وزارت ورزش سجاد انوشیروانی به‌عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد. اما با تغییر در بدنه فدراسیون، رأس کادر فنی دچار تغییر نشد و انوشیروانی اعلام کرد سعید علی‌حسینی در کنار تیم خواهد ماند. محمدرضا براری وزنه‌بردار سابق تیم ملی هم به‌عنوان مربی در کنار علی‌حسینی فعالیت می‌‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/21/617958/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها