بابایی آبی‌پوش شد، رضایی و محبی هم در راه هستند

استارت استقلال با ساپینتو


گروه ورزشی/ استقلال در ادامه خریدهای خود در فصل نقل‌وانتقالات دست به یک خرید غیرمنتظره زد و پیمان بابایی مهاجم فصل گذشته تراکتور را با قراردادی 2ساله به خدمت گرفت. او سابقه بازی در تیم‌های ماشین‌سازی، گسترش‌فولاد و سومقاییت آذربایجان را هم در کارنامه دارد. در این شرایط کاظم محمودی، مدیر تیم فوتبال تراکتور در واکنش به جدایی این بازیکن گفت: «بابایی به ما گفت خیالتان راحت، من مردانه دست دادم و اگر در تراکتور نمانم، مرد نیستم و سرم برود هم سر قولم هستم اما در نهایت پس از چند روز سر کار گذاشتن باشگاه و هواداران تراکتور با تیم دیگری قرارداد امضا کرد. متأسفم برای چنین ورزشکارانی که تعصب و غیرت از یادشان رفته و به‌ راحتی قول‌ و قرارهایشان را زیر پا می‌گذارند.» استقلال در حالی بابایی را به خدمت گرفت که این شائبه به وجود آمد که مذاکرات این باشگاه با کاوه رضایی به بن‌بست خورده و حضور او در جمع آبی‌پوشان منتفی شده اما اینطور نیست و رضایی نیز بزودی وارد تهران خواهد شد. او قرار است اواسط هفته در مرکز ایفمارک، تست‌های پزشکی را پشت‌سر بگذارد و پس از آن قراردادش را با استقلال امضا کند. همچنین باشگاه سانتاکلارا مشکلی با انتقال محمد محبی به استقلال ندارد و به نظر می‌رسد این بازیکن جوان نیز بزودی آبی پوش خواهد شد.
غلامپور ماند، حیدری دستیار ساپینتو شد
یکی دیگر از موضوعات مورد بحث استقلال در چند وقت اخیر، انتخاب دستیار ایرانی ریکاردو ساپینتو بود و از خسرو حیدری پیشکسوت و کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال به‌عنوان گزینه اصلی دستیاری مرد پرتغالی نام برده می‌شد. در این شرایط، حیدری پس از گفت‌وگو با ساپینتو و جلسه با مصطفی آجرلو مدیرعامل استقلال، قرارداد خود را امضا کرد. ضمن اینکه بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بان‌ها هم که با مدیران باشگاه جهت ادامه‌ همکاری به توافق رسیده بود، قرارداد خود را با آبی‌های پایتخت به صورت رسمی امضا کرد.
آغاز تمرینات استقلال با مرد پرتغالی
اما تمرینات استقلال در فصل جدید لیگ‌برتر، از شنبه در ورزشگاه انقلاب آغاز ‌شد تا آبی‌ها به صورت رسمی کارشان را با سرمربی پرتغالی‌شان آغاز کنند. پیش از شروع اولین جلسه تمرینی استقلال، ریکاردو ساپینتو در جلسه‌ای صمیمانه با بازیکنان و اعضای کادرفنی شرکت کرد و دقایقی با آنها صحبت نمود. سینا خادم‌پور، آرش داجلیری، علیرضا رضایی، فردین رابط، امیر‌ارسلان مطهری، سیدحسین حسینی، زبیر نیک‌نفس، روزبه چشمی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور و صالح حردانی بازیکنان حاضر در این تمرین بودند. ضمن اینکه آرش رضاوند که به صورت قرضی در نیم‌فصل دوم در فولاد بازی می‌کرد، در این تمرین حاضر شد. همچنین کوین یامگا نیز که گفته بود به ایران برمی‌گردد، این کار را انجام داد و در کنار عزیزبک آمانوف در تمرین شرکت کرد. امیرحسین حسین‌زاده که گفته می‌شود قصد جدایی از جمع آبی‌پوشان را دارد، در‌محل تمرین حاضر شد. رضا میرزایی، سجاد شهباززاده و سیدمحمد حسینی 3خرید جدید آبی‌ها نیز از جمله حاضران در این تمرین بودند. حیدری و غلامپور نیز به‌عنوان کمک‌های ایرانی ساپینتو در تمرین حضور داشتند. پیمان بابایی، مهاجم جدید استقلال هم در اواسط تمرین حاضر شد تا حال‌وهوای این تمرین متفاوت باشد. شاگردان ساپینتو صبح دیروز هم با حضور در محل تمرین و با صرف صبحانه به ادامه تمرین مشغول شدند. این جلسه تمرینی ۷۵دقیقه به طول انجامید و پس از آن بازیکنان جهت استراحت و صرف ناهار راهی هتل شدند و نوبت دوم تمرین نیز دیروز عصر برگزار شد.
ساپینتو: نکات مثبتی از بازیکنان دیدم
ساپینتو در خصوص اولین تمرین استقلال گفت: «خیلی خوشحالم که در حال شناخت تیم هستیم. در ابتدای تمرین مکالمه خوبی با بازیکنان داشتم و چند نکته را در این گفت‌وگو مشخص کردیم. برای ارتباطات بعدی که با هم داریم با بازیکنان صحبت کردم و آنچه را می‌خواهم برایشان توضیح دادم. چیزهایی که از آنها انتظار دارم و مواردی که آنها از من انتظار دارند. به خاطر اینکه بتوانیم روح خانوادگی و اتحادمان را برای آینده و مسابقات حفظ کنیم. بازیکنان هم کامل این موضوع را متوجه شدند که در تمرینات چه کارهایی را انجام بدهند و فکر می‌کنم بازیکنان خیلی خوب سعی می‌کنند مسائلی که گفتم را انجام دهند.»
 او در مورد آنالیز بازیکنان استقلال عنوان کرد: «من از قبل شناخت بازیکنان را شروع کرده بودم. بازیکنان جدیدی نسبت به سال قبل داریم و چند بازیکن قرضی هم که به باشگاه‌های دیگر رفته بودند، برگشته‌اند.  هفته اول، تمرینات ما است و سعی می‌کنیم خیلی خوب یکدیگر را بشناسیم و بازیکنان را خیلی خوب زیر نظر دارم. آنها خیلی تلاش می‌کنند تا از نظر فیزیکی آماده شوند. این هفته تست آمادگی جسمانی هم از بازیکنان می‌گیریم تا پتانسیل آ‌نها را ببینیم.» ساپینتو یادآور شد: «در پایان این هفته یک‌ مسابقه درون‌تیمی داریم. همان‌طور که گفتم برای روز اول همه چیز خیلی خوب بود. روحیه و رفتار بازیکنان و فضای تمرین مناسب بود. نکات مثبتی را از آنها در حرکات پا به توپ و بدون توپ دیدم و این همان چیزی است که می‌خواهم. اول باید چیزی که می‌خواهم را یاد بگیرند و قدم به قدم به آنجایی که می‌خواهم نزدیک شوند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7953/20/619407/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها