دیگه چه خبر؟


کیفرخواست فائزه هاشمی صادر شد

 خبر اول اینکه، با گذشت دو ماه از ورود دستگاه قضا به موضوع اظهارات فائزه هاشمی مبنی بر اهانت به ساحت نورانی و مقدس پیامبر اسلام(ص) و همچنین حمایت از افراد بی‌حجاب و هنجارشکن شیراز و تشویق مردم به نافرمانی مدنی، کیفرخواست وی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات صادر شد. به گزارش میزان، علی صالحی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده فائزه هاشمی با بیان اینکه قرار جلب به دادرسی صادر شده، افزود: پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است. وی افزود: دادستان به عنوان مدعی‌العموم پرونده را پیگیری کرده و پرونده در جریان است.
همچنین در روزهای اخیر نیز فائزه هاشمی سخنانی علیه حجاب اسلامی به زبان آورد. وی در اظهارنظری جنجالی ضمن حمایت از کسانی که به عمد کشف حجاب می‌کنند، آنها را شیرزن خطاب کرد.

اردن، اظهارات پادشاه خود درباره ناتوی عربی علیه ایران را تکذیب کرد

 خبر دیگر اینکه، وزیر خارجه اردن مجدداً اعلام کرد که این کشور بخشی از ائتلاف عربی-صهیونیستی علیه ایران نخواهد بود و این مسأله اساساً مطرح نیست. به گزارش ایسنا، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در بیروت در گفت‌وگو با روزنامه النهار درخصوص تشکیل ناتوی منطقه‌ای و اظهارات پادشاه این کشور در این خصوص تأکید کرد: ملک عبدالله این مسأله را مطرح نکرد بلکه در گفت‌وگویی درخصوص تشکیل مکانیزمی شبیه به ناتو در منطقه عربی از او سؤال شد و ما موافق هر طرحی هستیم که در راستای همکاری‌های عربی باشد. بنابراین ما در کنار هر نوع طرحی هستیم که در مقابله با چالش‌ها و تروریسم و غیره باشد. چیزی که در رسانه‌ها اعلام شد به ما پیشنهاد نشده است، طرح منطقه‌ای که اسرائیل بخشی از آن باشد به ما پیشنهاد نشده است. ما به دنبال ایجاد ائتلاف علیه کسی نیستیم بلکه به دنبال ایجاد مکانیزم‌های مشترک هستیم.
وی در پاسخ به این سؤال که برخی‌ها می‌‌گویند این یک طرح عربی -اسرائیلی برای مقابله با ایران است، گفت: این مسأله اساساً مطرح نشده است و چیزی که در اردن اعلام شده، تشکیل یک ائتلاف عربی مشترک برای مقابله با چالش‌های مشترک است. بنابراین ما بخشی از ائتلاف عربی- اسرائیلی علیه ایران نخواهیم بود و این مسأله به ما پیشنهاد نشده و در نشست سران عربی با جو بایدن، رئیس جمهور امریکا که قرار است در عربستان برگزار شود نیز مطرح نخواهد شد.
ایمن الصفدی پیش از این نیز در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تأکید کرد که هیچ گونه بحث و گفت‌وگویی درخصوص تشکیل ائتلاف نظامی منطقه‌ای با مشارکت اسرائیل مطرح نشده است و این مسأله جزو برنامه‌های سفر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به منطقه نیست.

رتبه سوم ایران در جهان از نظر ذخایر اثبات‌شده نفت

 شنیدیم که، اوپک در جدیدترین برآورد خود اعلام کرد، ذخایر اثبات‌شده نفت ایران در سال 2021 به 208 میلیارد و 600 میلیون بشکه رسیده و ایران همچنان سومین مالک بزرگ ذخایر نفت در جهان است.
به گزارش فارس، ذخایر نفت ایران در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ تغییری نداشته و برابر با ۲۰۸میلیارد و۶۰۰ میلیون بشکه بوده و این درحالی است که این رقم در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۵۵میلیارد و۶۰۰ میلیون بشکه بوده است. یعنی در سال‌های بعد ۵۳ میلیارد بشکه افزایش یافته است.  بر اساس این گزارش، ایران از نظر بزرگی ذخایر نفت در سال ۲۰۲۱ در رتبه سوم جهان قرار گرفته است. ونزوئلا بزرگ‌ترین دارنده ذخایر نفتی در جهان شناخته شده است. ذخایر نفت این کشور۳۰۳ میلیارد و ۴۶۸ میلیون بشکه برآورد شده است. عربستان با ذخایر۲۶۷ میلیارد و ۱۹۲میلیون بشکه‌ای در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است.

ورود نفتکش ایرانی به بندر بانیاس سوریه

 دست آخر اینکه، همزمان با حضور امیرعبداللهیان در دمشق منابع رسانه‌ای از ورود یک نفتکش ایرانی به بندر بانیاس سوریه به‌عنوان حاصل فعال‌سازی خط اعتباری جدید میان دو کشور خبر دادند. چنانکه پیش از آن نیز در روز 12 ژوئن دو نفتکش ایرانی دیگر در سواحل سوریه پهلو گرفته بودند و روزنامه سوری الوطن رسیدن نفتکش‌های ایرانی به بنادر سوریه را ناشی از اصلاحاتی دانست که در سازوکار خط اعتباری بین دو کشور پس از تشکیل دولت جدید در ایران رخ داده است. 
همچنین شبکه المیادین جزئیاتی در خصوص ورود نفتکش‌های ایرانی به بندر بانیاس سوریه منتشر کرد. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که این نفتکش‌ها حامل دو میلیون بشکه نفت خام ایرانی هستند. این منابع مطلع همچنین اعلام کردند که این محموله نفتی طی روزهای آینده در پالایشگاه بانیاس پالایش خواهد شد و در راستای حمایت از فرآورده‌های نفتی سوریه به کار گرفته می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7948/5/618826/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها