اخبار




صادرات داروهای دامی به 8 کشور همسایه

مدیرعامل شرکت شیمی داروی هلدینگ کشاورزی کوثر اعلام کرد: با 8 کشور برای صادرات داروهای انسانی و مکمل‌های دامی مذاکره می‌شود که بزودی محموله جدید به ونزوئلا ارسال می‌شود.
بهراد زندیه اعلام کرد: شرکت شیمی داروی کوثر در حال مذاکره با 8 کشور برای فروش داروهای انسانی، مکمل‌ها و کنسانتره دامی است. این کشورها روسیه، ترکیه، عراق، آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و ونزوئلا هستند.
مدیرعامل شرکت شیمی داروی کوثر با بیان اینکه این شرکت ظرفیت تولید 2500 تن مکمل و 5 هزار تن کنسانتره دامی دارد، گفت: این کشورها به هر میزان که نیاز داشته باشند، می‌توانیم محصولات خود را به آنها بفروشیم.
وی همچنین با بیان اینکه با کشور ونزوئلا مذاکرات به نتیجه رسیده است، گفت: بزودی مکمل‌های دارویی و کنسانتره دامی را به این کشور صادر خواهیم کرد.
زندیه با بیان اینکه مکمل و کنسانتره دامی 10 درصد خوراک دام و طیور کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: شرکت شیمی دارویی کوثر توانسته 4 درصد کل این مکمل‌ها را در کشور تولید کند و از این لحاظ تأثیر بسیار خوبی در تأمین این نهاده مؤثر در تولیدات محصولات پروتئینی داشته است.
 به گفته این مسئول، چشم‌انداز تولید این شرکت برای سال 1405، افزایش دو برابر تولیدات است. مدیرعامل شرکت شیمی داروی کوثر افزود: آزمایشگاه مرجع مجهزی هم این شرکت دارد که به سازمان دامپزشکی کشور برای کشف و علاج بیماری‌های حیوانی کمک می‌کند.

تجهیز ۳۴ درصد از کل اراضی کشور به انواع سامانه‌های نوین آبیاری

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون هکتار از اراضی آبی کشور یعنی حدود ۳۴ درصد از کل اراضی به انواع سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، فریبرز عباسی ابراز کرد: در کنار توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، بالغ بر یک میلیون هکتار تجهیز و نوسازی شبکه‌ها و روش‌های مدرن آبیاری اجرا شده است. عباسی با بیان اینکه رویکردی که در طرح‌های آب و خاکی داریم، ارتقای کیفی در کنار توسعه کمی است، تصریح کرد: در این راستا یکی از برنامه‌های اصلی که در یک سال اخیر به‌صورت جدی دنبال شد، توسعه روش‌های آبیاری با راندمان بالا مثل انواع روش‌های موضعی، ماشین‌های آبیاری و سایر روش‌ها است. معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، از پیش‌بینی تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بازسازی قنوات نیز سخن گفت و افزود: در بحث قنوات اعتباری بیش از سه برابر اعتبار سال گذشته برای استان فارس در نظر گرفته شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/9/617962/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها