دیگه چه خبر؟


خدمت دیگر میدان به دیپلماسی
نفتکش لانا هم آزاد شد!

 خبر اول اینکه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که روز یکشنبه از طریق پلیس بندر یونان مطلع شده‌ایم که نفتکش روسی حامل نفت ایران که اواسط آوریل در یونان به درخواست دادگستری امریکا توقیف شده بود، می‌‌تواند کشتیرانی خود را از سر بگیرد.
به گزارش فارس، بر اساس این گزارش، مقام‌های یونان در تاریخ ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین ماه) نفتکش پگاس را که سپس به «لانا» تغییر نام پیدا کرد  در امتداد جزیره «ائوبویا» در حالی که حامل ۱۱۵ هزار تن نفت ایران بود توقیف کردند و سپس به درخواست وزارت دادگستری امریکا، نفت این نفتکش به ایالات متحده منتقل خواهد شد. این اقدام امریکا واکنش مقام‌های جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و تهران از سازمان بین‌المللی دریانوردی درخواست کرد که در این تصمیم دادگاه یونان مداخله کند. نفتکش لانا روز یکشنبه از بندر کاریستوس در جنوب جزیره ائوبویا به سوی بندر پیرئاس حرکت کرده است. ناخدا و خدمه این نفتکش قرار است در بندر پرئاس مجوز دریانوردی‌ خود را به پلیس ارائه کنند. طبق گفته یک منبع دیپلماتیک، بازپرداخت بدهی به شرکت یدک‌کش نیز انجام شده است و آتن ابراز امیدواری کرده است که در پی آزاد شدن این نفتکش، دو نفتکش یونانی که در آب‌های خلیج‌فارس توقیف شده نیز آزاد شود. پیش از این، سازمان بنادر و دریانوردی روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که حکم بازگرداندن محموله نفتی ایران صادر شده است و در حال حاضر، مراحل اجرایی این دستور در یونان در حال انجام است.

نشست محرمانه امریکا برای مقابله با پهپادهای ایران

 خبر دیگر اینکه، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات امریکایی و کشورهای منطقه خاورمیانه مدعی شد که امریکا در ماه مارس نشستی محرمانه با مقامات نظامی ارشد رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، اردن، بحرین، قطر، مصر و امارات متحده عربی برگزار کرده تا بررسی کنند که چگونه می‌توانند با توانمندی‌های موشکی و پهپادهای ایران مقابله کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از این روزنامه امریکایی، این مذاکرات که پیشتر فاش نشده بود در شرم الشیخ مصر برگزار شد و این اولین بار بود که این طیف از نظامیان عالی‌رتبه صهیونیستی و کشورهای عربی تحت نظارت ارتش امریکا برای گفت‌وگو درباره چگونگی مقابله در برابر آنچه «یک تهدید مشترک» می‌خوانند، دیدار کردند.

تذکر توئیتری وزیر راه به معاونش

 دست آخر اینکه، درحالی شرکت راه‌آهن دیروز از حذف واگن‌های با عمر بالای ۴۸ سال از شبکه سیر خبر داده بود که وزیر راه در تذکری توئیتری با مخاطب قرار دادن سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن، نوشت: «با حذف چند رام قطارِ بالای ۳۰ سال، گزارشی مبنی برتعدیل پرسنل شرکت‌های ریلی به بنده رسید! همانطورکه نگران جان مردم عزیز هستیم؛ باید نگران معیشت کارکنان زحمتکش این قطارها نیز بود. باهمکاری مدیران شرکت‌ها به جای پاک‌کردن صورت مسأله، سریعاً راهی برای حل موضوع پیدا کنید.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7942/5/618002/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها