رئیس جمهور سابق امریکا در لاس و گاس به طور تلویحی از حضورش در انتخابات 2024 خبر داد

ترامپ: امریکا رو به افول است


بنفشه غلامی/ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین امریکا در سخنانی با بیان تندترین انتقادها به سیاست‌های «جو بایدن»، امریکا را کشوری خواند که در جهان تحقیر شده و در حال افول است. او که سودای انتخابات 2024 را نیز در سر دارد، در این سخنرانی به طور تلویحی خبر داد یکی از نامزدهای این انتخابات خواهد بود.
به گزارش سایت شبکه خبری «فاکس نیوز»، «ترامپ» در جمع هواداران خود در لاس وگاس با اشاره به تیراندازی‌ها و کشتارهای اخیر و بی قانونی موجود در شهرهای امریکا گفت: «اگر این خشونت‌های بدوی هر چه زودتر برطرف و متوقف نشود، دیگر کشوری نخواهیم داشت. این وضعیت بی قانونی باید هر چه زودتر متوقف شده و موج جنایت‌ها بسرعت پایان یابد.» او سپس با انتقاد از دولت «بایدن» خشونت‌های اخیر را حاصل کار دولت او دانست و گفت: «حاکمیت قانون درست مقابل چشمان ما در حال فروپاشی است و همه اینها به خاطر سیاست‌های جنایتکارانه بایدن، کنگره‌ای که پلوسی و شومر بر آن حکم می‌‌رانند و چپ‌های افراطی  دموکرات در سطح ملی و ایالتی است.» او سپس مدعی شد: «اکنون می‌‌بینیم که شهرهای تحت تسلط دموکرات‌ها دارای بالاترین آمار جرم و جنایت هستند. طوری که طی سال گذشته 16 ایالت امریکا رکورد قتل تمام دوران خود را شکستند و آمار قتل در کشور به بالاترین میزان خود در 25 سال اخیر رسیده است؛ چیزی که تا حالا هیچ کس ندیده بود.  سرقت خودرو هم 200 برابر گذشته شده است و در برخی مناطق این رقم به 300 برابر می‌‌رسد. ساکنان این شهرهای دموکرات به خاطر همین مسائل در حال ترک شهرهای خود هستند، زیرا اوباش در حال غارت مشاغل کوچک هستند.»  او هچنین شیکاگو را همانند منطقه جنگی توصیف کرد و با اشاره به مرگ 53 مهاجر در کامیونی در مرزهای تگزاس گفت: «مرزهای ما در هرج و مرجی وحشیانه و پر خشونت قرار دارند و در آنها کسی تحت کنترل قرار نمی گیرد. همین باعث شده میلیون ها نفر بدون هیچ کنترلی وارد کشور شوند.»
او تأکید کرد: «بگذارید ساده بگویم: ما کشوری رو به افول هستیم. ما ملتی در حال سقوط هستیم. ما هرگز چیزی مانند اکنون نبوده ایم، کشور ما در برابر جهان به زانو افتاده و تحقیر شده است. آن هم در حالی که خیابان‌های ما پر است از خون قربانیان بی گناه جنایت‌ها و در شرایطی که ما برای دیگران سخنرانی می‌‌کنیم.»«دونالد ترامپ» سپس با ارائه راه حلی برای خروج امریکا از وضعیت موجود، به طور تلویحی خبر داد، در انتخابات 2024 شرکت خواهد کرد. او گفت: «ما نیازمند رهبری هستیم که  اجازه دهد (این راه حل‌ها) به وقوع بپیوندند... من چهار سال روی مبارزه با این مسائل سخت کار کردم.»
«ترامپ» در حالی از علاقه‌اش به حضور در انتخابات 2024 سخن گفته که به نوشته سایت مجله «یو اس نیوز»، هرچند در حزب خود دیگر جذابیت چندانی برای اعضا ندارد، اما به گفته «اندرو اسمیت» استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی، «بسیاری از امریکایی‌ها نسبت به انتخابات قبلی کمتر از ترامپ وحشت دارند.» نظرسنجی‌های اخیر نیز نشان می‌‌دهد، وی همان طور که در حزب خود از حمایت 43 درصد اعضا برخوردار است، بر اساس نظرسنجی دانشگاه امرسون که دو هفته پیش انجام شد نیز حمایت 44 درصد امریکایی‌ها را دارد و اگر دموکرات‌ها نتوانند به جای «جو بایدن» که نارضایتی عمومی از وی بالا است، فرد قدرتمندی را انتخاب کنند، با فرض اینکه «ترامپ» کاندیدای نهایی جمهوری‌خواهان باشد، برنده این انتخابات خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7953/4/619373/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها