همکاری هنرمندان، ورزشکاران و جامعه پزشکی برای هدفی ارزشمند


 25خرداد، کمتر از یک‌ ماه قبل حیاط مرکز طبی کودکان میزبان چهارمین دوره مسابقات جام‌جهانی کوچک بود و دور مستطیل سبز پر بود از کودکانی که عده‌ای با سرم‌هایشان، بعضی روی ویلچر و برخی از پشت پنجره‌های بخش، منتظر بودند تا مسابقه فوتبالی را تماشا کنند که شعارش این  بود: «این فوتبال رو، همه برنده میشن.» بازیکنان و قهرمان‌های بزرگ این مسابقه کودکانی با بیماری‌های مزمن بودند و حالا اینجا حضور داشتند تا در کنار هم بتوانند در جام‌جهانی کوچک بازی کرده و با کمک به یکدیگر حال خودشان و بقیه را خوب کنند.
این مسابقات با هدف بهبود سلامت روانی کودکان بیمار و ایجاد انگیزه و امید برای مبارزه بهتر با بیماری‌شان انجام می‌شود و این مسابقه نیز به صورت مشترک توسط گروه سلامت و هنر و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
وقتی اسم جام‌جهانی کوچک می‌آید همه احساس خوشحالی می‌کنند؛ از کودکان بیمار و پدر و مادرهایشان گرفته تا پرسنل بیمارستان و برگزارکنندگان و هرکسی که حتی ذره‌ای در این کار شریک یا شاهد آن بوده و نتیجه کارهمان  لبخندی شده که روی لب‌های کودکان بیمار نشانده شده است. جام‌جهانی کوچک، داستان‌های زیادی هم دارد برای تعریف کردن که بعضی خوشحال‌کننده‌اند و بعضی غمگین‌اند. بعضی از کودکانی که در دوره‌های قبلی بیماری‌های سخت داشتند و تحت درمان بودند حالا در حالی که بیماری‌شان درمان شده  بازی می‌کنند و امید می‌دهند به هم تیمی‌های کوچکشان که ابتدای مسیر درمان‌اند. یکی از این قهرمانان کوچک محمدامین است که در دوره‌های قبلی و در حالی که به سختی درگیر بیماری بود آمد و بازی کرد و در آخر با همان دست‌های کوچکش جام را بغل کرد. مادرش می‌گفت محمد‌امین به عشق فوتبال داروهایش را می‌گرفت و همین فوتبال باعث خوب شدن حال او شد و حالا بعد از چند سال درحالی که سلامتی‌اش را به دست آورده کاپیتان تیم است و حسابی حواسش به هم تیمی‌هایش هست و دوباره جام را بالای سر می‌برد و این جا است که جوانه‌های کوچک امید نتیجه می‌دهد.
سه دوره قبلی این مسابقات نیز در سال‌های گذشته در مرکز طبی کودکان برگزار شد و هر ساله آنها در کنار سه تیم متشکل از بازیکنان فوتبال، هنرمندان و هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران بازی کردند. کودکان به صورت نمادین نماینده تیم‌ملی ایران بودند و سه تیم دیگر به ترتیب نماینده تیم‌های ملی ایالات‌متحده امریکا، انگلیس و ولز بودند که رقبای ایران در جام‌جهانی 2022 قطر هستند.
ابتدا دو تیم دختر مرکز طبی 1 و 2 به مصاف یکدیگر رفتند و سپس پسران مرکز پزشکی وارد زمین شدند. اولین بازی آنها مقابل فوتبالیست‌ها بود و این دیدار با نتیجه 6 بر 3 به سود تیم فوتبال مرکز طبی کودکان به پایان رسید.
مسابقه بعدی بین تیم هنرمندان و پسران مرکز طبی برگزار شد. این دیدار هم با نتیجه 5 بر 5 به پایان رسید و تیم مرکز پزشکی کودکان در ضربات پنالتی پیروز شد. نمایندگان تیم‌ملی ایران در دیدار پایانی به مصاف هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران رفتند که توانستند با پیروزی، این تیم را هم ببرند و قهرمان مسابقات شوند.
بچه‌های قهرمان در پایان مسابقات مدال‌های طلا گرفتند و جام قهرمانی را بالای سر بردند. امید همیشه جوانه می‌زند و به بار می‌نشیند. به امید آنکه در جام‌جهانی بعدی تمام فوتبالیست‌های قهرمان ما و همه کودکانی که درگیر بیماری هستند با سلامتی و حال خوب جام را بالای سر ببرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7948/24/618811/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها