اخبــــار




رئیس جمهور:
اندیشه‌های امام خمینی(ره) بازتاب مکتب اسلام اصیل است

رئیس جمهور در پیامی به نخستین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره)  از دیدگاه حقوقدانان، تأکید کرد: اندیشه‌های ژرف امام خمینی (ره) فلسفه عملی فقه و حقوق اسلامی است. این اندیشه‌ها بازتاب مکتب اسلام اصیل است.
به گزارش ایرنا، در پیام آیت‌الله رئیسی آمده است: اندیشه‌های ژرف امام خمینی (ره) فلسفه عملی فقه و حقوق اسلامی است. این اندیشه‌ها بازتاب مکتب اسلام اصیل است و همان گونه که رهبر معظم انقلاب اخیراً در سالگرد ارتحال امام عزیز فرمودند، برای ما هنوز ابعاد شخصیتی امام راحل شناخته نشده است.
رئیس جمهور افزود: نسل کنونی انقلاب باید نسبت به مبانی اندیشه و اندیشیدن امام (ره) برای اداره بهینه کشور در آینده آگاه شود.
آیت‌الله رئیسی برپایی این همایش را حرکت جدید و فرصت خوبی برای بازشناسی اندیشه‌ها و شخصیت امام (ره) در زمینه حقوق دانست که می‌‌تواند الگوی مناسبی برای شناساندن ابعاد شخصیت امام بزرگوار در سایر زمینه‌های تخصصی قرار گیرد، علی‌الخصوص برای نسل جوان. پیام رئیس جمهور در این همایش که به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار شد، از سوی علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت قرائت شد.


معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:
دولت به حذف ارز ترجیحی به عنوان یک منبع درآمد نگاه نکرده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت به موضوع حذف ارز ترجیحی به هیچ وجه به عنوان یک منبع درآمد برای جبران بودجه نگاه نکرده است، بلکه اثرات این طرح بزرگ به گونه‌ای است که در سال‌های آینده تمامی اقشار آسیب‌پذیر و مردم از ثمرات آن بهره خواهند برد.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر در جلسه روز گذشته هیأت وزیران، با اشاره به اعلام اسامی ابربدهکاران بانکی از سوی بانک مرکزی تصریح کرد: اعلام اسامی ابربدهکاران یک اقدام بسیار خوب است که البته باید تمام جوانب و ضوابط آن در نظر گرفته شود تا حساب کسانی که از بانک‌ها برای اجرای طرح‌های بزرگ کشوری تسهیلات دریافت کرده‌اند با کسانی که سوء استفاده‌هایی در دریافت این وام‌ها داشته‌اند، جدا شود. وی در ادامه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا با کمک نهادهای ذیربط زیرساخت‌های امنیتی لازم را برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی بویژه پیامک‌های ارسالی به مردم در زمینه حذف ارز ترجیحی فراهم کند. مخبر با قدردانی از تلاش‌های وزارت بهداشت برای پرداخت و کمک‌های مالی برای هزینه‌های ناباروری گفت: طرح افزایش جمعیت یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور و دولت است و کمک‌های وزارت بهداشت برای پرداخت هزینه‌های ناباروری به زوج‌های ایرانی کمک بزرگی برای حل این دغدغه و تضمین آینده کشور خواهد کرد.
 معاون اول رئیس جمهور همچنین پس از ارائه گزارش وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از سفر اخیر خود به خوزستان به ظرفیت‌های بالای گردشگری رودخانه اروند و بهمنشیر اشاره و تصریح کرد: موقعیت ساحلی شهرهای استان خوستان بویژه خرمشهر و آبادان یک فرصت بزرگ برای کسب درآمد از صنعت گردشگری در این شهرهاست که باید وزارتخانه‌های کشور و گردشگری امکانات و زمینه‌های لازم برای فعالیت بخش خصوصی این صنعت در مناطق مستعد را فراهم کنند. وی اجرای سیاست‌های فرهنگی منطبق با ارزش‌های اسلامی و انقلابی در مدارس برای دانش‌آموزان را یکی از خواسته‌های قشرهای مختلف مردمی عنوان و تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش باید با اجرای قوانین مصوب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه سیاست‌های فرهنگی در نظام آموزش و پرورش گام‌های اساسی‌تری بردارد. مخبر در پایان از وزیر ورزش و جوانان خواست با رفع مشکلات آماده‌سازی و تقویت تیم ملی فوتبال ایران برای اعزام به جام جهانی قطر، تدارکات لازم برای انجام بازی‌های تیم ملی هر چه سریع‌تر اتخاذ شود.

اختصاص اعتبار برای جبران خسارات سیل در خراسان جنوبی
در جلسه روز گذشته هیأت وزیران که به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اعضای دولت با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل در استان خراسان جنوبی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، به این ترتیب مبلغ ۱۵۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، برای جبران خسارات وارده به بخش‌های مسکونی و تأسیسات زیربنایی ناشی ‌از وقوع سیل دی ماه سال ۱۴۰۰ در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.
 

اژه‌ای در نشست با نمایندگان وعده داد
لایحه کاهش اطاله دادرسی در راه مجلس

نشست مشترک قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، دیروز در پنجمین روز از هفته قوه قضائیه به میزبانی دستگاه قضا برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این نشست با بیان اینکه از فرصت کنونی تعامل بی‌نظیر قوای مجریه، مقننه و قضائیه، باید در جهت خدمت خالصانه و بی‌منت به جامعه و رفع گرفتاری‌های مردم و همچنین تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های الهی انقلاب استفاده کرد، گفت: چنانچه از این فرصت استفاده نکنیم مغبون هستیم و فردا خود را ملامت خواهیم کرد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، اژه‌ای مسئولیت حل و فصل بخشی از مشکلات و مسائل مردم را متوجه دستگاه قضایی دانست و با اشاره به انتظارات بحق مردم از عدلیه اظهار کرد: امروز مردمی که از عدم تحقق عدالت اجتماعی و تبعیض در رنج به سر می‌برند، این انتظار بحق را از عدلیه دارند که توقعات‌شان را برآورده کند.
رئیس قوه قضائیه در ادامه این نشست، طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی را یکی از مشکلات جدی مردم و مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی دانست و با تأکید بر اینکه «کوتاه کردن فرایند‌های دادرسی» از برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی است، گفت: در مقوله کاهش اطاله دادرسی و جلوگیری از طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های قضایی، لایحه‌ای را با در نظر گرفتن جمیع جوانب به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/2/617997/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها