هجوم تماشاگران و محبوس شدن آزادکاران در حساس‌ترین انتخابی تیم‌ملی کشتی

هیجان روی نقطه جوش


پریسا غفاری/ رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد دیروز در سالن ۱۲هزار نفری آزادی آغاز و در اوج بی‌نظمی به پایان رسید. این مسابقات با برتری رضا اطری، حسن یزدانی، کامران قاسمپور و محمدحسین محمدیان به ترتیب در اوزان ۶۱، ۸۶، ۹۲و ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در سنگین وزن همراه شد تا ۵ ملی پوش ایران در مسابقات جهانی صربستان مشخص شوند.  کشتی فرنگی نیز تنها در یک وزن انتخابی برگزار شد و امین میرزا زاده با شکست علی اکبر یوسفی به عنوان ملی پوش سنگین وزن انتخاب شد.
بلیت 10 هزارتومانی و محبوس شدن کشتی گیران
درحالی که روز تعطیل (عید قربان) برای برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده بود، تماشاگران از ساعات ابتدایی صبح دیروز در سالن حاضر شدند تا نظاره‌گر پرستاره‌ترین و حساس‌ترین مرحله از چرخه انتخابی باشند، تماشاگرانی که بلیت‌های 10 هزار تومانی خریداری کرده بودند. بعد از ورود حسن رنگرز قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، نظم سالن به خاطر درخواست برای عکس یادگاری با این دو چهره تاحدودی به‌هم ریخت و آنها مجبور شدند در جایگاه ویژه مستقر شوند. از دیگر حواشی قابل ذکر اینکه هواداران در پایان رقابت‌ها در سالن گرم را شکستند و خارج از سالن نیز منتظر کشتی‌گیران ماندند تا با آنها عکس یادگاری بگیرند. همین موضوع باعث شد تا کامران قاسمپور، محمدحسین محمدیان و تعدادی دیگر نتوانند از سالن خارج شوند و برای دقایق زیادی در سالن محبوس شدند. این اتفاقات درشرایطی افتاد که تعداد نیروهای انتظامی و یگان ویژه کمتر از حد مورد نیاز بود و به همین دلیل فدراسیون کشتی پیرو اتفاقات ایجاد شده در نامه‌ای از مجید شهیدی مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان توضیح خواست.
از آزادی تا تونس
مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در وزن 61 کیلوگرم بین رضا اطری و داریوش حضرت قلی‌زاده برگزار شد. طبق چرخه انتخابی، اطری با توجه به نتایج قبلی با یک برد صاحب دوبنده تیم ملی می‌شد. این آزادکار که در المپیک توکیو در وزن 57 کیلوگرم روی تشک رفت، دیروز 5-1 از سد قهرمان کشور گذشت و این بار در وزن جدید به دوبنده تیم ملی رسید. کامران قاسمپور و امیرحسین فیروزپور (وزن ۹۲ کیلوگرم) که مدت‌هاست در کنار هم تمرین کرده و از سبک کشتی یکدیگر کاملاً شناخت داشتند، در یک مبارزه نزدیک و پایاپای به مبارزه پرداختند که در لحظات پایانی قاسمپور اقدام به زیرگیری کرد و با رسیدن به پای فیروزپور 4-صفر از حریف پیش افتاد و مبارزه را با همین نتیجه تمام کرد تا برای دومین سال متوالی ملی پوش شود. امیرحسین زارع که در مسابقات جهانی اسلو خود را به عنوان پادشاه جدید سنگین وزن جهان معرفی کرد با شکست قهرمان نوجوانان جهان و پسر 17 ساله فردین معصومی صاحب دوبنده تیم ملی در وزن 125 کیلوگرم شد. حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم در مسابقه‌ای یک‌طرفه علیرضا کریمی را شکست داد و مسافر صربستان شد. علیرضا کریمی بعد از پیروزی 6-3 مقابل محسن مصطفوی، در مبارزه دوم با حسن یزدانی مرد 7 مداله کشتی آزاد جهان روبه‌رو شد. یزدانی هم که به‌شدت از سوی تماشاگران حاضر در سالن با شعار«صل علی محمد، قاتل تیلور آمد» تشویق می‌شد، در این مبارزه مقتدرانه و با نتیجه 10 بر صفر پیروز و به دوبنده تیم ملی رسید.البته در پایان این کشتی اتفاق عجیبی افتاد و تماشاگران از روی سکوها به پایین پریدند و وارد تشک شدند. برای دقایقی یزدانی در محاصره هواداران و دوستدارانش قرار گرفت و کنترل وضعیت هم از دست مأموران خارج شد. در وزن 97 کیلوگرم هم محمدحسین محمدیان با کسب پیروزی مقابل مجتبی گلیج صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد شد که با توجه به تحریم روس‌ها و غیبت‌شان در مسابقات جهانی، رقابت‌های بلگراد در غیاب رشید سعدالله‌اف قهرمان المپیک و جهان برگزار خواهد شد و محمدیان که تجربه شکست اسنایدر امریکایی را دارد باید خود را برای مصاف دوباره با این کشتی‌گیر آماده کند. گفتنی است کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد ترکیب نهایی در ۲ وزن 57 و 79 کیلو را به بعد از مسابقات رنکینگ‌دار تونس موکول کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7953/21/619409/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها