ایران در ایران


استاندار گلستان اعلام کرد

تأکید رئیس‌جمهور بر اجرای سریع راه‌آهن 
اینچه‌برون - شاهرود

گنبدکاووس - استاندار گلستان گفت: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با توجه به اهمیت و جایگاه احداث خط ریلی اینچه‌برون - گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود بر لزوم تسریع در اجرای این پروژه مهم تأکید دارد.به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه افزود: بخشی از اعتبار اجرای این خط ریلی در پیوست بودجه امسال پیش‌بینی شده که باید موافقت کمیسیون ماده ۲۳ و ۵۳ اخذ شود.وی اضافه کرد: کسب موافقت این کمیسیون‌ها در دستور کار سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که درخواست داریم این دو دستگاه دولتی و اجرایی در این خصوص تسریع نمایند، ضمن اینکه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای اجرای این خط ریلی در دستور کار قرار دارد. زنگانه ادامه داد: بهترین مسیر اتصال اینچه برون به کریدور شمال به جنوب از مسیر گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود است که توسط وزارت راه و شهرسازی مطالعات آن انجام شده است.
استاندار گلستان همچنین گفت: رئیس‌جمهور توجه ویژه به گنبدکاووس دارد و به همین جهت در اعتبارات سفر ۱۳ اسفند پارسال خود و برخی اعضای کابینه به این استان در مجموع ۳۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی، تسهیلاتی و اشتغالزا برای آن تصویب کردند.وی افزود: از اعتبارات پیش‌بینی شده سفر دولت به استان افزون بر ۳۸ هزار میلیارد ریال آن مختص گنبدکاووس است که برخی پروژه‌های زیرساختی و عمرانی این شهرستان از جمله جاده تزانزیتی موسوم به نفت تکمیل خواهد شد.


معاون استاندار مرکزی:

نیمی از طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک 
اجرا شده است

اراک - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی درخصوص آلودگی هوای اراک اظهار داشت: در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا، اجرای بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا مطرح و جمع‌بندی لازم انجام شده و می‌توان گفت که در این راستا تاکنون حدود ۵۰ درصد مصوبات اجرایی شده است. به گزارش ایرنا، مهدی زندیه‌وکیلی با بیان اینکه اجرای طرح کاهش آلودگی یک اقدام مستمر است، افزود: در طرح جدید که با تعامل و همکاری سازمان برنامه و بودجه، محیط‌ زیست و سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود اکنون اهداف جدید تعریف و آماده ارائه به مراجع ذیربط می شود  و می‌تواند به‌عنوان طرح ۱۰ ساله استان مطرح باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: خروج دیگ‌های قدیم شرکت ایرالکو نقش بسزایی در کاهش آلایندگی هوای کلانشهر اراک داشت اما اکنون انتقال آندسازی انجام نشده است. زندیه وکیلی عنوان کرد: کارگروه ویژه‌ای برای انجام فیلتراسیون در راستای کاهش مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند تشکیل و از ظرفیت تمامی دانشگاه‌های استان بهره‌گیری و از شرکت مذکور نیز درخواست شده که کاهش میزان سولفور مازوت را پیگیری کند و از طرفی تمام تلاش‌ها برای گازسوز کردن این صنعت به کار گرفته شده و اجرای یک هزار هکتار فضای سبز نیز در این منطقه هدفگذاری شده که تاکنون ۵۰۰ هکتار آن درمنطقه سیبک اجرایی شده است.وی درخصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: از چهار میلیون تعهد دولت برای ساخت مسکن طی چهار سال، ۶۱ هزار واحد سهم استان مرکزی است که از این میزان سهمیه ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی ویژه شهر جدید امیرکبیر و مهاجران است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه اکنون بیش از هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در اراک در حال ساخت است، گفت: زمین دولتی در شهر اراک برای ایجاد هشت هزار و ۱۰۰ واحد وجود نداشت که اداره اوقاف این اراضی را برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داد و این مهم باید مدنظر ویژه باشد که میزان پرداخت حقوق موقوفه به مراتب کمتر از هزینه ایجاد زیرساخت در اراضی با فاصله اندک از شهر است.وی یادآور شد: استان مرکزی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از استان‌های پیشرو و سه استان نخست کشور است چرا که مراحل پایانی ساخت و تحویل ۳۰۰ واحد مسکونی در برخی شهرستان‌های استان سپری شده و چندین واحد مسکونی نیز افتتاح و متقاضیان ساکن شده‌اند و اراک به‌عنوان تنها کلانشهر در کشور مطرح است که واحد مسکونی در اراضی اوقاف در قالب طرح نهضت ملی ساخته می‌شود و به‌عنوان الگوی سایر استان‌ها است.


شهردار  رشت عزل شد

 رشت - هشت عضو شورای اسلامی شهر رشت از پاسخ‌های مکتوب علوی شهردار رشت قانع نشدند و وی از سمت خود برکنار شد. به گزارش تسنیم 8 عضو شورای شهر رشت پیش از ظهر روز شنبه در جلسه استیضاح شهردار رشت، از توضیحات مکتوب سیدامیرحسین علوی قانع نشدند و استیضاح وی رأی آورد و از سمت شهرداری رشت برکنار شد.شهردار رشت در جلسه‌ای با ارائه مستندات برای پاسخگویی در صحن شورا حضور یافته بود که تعدادی از اعضای شورا از پاسخ‌های وی قانع نشده بودند و قرار بود مجدداً در صحن شورا به سؤالات اعضایی که قانع  نشده بودند پاسخ دهد که دو جلسه به‌طور متوالی لغو شد.پس از آن جلسه بعدی استیضاح شهردار برگزار شد و در جلسه روز شنبه، شهردار رشت پاسخ‌های خود را به‌صورت مکتوب ارائه کرد و در پایان از 11 رأی مأخوذه، 8 عضو شورای شهر رشت از پاسخ‌های مکتوب وی قانع نشدند و 3 عضو شورا از پاسخ‌های وی قانع شدند و وی از سمت خود برکنار شد.


مکان‌یابی برای شهرک فناوری در قزوین

 قزوین - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ایجاد شهرک فناوری در قزوین که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور در اردیبهشت ماه امسال به استان بود، وارد مرحله مکان‌یابی شد. به گزارش ایرنا رضا صفاری افزود: تلاش داریم تا زمینی مناسب در اطراف قزوین را برای ایجاد شهرک فناوری تأمین کنیم. در همین رابطه با دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد مذاکره شده‌ایم تا بخشی از اراضی در اختیار این دانشگاه را برای این کار خریداری کنیم. در صورت عدم تأمین اراضی مورد نظر، از اداره کل راه و شهرسازی درخواست کرده‌ایم تا اراضی مناسب اطراف قزوین را که امکان واگذاری آنها وجود دارد به شرکت شهرک‌های صنعتی استان معرفی کند.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: بین ۲۰ تا ۳۰ هکتار زمین برای ساخت شهرک فناوری در قزوین پیش‌بینی کرده و درنظر گرفته‌ایم. وی با بیان اینکه در کشورمان ۱۱ شهرک فناوری پیش از این ایجاد شده است، افزود: نحوه کار و فعالیت شهرک‌های فناوری با پارک‌های علم و فناوری مشابهت دارد با این تفاوت که تولی‌گری شهرک‌ها با وزارت صنعت، معدن و تجارت و تولی‌گری پارک‌ها با وزارت علوم است و همچنین شرکت‌های مستقر در شهرک‌های فناوری در پی تأمین نیازهای فناوری صنایع هستند. 

پلمب ۵۱ واحد غیرمجاز ارائه خدمات پزشکی 
و درمانی در آذربایجان غربی
 ارومیه - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با انجام بازدیدهای مستمر از سوی بازرسان این نهاد، ۵۱ واحد غیرمجاز ارائه دهنده خدمات پزشکی و درمانی در استان شناسایی و پلمب شد.  دکتر علی مسعودی افزود: از این تعداد ۱۸ مورد در ارومیه و ۳۳ مورد نیز در دیگر شهرهای آذربایجان غربی شناسایی شدند. از کل واحدهایی که شناسایی و پلمب شده، تنها چهار مرکز توسط افراد دارای تحصیلات پزشکی اداره می‌شد و مدیر ۴۷ مورد باقی مانده، به هیچ وجه تحصیلات پزشکی نداشت.مسعودی ادامه داد: از آغاز اجرای طرح بازرسی از مراکز عرضه خدمات پزشکی تاکنون، ۸۳۷ مورد بازدید در استان صورت گرفته که ۱۹۲ مورد مربوط به ارومیه بوده و ۶۴۵ مورد هم در دیگر شهرستان‌ها انجام شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7953/16/619369/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها