«ایران» از روند معاملات بازار سهام گزارش می‌دهد

شاخص، یک میلیون و 500 هزار واحد را حفظ کرد


گروه اقتصادی/ شروع معاملات در دومین روز هفته اگرچه با افزایش قیمت‌ها در اکثر سهم‌های موجود در بازار همراه بود، اما آمارهای مربوط به نماگرهای معاملاتی نشان می‌داد که روند رکودی بازار همچنان تداوم دارد. در روز یکشنبه شاخص کل بورس درحالی توانست با رشد یک هزارو 346واحدی و ایستادن در ارتفاع یک میلیون و 502هزار واحدی، نقطه حمایتی مهم خود را یک روز دیگر نگه دارد که روند خروج پول حقیقی از بازار همچنان ادامه داشت و ارزش معاملات خرد نیز برای چهارمین روز متوالی با کاهش روبه‌رو شد؛ روندی که ضمن تأیید تداوم وضعیت رکودی در بازار، نشان می‌دهد معاملات سهام در این روزها برای سرمایه‌گذاران جذابیت خود را از دست داده  و پول‌ها به سمت دیگر بازارها درحال حرکت است.
دربازار چه گذشت؟
معاملات سهام در روز یکشنبه یک روند نوسانی را طی کرد، به طوری که در طول معاملات و در سه مرحله تعداد نمادهای مثبت و منفی بازار از یکدیگر پیش افتادند و درحالی که تا پایان نیمه اول بازار، سهام قرمزرنگ اکثریت بازار را تشکیل می‌داد، در دقایق پایانی و با ورود یک جبهه تقاضا از طرف حقوقی‌ها، در نهایت تابلوی معاملات توانست با رنگ سبز به کار خود پایان دهد.
اما عرضه‌های صورت گرفته در کنار بی‌رمقی جبهه تقاضا در فرابورس، باعث شد این بازار همچنان به روند کاهشی خود ادامه دهد و شاخص آیفکس با کاهش 13واحدی در عدد 20هزارو 195واحد بایستد.
درجریان معاملات دیروز، از 411نمادی که رشد قیمت را تجربه می‌کردند، 92نماد در صف خرید و از 251نمادی که کاهش قیمت داشتند، 45نماد در صف فروش قرار گرفتند.
درحدود 250میلیارد تومان پول حقیقی از معاملات بازار سهام خارج شد که گروه‌های بانک با 47میلیارد، فلزات اساسی با 46میلیارد، بیمه با 30میلیارد و محصولات شیمیایی با 27میلیارد تومان بیشترین سهم را از این خروج داشتند.
همچنین در روز یکشنبه گروه‌های کاشی و سرامیک با 13میلیارد، لاستیک و پلاستیک با 11میلیارد، عرضه برق با 9میلیارد و سیمان، گچ و آهک با 8میلیارد تومان بیشترین خالص خرید حقیقی را به خود اختصاص دادند.
ارزش معاملات خرد به 3هزار و 244میلیارد تومان رسید و درحدود 18میلیارد تومان نیز به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت وارد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7948/10/618726/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها