اخبار


آمادگی ۸۱ گروه دامپزشکی استان تهران 
برای نظارت در روز عید قربان

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم کشتار دام در منزل و معابر توصیه نمی‌شود، گفت: ۸۱ گروه دامپزشکی و ۳۰۴ دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در روز عید قربان آماده خدمت‌رسانی هستند. 
به گزارش ایرنا، مسعود محمدیان در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، درباره کشتار دام‌های آلوده و در شرایط غیر بهداشتی و شیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم هشدار داد. 
وی با بیان اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در مراسم عید سعید قربان تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک دارد، گفت: کشتار خارج از نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی موجب به خطر افتادن جان شهروندان می‌‌شود، لذا شهروندان از برنامه‌هایی که دامپزشکی برای مراسم قربانی دام در روز عید قربان تدارک دیده استفاده کنند تا به‌راحتی خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک پیشگیری شود. 
مدیرکل دامپزشکی استان تهران افزود: طی هماهنگی با انجمن صنفی کشتارگاه‌های دام استان، تمام کشتارگاه‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روز عید سعید قربان فعال و آماده خدمت‌رسانی هستند. 
محمدیان ادامه داد: براساس هماهنگی با انجمن صنفی واحدهای بسته‌بندی مقرر شد که ضمن عرضه گوشت بسته‌بندی شده با برچسب گوشت مخصوص عید سعید قربان در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سفارشات به‌صورت اینترنتی نیز با برچسب مخصوص عید قربان عرضه شود.
 
میوه ۱۰ درصد ارزان شد

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به افزایش چندبرابری عرضه ناشی از تولید همزمان محصول از استان‌ها، قیمت میوه نسبت به هفته قبل 10 درصد کاهش یافته است.  مصطفی دارایی‌نژاد گفت: با توجه به افزایش ۲ تا ۳ برابری محصول، قیمت محصولات نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است. 
او قیمت هر کیلو آلو قطره طلا را ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، هلو را ۸ تا ۲۰ هزار تومان، شلیل را ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان، آلبالو را ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان و گیلاس را ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد. 
دارایی‌نژاد می‌گوید: هم اکنون هر کیلو زردآلو ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، انگور یاقوتی ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان، توت فرنگی گلخانه ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان، گوجه سبز ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، هندوانه ۴ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، طالبی ۶ تا ۸ هزار تومان، ملون ۵ تا ۸ هزار تومان، جانا ۶ تا ۸ هزار تومان، خربزه ۷ تا ۱۰ هزار تومان و گرمک ۷ تا ۱۲ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می‌‌شود. رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت کنونی هر کیلو موز هندی را ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان و هر کارتن آناناس را ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد. 
گزارش‌های میدانی نشان می‌‌دهد که قیمت هر کیلو آلو قطره طلا ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، شلیل ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، هلو ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان، آلبالو ۳۵ تا ۷۰ هزار تومان، گیلاس ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، زردآلو  ۳۰ تا ۹۰ هزار تومان، ملون ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، طالبی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، هندوانه ۶ تا ۱۰ هزار تومان و خربزه ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان است‌. رئیس اتحادیه بارفروشان اذعان می‌‌کند که امسال به سبب افزایش ۱،۵ برابری تولید میوه نه تنها کمبودی در عرضه نداریم، بلکه به سبب ازدیاد عرضه و گرمای هوا روند کاهشی قیمت استمرار می‌‌یابد. مسئولان اتحادیه میوه و سبزی و تشکل‌های تولیدی بر این باورند که در سبد غذایی خانوار، میوه ارزان‌ترین محصول است.
 
مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر تغییر کرد

با حکم وزیر جهاد کشاورزی، رضا عظیمی رستگی به عنوان عضو موظف، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر جایگزین محمدجواد صالحی شد. 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حکمی از سوی «سیدجواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی، «رضا عظیمی رستگی» به عنوان عضو موظف، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر به مدت 2 سال منصوب شد. در این حکم آمده است‎؛ امید است با اتکال به خداوند متعال و هماهنگی با سایر اعضای محترم هیأت مدیره در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله موفق و مؤید باشید. پیش از این محمدجواد صالحی نژاد این مسئولیت را برعهده داشت.
گفتنی است، یکی از مأموریت‌های اصلی مؤسسه جهاد نصر در کشور اجرای طرح 550 هزار هکتاری در جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان و ایلام است؛ طرحی که فاز اول آن پایان یافته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7948/9/618745/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها