اخبــــــار


ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده مرحومه بابایی

 مراسم تشییع پیکر خانم سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس محمد بابایی که با عنوان مهاجری از سرزمین آفتاب شناخته می‌شد، صبح دیروز (یکشنبه 12 تیر 1401) با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم از مقابل مسجد انصار الحسین(ع) در خیابان پنجم نیرو هوایی برگزار و پس از تشییع، در قطعه ۴۵ بهشت زهرا به خاک سپرده شد. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران که از طرف مقام معظم رهبری در مراسم تشییع ام‌الشهید سبا بابایی حضور یافت، پس از بیان سخنانی، سلام و تسلیت رهبر انقلاب اسلامی را به خانواده آن مرحوم ابلاغ کرد. همچنین امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعدادی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم حضور داشتند. «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) مادر شهید محمد بابایی که از چندی قبل به‌علت ضایعه تنفسی در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) بستری بود، جمعه 10 تیرماه 1401 دار فانی را وداع گفت. 
وی متولد 1317 در ژاپن بود و از سال 1384 با انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و در ادامه با موزه صلح تهران به‌عنوان مسئول بخش تبادل فرهنگی با ژاپن همکاری داشت.

گلباران خلیج فارس در سالروز جنایت امریکا 
و شهادت 290 مسافر پرواز 655
مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد حادثه تروریستی سقوط پرواز ۶۵۵ ایران ایر صبح یکشنبه (۱۲ تیر ۱۴۰۱) با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای این فاجعه در محل سقوط هواپیما در خلیج فارس برگزار شد. به گزارش ایرنا، پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو «یواس‌اس وینسنس» متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده امریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیرایرانی و ۶۶ کودک بودند، به شهادت رسیدند. 

تسلیت مقامات همسایه به رهبری، ملت و دولت ایران

وزارت خارجه کویت روز یکشنبه بابت وقوع زمین لرزه در جنوب ایران و جان باختن و مجروح شدن شماری از شهروندان ایرانی به آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت و دولت ایران تسلیت گفت. به گزارش فارس وزارت امور خارجه امارات نیز در پیام تسلیتی همبستگی صمیمانه خود را با ملت و دولت ایران به دلیل زلزله‌ای که روز شنبه جنوب ایران را لرزاند و ده‌ها قربانی برجای گذاشت، ابراز کرد. 
شیخ «محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس دولت امارات نیز با ارسال پیامی به آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور ایران، زلزله ۶ ریشتری را که منجر به کشته شدن پنج نفر و مجروح شدن ۴۴ نفر شد، تسلیت گفت. محمد بن زاید آل نهیان با ابراز همدردی برای مجروحان، برای آنها آرزوی شفای عاجل کرد. «محمد بن راشد آل مکتوم» نایب رئیس امارات، نخست‌وزیر و حاکم دوبی نیز پیام تسلیت خود را به رئیس جمهور ایران ارسال کرد
.
«محمدرضا غلامرضا» معاون سیاسی وزارت کشور شد

آیین معارفه‌ «محمدرضا غلامرضا» معاون سیاسی جدید وزارت کشور، صبح دیروز یکشنبه‌ دوازدهم تیر ماه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، برگزار شد. به گزارش ایرنا، پیش از این «محمدباقر خرمشاد» معاون سیاسی وزیر کشور بود که ۲۰ فروردین‌ ۱۴۰۱ از سمت خود کناره‌گیری کرد؛ وی ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ با حکم وحیدی این مسئولیت را عهده‌دار شده بود.
به گزارش «ایران»، «محمدرضا غلامرضا» پیش از این سمت‌های متعددی از جمله معاونت نیروی قدس سپاه پاسداران در دوران فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، معاونت وزیر اطلاعات و  همچنین ریاست سازمان اطلاعات تهران را به عهده داشته است. گفتنی است، معاون سیاسی وزیر همز‌مان ریاست ستاد انتخابات و مسئولیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و دیگر انتخابات‌ها و همچنین نظارت بر استانداران و فرمانداری‌ها را عهده‌دار است.

سرکشی سرلشکر باقری از مرزهای کردستان

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه وارد استان کردستان شد. وی در این سفر دو روزه دیدار و سرکشی از نیروهای مسلح، بررسی میدانی امنیت مرزها و فعالیت‌ نیروهای مسلح را در برنامه خود دارد. به گزارش ایرنا، سرلشکر محمد باقری در بدو ورود به سنندج در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: وضعیت امنیت هم در کردستان و هم مرزهای آن فوق‌العاده مطلوب است و مشکلی نداریم، بعضاً شرارت‌های بسیار پراکنده‌ای وجود دارد که نیروهای مسلح، هم مرزبانی انتظامی، هم سپاه پاسداران و هم ارتش همه از زمین و هوا مشغول فعالیت هستند و امنیت پایداری در منطقه حاکم است. وی هدف از این سفر را سرکشی به نیروهای مسلح، بررسی موضوعات مربوط به نیروهای مسلح، امنیت منطقه و بخصوص مرزهای کردستان و فعالیت‌ نیروهای مسلح در همکاری با دولت و کمک به مردم خواند و اضافه کرد: طی جلسات یک ماهه، بررسی‌های کامل ارکان گوناگون ستاد کل در نیروهای مسلح کردستان انجام شده است تا بتوانیم تصمیمات لازم را بگیریم.
بازدید وزیر دفاع از مراحل تولید جت یاسین
امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در راستای بازدید از زیرمجموعه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و پیگیری‌های مجدانه برای به ثمر رسیدن پروژه‌های تحقیقاتی و تولیدی با حضور در سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، از مراحل طراحی، تولید و ساخت جت آموزش پیشرفته «یاسین» بازدید کرد. وزیر دفاع در جریان این بازدید گفت: تولید جت آموزشی یاسین، با توجه به مأموریتش در حوزه آموزش خلبانان، هم‌افزایی و همکاری همه ارکان وزارت دفاع را می‌طلبد. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7948/2/618820/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها