اخبار


شهادت 2 مأمور پلیس در فارسان

گروه حوادث:مرد آدم‌ربا وقتی با دستور «ایست» مواجه و پلیس را در تعقیب خود دید با شلیک‌های پی‌درپی 2 مأمور پلیس را در شهرستان فارسان به شهادت رساند اما سرانجام در تعقیب و گریز پلیسی به هلاکت رسید.   
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار منوچهر امان‌اللهی فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در تشریح این حادثه گفت: در پی اعلام یک مورد آدم ربایی در یکی از استان‌های همجوار و متواری شدن متهم مسلح با خودرو به این استان، به محض رصد و شناسایی پلاک خودروی گروگانگیر، تیم‌های گشتی در محور‌های مواصلاتی برای دستگیری و توقیف مستقر شدند که به محض مشاهده خودروی متهم، کارکنان بخش باباحیدر به وی دستور ایست داده ولی راننده بی‌توجه به سمت مأموران تیراندازی کرده که درحین تیراندازی گروهبان یکم «مرتضی کریم‌زاده» و سرباز وظیفه «ابوالفضل هیبتی» به فیض شهادت نائل آمدند و در ادامه با حضور مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان فارسان و طی تعقیب و گریز ی که صورت گرفت،در نهایت گروگانگیر مسلح به هلاکت رسید و یکی از کارکنان شهرستان فارسان نیز در این حین مجروح شد. تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

صدور حکم اعدام برای عامل تجاوز به 9 دختر

گروه حوادث:  مرد جوانی که به اتهام تجاوز به 9 دختر در شعبه 28 دادگاه عمومی و انقلاب اسلامی تهران محاکمه شده بود، با رأی دادگاه بدوی به جرم افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد. 
شیما قوشه، وکیل 5 نفر از شاکی‌های این پرونده در این‌باره به خبرنگار حوادث «ایران» گفت: حکم اعدام متهم روز شنبه 18 تیر به بنده ابلاغ شد. در این پرونده، 9 نفر به صورت رسمی شکایت کرده بودند که شاکی قانونی پرونده محسوب می‌شوند. اما قربانیان دیگری هم در داخل و خارج از کشور هستند که با پلیس تماس گرفته و اظهار داشتند از سوی کیوان - متهم پرونده - مورد تجاوز واقع شده‌اند البته چون سایر شاکی‌ها به صورت حضوری حاضر به ثبت شکایت نشدند ما 9 شاکی خصوصی داشتیم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا با صدور این حکم به خواسته خود رسیده‌اید یا به دنبال مجازات دیگری نیز بودید گفت: به‌عنوان وکیل 5 نفر از شاکی‌های پرونده به این رأی اعتراض خواهم کرد، چراکه مجرم ملزم به جبران خسارت نیز بوده که این موضوع در رأی دادگاه مسکوت مانده است. گاهی ما با خلأ قانونی در خصوص صدور حکم مواجه هستیم اما در مورد اتهام کیوان قانونگذار با صراحت به جرم و مجازات زنای به عنف اشاره کرده و ما انتظار داشتیم که در این حکم نقش شاکی‌ها مشخص شود. در حال حاضر دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد شده و متهم هم محاکمه و در نهایت بدون در نظر گرفتن خسارات وارده به موکل‌های من حکم اعدام صادر شده است. جرم رخ داده از سوی متهم، «جرم حدی» است و رضایت دادن شاکی‌ها در این پرونده، تأثیری در اجرای حکم اعدام ندارد.
این وکیل دادگستری در این باره که متهم در طول رسیدگی به پرونده‌اش از رسانه‌ها شکایت کرده نیز گفت: فکر می‌کنم از 18 رسانه به دلیل انتشار اخبار مرتبط با خودش شکایت کرده است. البته شکایت حق قانونی هر فردی است اما او تلاش کرد تا با شکایت و تهدید از انتشار اخبار اتهامی‌اش جلوگیری کند که موفق هم نشد. همان‌طوری که از همان ابتدا هم که من وکالت پرونده را عهده دار شدم بارها از سوی خود او و وکیلش تهدید شدم اما بدون هیچ تردیدی کارم را ادامه دادم. به گفته قوشه متهم در جلسه پایانی دادگاه که در شعبه 28 دادگاه انقلاب توسط قاضی عموزاد به عنوان رئیس دادگاه و قاضی افشاری، مستشار دادگاه برای استماع آخرین دفاعیات متهم برگزار شد دفاع خاصی برای ارائه نداشت و تنها ادعا کرد که بدون رضایت شاکی‌ها با آنها ارتباط برقرار نکرده بود.  وکیل قربانیان در جواب این پرسش که متهم در حال حاضر بازداشت است یا آزاد عنوان کرد: اواخر شهریورماه حکم بازداشت موقت او که 2 سال است پایان می‌یابد و ما نگران هستیم که او با فراهم کردن وثیقه آزاد و متواری شود و امیدواریم قاضی شرایط شاکی‌های پرونده را در نظر بگیرد و شرایط برای آزادی او فراهم نشود.  گفتنی است؛ متهم دو سال قبل در یک پویش اینترنتی از سوی برخی از قربانیان، به تجاوز جنسی متهم شد که پس از دستگیری توسط پلیس و اعتراف به جرم ارتکابی با حکم بدوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است. او متهم است پس از خوراندن نوشیدنی‌های آلوده به مواد بی‌هوشی به آنها تجاوز کرده است.

معمای کشف اجساد حلق آویز  5 عضو یک خانواده

گروه حوادث:  کشف اجساد حلق آویز 5 عضو یک خانواده در نجف آباد اصفهان معمای پیچیده ای مقابل تیم جنایی قرار داد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان روز شنبه درباره این خبر گفت: عصر روز جمعه خبری مبنی بر حلق‌آویزشدن پنج نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان نجف‌آباد منتشر شد که از طریق تماس همسایگان با ۱۱۰ به نیروی انتظامی اعلام شده بود. انتشار بوی تعفن عجیبی از این خانه باعث شکایت همسایه ها و اعلام موضوع به پلیس شده بود. بنابراین بلافاصله مأموران انتظامی به همراه دادستان شهرستان، تیم پزشکی قانونی و سایر افراد مرتبط در محل وقوع حادثه حضور پیدا کردند و مشاهده شد پنج نفر که اعضای یک خانواده بودند همگی حلق‌آویز شده  و به دلیل گذشت زمان اجساد فساد نعشی پیدا کرده اند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: بدون فوت وقت بررسی‌ها آغاز شده و  یک تیم مجرب از مجموعه انتظامی و پزشکی قانونی با نظارت دادستان شهرستان و مرکز استان در حال بررسی ابعاد مختلف این حادثه هستند. آنچه مسلم است اینکه با توجه به شواهد و بررسی اولیه در صحنه، وقوع قتل تاکنون مطرح نبوده و اعلام دستگیری فرد یا افرادی در این رابطه در فضای مجازی صحت ندارد. طبیعی است در بررسی و تحقیقات اولیه از افراد مرتبط و مطلع که از قبل با این خانواده در ارتباط بودند، ممکن است افرادی احضار شوند و اطلاعات لازم از آنها اخذ شود.
در حالی که این خبر شوک عجیبی در شهر ایجاد کرده، داماد سابق این خانواده به پلیس گفت: پدر زن سابقم فوت کرده بود اما مادر، خواهر و برادرزنم به همراه همسر سابقم و دخترم همگی در این خانه زندگی می‌کردند. از روز سه شنبه گذشته مدام تماس می گرفتم تا به ملاقات دخترم بروم اما کسی پاسخگو نبود تا اینکه عصر جمعه متوجه این ماجرا شدم. بر اساس این گزارش وقتی عصر جمعه 17 تیر مأموران پلیس وارد این خانه در یکی از محله های جنوبی شهر نجف آباد شدند در زیر زمین با پیکر حلق آویز مادر، دو دخترش، پسر خانواده و نوه شان رو به رو شدند.  دادستانی نجف آباد همچنین گفته است که در حال حاضر فرضیه قتل مطرح نیست و تحقیقات لازم برای مشخص شدن علت مرگ این پنج عضو خانواده در حال بررسی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7953/19/619402/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها