هنرمندان در فضای مجازی


نرگس آبیار با انتشار تصویری از زنده‌یاد وحید اسلامی نوشته است: «وحید اسلامی را سال‌هاست که می‌شناسم. در سفری که با گروهی از نویسندگان به کرمان داشتم، با او آشنا شدم؛ بسیار صمیمی و بی‌غل و غش بود. حدود دو سال این سلام و علیک ادامه داشت. تا اینکه به او گفتم می‌‌خواهم تجربه ساختن یک فیلم کوتاه را داشته باشم؛ صرفاً یک تجربه. می‌‌خواهم امتحان کنم. تا آن موقع می‌‌نوشتم و آثاری هم از من به چاپ رسیده بود. وحید چند دقیقه با من در مورد نحوه فیلم ساختن و دکوپاژ صحبت کرد و من بدون داشتن هیچ گونه تجربه‌ای، اولین فیلم کوتاه خودم را ساختم. خودش در سه چهار روزی که فیلم کوتاه را می‌‌ساختم، سر صحنه حاضر شد و کمکم کرد. در واقع او اولین معلم فیلمسازی من بود. آن فیلم کوتاه و موفقیت‌های کوچکی که به دست آورد، باعث شد فیلم‌های دیگری بسازم. امروز فهمیدم وحید اسلامی در زادگاهش مرودشت از دنیا رفته است. او فقط ۴۴ سال داشت و همیشه آرزوهای بزرگ در سر می‌‌پروراند. آدمیزاد چیست؟ زندگی، سوگنامه غمگینی است.» وحید اسلامی کارگردان، روزنامه‌نگار و منتقد سینما بود که شنبه 11 تیرماه در سن 44 سالگی براثر ایست قلبی در بیمارستان مرودشت از دنیا رفت.
ستاره پسیانی تصاویری از اکران مردمی فیلم «علف‌زار» در شیراز را به اشتراک گذاشته است. او نوشته: «ممنون ‌بابت ‌مهمون‌نوازیتون‌‌، شیرازی‌های عزیز» اکران مردمی این فیلم در شیراز با حضور ستاره پسیانی و ترلان پروانه برگزار شد. ستاره پسیانی، سارا بهرامی، مهدی زمین‌پرداز، ترلان پروانه، یسنا میرطهماسب، فرخ نعمتی، رویا جاویدنیا و... از بازیگران «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی هستند.
حدیث میرامینی از تمدید اجرای نمایش «بی‌‌چرا زندگان» خبر داده است. نمایش «بی‌چرا زندگان»، نوشته لیلی عاج با کارگردانی الهام شعبانی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا علی‌نژاد، به مدت یک هفته تمدید شد و تا روز جمعه ۱۷ تیرماه، در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر میزبان مخاطبان است. در این اثر نمایشی بازیگرانی چون یلدا عباسی، ساناز نجفی، حدیث میرامینی، حمیدرضا محمدی، آیه کیان‌پور، توماج دانش‌بهزادی و سمیه برجی ایفای نقش می‌کنند. این نمایش ۸۰ دقیقه‌ای در مورد زندگی یک خبرنگار و اتفاقاتی است که به صورت روزمره برای او رخ می‌دهد.
سالار عقیلی، ویدیویی از تمرین ارکستر ملی دماوند به رهبری بهزاد رهنما را به اشتراک گذاشته است. او در این ویدیو می‌گوید که این تمرینات برای اجرای 14 تیرماه در سالن نجات فلاح در کرج است.
علیرضا قربانی اعلام کرده که قرار است کنسرت «با من بخوان» روزهای 19 و 20 تیرماه در رامسر و چالوس برگزار شود.
آرش فرهنگ‌فر بخشی از تمرینات اجرای تازه‌اش به همراهی حریر شریعت‌زاده و سحر عباسی را منتشر کرده و نوشته: «روز آدینه هفدهم تیر در فرهنگسرای نیاوران منتظر حضور گرم‌تان هستیم.»
آزاده بیزارگیتی از حضور مستند «دختران نجار: دونوازی برای یک رؤیا» در جشنواره سینمای ایران در مونیخ خبر داده است. این رویداد سینمایی امسال پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا، تاریخ ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر) برگزار می‌شود.
مصطفی مستور، تصویری از اکران مردمی «بدون قرار قبلی» را به همراه محمد بحرانی به اشتراک گذاشته است. ششمین فیلم بلند بهروز شعیبی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌ است. پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، صابر ابر، الهام کردا و... از بازیگران این فیلم هستند.
بابــک کـــریــمی، ویـــدیویی از پشت‌صحنه قسمت دوم از مجموعه نمایش‌های صوتی «گورکن» با عنوان «پیرمردی با سه پرتقال» به نویسندگی و کارگردانی محمد مفیدی را به اشتراک گذاشته است. فرخ نعمتی دیگر بازیگر این نمایش است که در ویدیو دیده می‌شود.
فرهاد حسن‌زاده در چند استوری، خوانـــدن چنـــد کتـــاب را بـــه دنبــــــال‌کننـــدگــــــان صــفــحـــــه اینستاگرامش پیشنهاد کرده است. به جز کتاب‌های خودش از جمله «خاطرات خون‌آشام عاشق»، «محمد قریب»، «کنار دریاچه نیمکت هفتم» و ... «خمره» هوشنگ مرادی کرمانی از جمله توصیه‌های این نویسنده برای نسل کودک و نوجوان است.
سیمین غانم با انتشار تصویری از دریافت تندیس خانه موسیقی ایران به مناسبت تقدیر از هنرمندان عرصه موسیقی خبر داده است. 


دیگه چه خبر
«یک گل ملی» حتی برای آنهایی که اهل فوتبال هم نباشند اما علاقه‌مند و پیگیر آثار طنز سینما و تلویزیون یادآور پژمان جمشیدی است. بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی که این روزها فیلم «علف‌زار» را روی پرده اکران دارد، برای اکران مردمی این فیلم به اصفهان رفته است و عکسی با همین مضمون از او در فضای مجازی بازنشر شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7948/24/618807/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها