جزئیات جدیدی از طرح رتبه‌بندی معلمان

رفع محدودیت رتبه‌بندی معلمان از حیث سنوات خدمتی


در آخرین اخبار درباره جزئیات رتبه بندی معلمان به نقل از مسئولان آموزش و پرورش ذکر شده است که همه معلمان فارغ از سنوات خدمتی‌شان مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.  فرایند رتبه‌بندی، رقابتی است و همه معلمان در قالب شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربه می‌توانند به‌نحوی که در قانون آمده از مزایای رتبه‌بندی استفاده کنند.
در هفته گذشته در برخی رسانه‌ها مطرح شده بود که معلمان زیر دو سال خدمت، مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند اما خوشبختانه، هم مفاد آیین‌نامه بررسی شد و هم در گفت‌وگویی که مسئولان آموزش و پرورش با سازمان اداری و استخدامی داشتند، تلقی و برداشت این شد که با توجه به صراحت متن قانون، همه معلمان فارغ از سنوات خدمتی‌شان مشمول رتبه‌بندی شوند. 
البته در متن قانون محدودیت‌هایی برای شمولیت در رتبه‌بندی ذکر شده که از جمله آنها می‌توان به مأمورشدگان به دیگر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد، اما خوشبختانه هیچ محدودیتی از حیث سنوات خدمتی مدنظر نیست.
نکته دیگر این است که گفته می‌شود آیین‌نامه اجرایی به گونه‌ای طراحی شده که معلمان هرچقدر کار کنند نمی‌توانند به درجه بالا برسند،مسئولان در مقابل این شبهه گفته اند اینطور نیست؛ هرچند تمام اساتید دانشگاه هم به درجه استاد‌تمامی نمی‌رسند و همین‌طور همه نیروهای نظامی به رتبه سرلشکری.  فرایند رتبه‌بندی، رقابتی است و همه معلمان در قالب شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربه می‌توانند به نحوی که در قانون آمده از مزایای رتبه‌بندی استفاده کنند.
صرفاً معلمانی می‌توانند ارتقای رتبه ۴ و ۵ را درخواست کنند که به ترتیب ۱۵ و ۲۱ سال سابقه خدمت به بالا داشته باشند. 
سقف امتیازات ۱۰۰۰است. برای رتبه ۵ کسب ۹۰۰امتیاز و برای رتبه ۴، کسب ۷۵۰امتیاز لازم است و مؤلفه‌ها و شاخص‌های مختلفی دارد که در آیین‌نامه ذکر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7953/22/619440/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها