صعود پر سر و صدای نادال و کریوس

جنجال در تنیس ویمبلدون


روز دوم دور سوم رقابت‌های تنیس ویمبلدون با دو اتفاق حاشیه‌ای همراه بود. در این روز رافائل نادال پرافتخارترین تنیسور جهان و دارنده 22 قهرمانی در گرنداسلم‌ها مقابل حریف ایتالیایی رده بیست‌و‌هفتمی‌اش لورنزو سونگو به‌راحتی به پیروزی رسید. این بازی یک حاشیه داشت که در ست سوم رخ داد زمانی که نادال 36 ساله حریفش را پای تور فراخواند تا به او درباره بلند بودن صدای فریادهایش هنگام ضربه زدن به توپ تذکر بدهد. البته ستاره اسپانیایی که بهترین بازی‌اش را از ابتدای مسابقات تا به امروز انجام داد، بابت این حرکتش عذرخواهی کرد و گفت:«متأسفم، اصلاً قصد جسارت نداشتم. به هیچ عنوان هدف بدی نداشتم. اگر حرفم او را ناراحت کرده عذر می‌خواهم.»
اتفاق حاشیه‌ای دیگر روز دوم دور چهارم ویمبلدون اما در بازی میان استفانوس سیتسیپاس سید چهارمی و نیک کریوس استرالیایی بود که با برتری 3 بر یک کریوس خاتمه یافت. در این بازی سیتسیپاس که ست اول را 7- 6 برد و ست‌های بعدی را 6- 4، 6- 3 و 7- 6 باخت، بعد از قبول شکست در دومین ست بازی از سر خشم و ناراحتی یکی از توپ‌هایی که در اختیار داشت را به سمت تماشاگران زد که از کنار سر فردی که پشت سر او نشسته بود، عبور کرد. این حرکت مرد شماره 5 تنیس جهان با اعتراض حریف استرالیایی‌اش مواجه شد. کریوس با دیدن این صحنه به سمت داور وسط رفت و از او خواست که دستور رد صلاحیت سیتسیپاس را صادر کند. کریوس که کمی قبل از این صحنه هم با داور مسابقات به خاطر اشتباه در اعلام یک خطا مشاجره داشت، با مخالفت داور برای رد صلاحیت سیتسیپاس بار دیگر با او بحث کرد. او گفت: 
«رد صلاحیت یا نه؟ اگر من این حرکت را انجام داده بودم، رد صلاحیتم می‌کردی. او توپ را به سمت تماشاگران زد. یک دلیل بیاور که حرکتش مشکلی نداشت؟ چه چیزی این حرکت او را توجیه می‌کند؟ چطور می‌شود که یک نفر توپ را به سمت تماشاگران پرتاب کند به یک نفر هم بخورد و باز هم رد صلاحیت نشود. خُل شده‌‌ای؟»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7948/21/618719/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها