اخبــــار


بازسازی مناطق زلزله‌زده باجدیت دنبال می‌شود

وزیر کشور بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های فعال در حوزه شهر هوشمند در استان‌ها تأکید کرد و با اشاره به بازدید خود از مناطق 
زلزله زده هرمزگان بیان کرد: اقدامات خوبی در منطقه انجام شده . اسکان موقت در حال انجام است و ان‌شاءالله بازسازی خانه‌هایی که تخریب شده نیز با جدیت دنبال خواهد شد. به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه شهرهوشمند و نخستین جشنواره نام‌نماهای روستایی گفت:‌ شرکت‌های بزرگ و دانش‌بنیان در حوزه شهر هوشمند اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند که در این نمایشگاه شاهد آنها هستیم.  وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان نیز گفت:‌ شهروندان در بخش‌هایی از هرمزگان دچار زلزله شدیدی شدند بویژه در منطقه‌ای بین بندر خمیر و بندر لنگه که تعدادی از روستاها درگیر زلزله شده و آسیب دیده بودند. وی افزود: خوشبختانه تلفات جانی در این زلزله پایین بود، البته از جان باختن پنج نفر از هم وطنانمان متأسف هستیم و به خانواده آنها تسلیت می‌گوییم ولی بحمدالله بموقع دست‌اندرکاران موضوع در منطقه حاضر شدند و اقدامات خوبی انجام شد.
اتباع فاقد مدارک هویتی باید به کشور خود بازگردند
وزیر کشور با اشاره به طرح شناسایی اتباع بیگانه فاقد مدرک هویتی در کشور، گفت: تا کنون دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن از اتباع مراجعه کرده و کارت لازم را دریافت کرده‌اند. احمد وحیدی در جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی، با اشاره به طرح شناسایی اتباع بیگانه در کشور، اظهار کرد: برخی از این افراد هنوز به این طرح مراجعه نکرده‌اند و افرادی که مراجعه نکرده‌اند از دید ما حضورشان از این پس غیرقانونی محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه با اتباعی که در این طرح ثبت‌نام نکرده‌اند برخورد خواهد شد، گفت: اتباعی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند در زمان بندی‌هایی که مشخص خواهد شد فعالیت‌هایشان را مطابق با چهارچوب قانونی انجام داده و حضورشان مجاز است، اما حضور اتباعی که ثبت‌نام نکرده‌اند، غیر قانونی بوده و این غیر قانونی بودن به آن معناست که باید به وطن خود بازگردند.

پیگیری دستورات رئیس‌جمهور 
برای تسهیل ازدواج تا حصول نتیجه

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: فرمایشات رئیس‌جمهور درباره تسهیل ازدواج را نصب‌العین قرار داده و تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد. به گزارش ایرنا، سید حمید سجادی در مراسم بزرگداشت هفته ازدواج (جشن وصال) که با حضور رئیس جمهور در تالار وحدت تهران برگزار شد با تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و آغاز هفته ازدواج، با اشاره به دستورات آیت‌الله رئیسی ‌گفت: پیگیری امور جوانان فراسازمانی است و فقط به عهده وزارت ورزش و جوانان نیست. وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای به بانوان چه در حوزه ورزش و چه در حوزه جوانان داریم، خاطرنشان کرد: به همین منظور هم ارتباط و همکاری زیادی با انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده داریم که از توجه و حمایت‌های ایشان در تمام برنامه‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و موضوعات مهم این حوزه قدردانی می‌کنم. وزیر ورزش و جوانان به بیانات رهبر معظم انقلاب در تیرماه سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تیرماه سال۹۹ در مقوله‌ مسائل اجتماعی با تأکید بر اینکه مسأله‌ ازدواج جوانان خیلی مهم و جزو مسائلی است که اصلاً نباید از آن غفلت کرد، فرمودند: «راه‌هایی برای تسهیل ازدواج و امکان ازدواج برای جوان‌ها، باید پیش‌بینی شود. بعضی از این راه‌ها هزینه‌ مادی هم ندارد؛ فقط تصمیم‌گیری لازم دارد، توجه لازم دارد. مسأله‌ فرزندآوری و مسأله‌ نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه و تأکید کرده‌ام. اینها احتیاج دارد به قانون، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدی دستگاه‌های اجرایی و باید بجد مسأله‌ فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیت ترسید. یکی از پرفایده‌ترین ثروت‌های یک کشور، جمعیت جوان در یک کشور است.»

پلکانی بیمه‌شدن داروها با انتقال ارز ترجیحی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره سرانجام قیمت داروها و چگونگی پوشش‌های بیمه‌ای پس از ساماندهی ارز دارو و انتقال آن به بیمه‌ها، توضیح داد.
دکتر محمدمهدی ناصحی، درباره موضوعات اخیر مطرح شده پیرامون پلکانی بیمه شدن برخی داروها به‌دنبال ساماندهی ارز دارو، به ایسنا گفت: در بحث ساماندهی ارز دارو برنامه دولت این است که اکثر داروها را تحت پوشش بیمه برد، ولی این برای همه‌ داروها یکسان نخواهد بود. یک دارو ممکن است ۷۰ درصد و دارویی دیگر ۵۰ درصد و... تحت پوشش برود. میزان برقراری پوشش بیمه‌ای بسته به نوع نیاز مردم تعیین خواهد شد و تصمیم آن توسط سازمان غذا ودارو و سایر مراجع قانونی گرفته خواهد شد. موضوع پلکانی بیمه شدن داروها منوط به موضوع ساماندهی ارز است که پس از آن تصمیم‌ نهایی اتخاذ می‌شود.
او درباره نقش و درخواست بیمه‌ها برای ساماندهی ارز دارو، تصریح کرد: بیمه به‌عنوان مرجع تأمین مالی مردم، هدف‌گذاری بهتری دارد تا پول دقیقاً به نقطه هدف برسد. ممکن است سایر نهادها یا جایگاه‌ها مبلغ را برای هزینه‌های دیگر مانند زیرساخت استفاده کنند، اما هزینه بیمه صرفاً برای بخش بیمه می‌رود. کارشناسان بخش سلامت، دولت و مجلس اعلام می‌کنند که باید پول به بیمه پرداخت شود تا بیمه اقدامات بعدی را انجام دهد.
وی افزود: اقدامی که ما باید انجام دهیم اقدامی زیرساختی و الکترونیک است. محاسبه قیمت دارو نیز توسط سازمان غذا و دارو صورت گرفته و در سامانه‌ها اعمال می‌شود. با اعمال این موضوع وقتی فردی به داروخانه می‌رود تا دارو دریافت کند فقط سهم و درصد خود را پرداخت می‌کند که البته قرار است این سهم زیاد نشود. بیمه هم قرار است سهم دولت و یارانه‌ دارو (که اکنون سمت شرکت‌های تولیدی و وارداتی می‌رود) را پرداخت کند. در واقع دیگر دارو با قیمت معمول بازار خریداری می‌شود و بیمه مابه‌التفاوت ارز را روی دارو اعمال و به داروخانه پرداخت می‌کند.
او تأکید کرد: قدرت اعمال این موضوع باید برای همه‌ بیمه‌ها فراهم شود و مشکلات زیرساختی و قطعی سامانه‌ها باید به کمترین حد ممکن برسد. نکته بسیار مهم دیگر این است که منابع باید به شکل کامل به بیمه اختصاص یابد، زیرا اگر این پول به بیمه اختصاص نیابد، هزینه‌ها سنگین خواهد بود و امور جاری بیمه‌ها هم دچار مشکل می‌شود. تصور و پیش‌بینی اولیه‌ ما از هزینه‌ بیمه سلامت برای ساماندهی ارز دارو حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان (۳۲ هزار میلیارد برای دارو و ۱۱ هزار میلیارد برای تجهیزات) است. وی درباره احتمال افزایش قیمت دارو در سال‌جاری به‌دنبال اعلام سازمان غذا و دارو و چگونگی پوشش بیمه‌ای آن، گفت: مقرر شد در صورت افزایش قیمت دارو، اعتبار در اختیار بیمه قرار گیرد تا سهم پرداختی بیمه‌ها افزایش یابد. قانون تأکید کرده است که پرداختی از جیب مردم افزایش نیابد و ما آماده افزایش سهم بیمه‌ها هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7948/22/618796/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها