ایران درایران


تأخیر ۱۴ دقیقه‌ای مأموریت‌های اورژانس در اهواز

اهواز - سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ترافیک سنگین در دو مسیر تردد آمبولانس‌ها به بیمارستان گلستان، از تأخیر ۱۰ تا ۱۴ دقیقه‌ای مأموریت‌های اورژانس اهواز خبر داد.
به گزارش ایسنا، عارف شرهانی با اشاره به ترافیک سنگین در بلوار ساحلی غربی اهواز اظهار کرد: این محدوده مسیر خط اصلی تردد آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی و ارجاع بیماران بدحال به بیمارستان گلستان در کمترین زمان است اما با بسته شدن پل فولاد، شرایط ترافیک در این مسیر بسیار سنگین شده است.
وی افزود: بسته شدن پل فولاد علاوه بر کاهش آستانه صبر و تحمل مردم در شرایط گرما و افزایش راندمان مصرف بنزین، موجب تأخیر ۱۰ تا ۱۴ دقیقه‌ای در مأموریت‌های اورژانس شده است.
شرهانی گفت: در اوج ترافیک در زمان بازگشایی و تعطیلی ادارات در ساحلی غربی (حد فاصل پل پنجم تا پارک قوری) ترافیک شدیدی ایجاد می‌شود و شرایط به گونه‌ای شده که آمبولانس‌ها در ترافیک گرفتار می‌شوند. وی افزود: مرکز اورژانس اهواز نیز در ضلعی از میدان دانشگاه قرار دارد و آمبولانس‌ها از این محل به مأموریت اعزام می‌شوند. این محدوده دومین مسیر تردد آمبولانس‌ها به بیمارستان گلستان است که به‌دلیل احداث پروژه میدان دانشگاه، این مسیر نیز [اکثر اوقات] قفل است بنابراین زمانی که آمبولانس‌ها از ایستگاه به مأموریت اعزام می‌شوند ترافیک سنگینی وجود دارد و مأموریت‌ها را با تأخیر انجام می‌دهند.
سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: تنها این دو مسیر برای رسیدن به بیمارستان گلستان وجود دارد و این مسائل موجب شده که مأموریت‌های اورژانس با ۱۰ تا ۱۴ دقیقه تأخیر انجام شود در حالی که مأموریت‌ها در شهرها باید در مدت سه تا ۱۲ دقیقه صورت بگیرد. پیش از این، میانگین مأموریت‌های اورژانس در اهواز ۱۱ دقیقه بود که اکنون با این وضعیت ترافیک، به ۲۵ دقیقه رسیده است.
لزوم توسعه کشت علوفه 
​​​​​​​
بعد از برداشت برنج در مازندران

ایسنا/ مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم توسعه کشت علوفه بعد از برداشت برنج در اراضی شالیزاری و شیب‌دار استان تأکید کرد و گفت: ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد که به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن علوفه خشک «خشبی» نیاز دارند.
داوود دریکنده در جلسه کمیته علوفه و خوراک دام استان با بیان اینکه اقلام علوفه‌ای از نهاده‌های مورد نیاز و ضروری دام است که تهیه و تولید آن با قیمت مناسب یکی از اقدامات راهبردی برای کاهش هزینه تمام شده تولید در واحدهای دامپروری است و استان نیز دارای شرایط اقلیمی مناسب برای کشت این اقلام است، تصریح کرد: تنها راه برون رفت از مشکل تأمین علوفه دام، استفاده از ظرفیت‌های استانی است.
دریکنده با تأکید بر ترویج ارقام علوفه‌ای در مناطق مختلف استان، پرداخت تسهیلات خرید ادوات برداشت علوفه، تأمین بموقع بذور مورد نیاز، ترویج کشت تلفیقی و توسعه کشت ارقام علوفه‌ای در اراضی شالیزاری و شیبدار، گفت: کشت علوفه با دوره رشد کوتاه مدت، حفاظت و استفاده از بقایای محصولات کشاورزی، ساخت سیلو وغنی‌سازی بقایای محصولات کشاورزی از راهکارهای توسعه کشت و تأمین علوفه مورد نیاز دام استان است. وی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد، افزود: این تعداد دام به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن علوفه خشک خشبی نیاز دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7948/16/618750/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها