هنرمندان در فضای مجازی


یاد
انتشار خبر درگذشت حسن ‌ذوالفقاری در شرایطی رخ داد که نه فقط اهالی کتاب و ادبیات، بلکه حتی شاگردان و دوستان وی را غرق بهت و حیرت کرد. این نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه در 56 سالگی با زندگی وداع کرد، با این حال آثار ارزشمندی از وی به یادگار مانده است. محمداسماعیل حاجی علیان، نویسنده و استاد دانشگاه بخشی از یادداشت زنده‌یاد ذوالفقاری را درباره رمانی از حاجی‌علیان منتشر کرده و یاد وی را گرامی داشته است. رضا اسماعیلی شاعر و منتقد ادبی شعری به این مضمون نوشته: «امروز منجمان/ ستاره دیگری را کشف کردند!/ باز هم خیاط در کوزه افتاد!» یوسف علیخانی نویسنده و ناشر هم تصویری از وی را در صفحه خودمنتشر کرده و خاطره‌ای از مواجهه‌اش با ذوالفقاری را نوشته و حسرت می‌خورد که: «ای کاش وقتی او را دیدم گفته بودم که یک طبقه از کتاب‌های کتابفروشی‌ام نوشته خودش است.» روح‌الله کریمی کیارسی، پژوهشگر ادبیات فارسی و فرهنگ بختیاری هم از درگذشت ذوالفقاری به عنوان تلخ‌ترین اتفاق این روزها یاد کرده است. انتشارات ققنوس و همچنین صفحه مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی که ذوالفقاری با آن نیز همکاری جدی داشته درگذشت وی را با انتشار یادداشت‌هایی تسلیت گفته‌اند. صفحه انجمن ویراستاران هم درگذشت این استاد ادبیات را اتفاقی ناباورانه خوانده و از وی به عنوان پژوهشگری برجسته و استادی گرانقدر یاد کرده است. محمدرضا ترکی نویسنده و شاعر هم یک شعر در سوگ همکار و دوست خود نوشته، در بیت آخر این شعر که گویا سروده خود ترکی است آمده: «خبری سهمگین رسید امشب، قلب ما باز هم پریشان شد/ اشک باید کمک کند امشب، بغض باید حمایتی بکند.» گفتنی است که مراسم تشییع زنده‌یاد حسن ذوالفقاری، امروز (دوشنبه) بیستم تیرماه در دانشگاه تربیت مدرس و آیین خاکسپاری وی نیز سه‌شنبه (فردا) برابر با بیست و یکم تیرماه در دامغان، زادگاه وی انجام می‌‌شود.


چهره‌ها
سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی در تازه‌ترین استوری خود خبر از برگزاری کنسرتی داده و نوشته: «22 تیرماه منتظر شما مردم عزیز هستیم.» بر اساس اطلاعات مندرج در صفحه این هنرمند، چند روز پیش نیز قطعه «طوفان عشق» به خوانندگی عقیلی، با شعر محمد سیاهکاری و تنظیم‌کنندگی سهیل زرین‌پور منتشر شده است.

کیومرث مرادی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر تصویری از پوستر نمایش «مانش» همزمان با دومین اجرای آن را منتشر کرده است. این نمایش چند روزی است اجرای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد شروع کرده، تهیه‌کننده آن مؤسسه فرهنگی- هنری دی است. مانش سومین ساخته کیومرث مرادی به‌شمار می‌آید که پیرامون موضوع مهاجرت ساخته شده، او این بار به روایت قصه سه مهاجر از کشورهای افغانستان، رواندا و اندونزی پرداخته است.

حسین رضایی‌نیا نوازنده دف و سازهای کوبه‌ای تصویری از خود به همراه کیهان کلهر منتشر کرده و نوشته: «سپاس از استاد کیهان کلهر.» البته او در استوری‌های بعدی‌اش از هنرمندان دیگری هم با انتشار تصاویر آنان و درج چند کلمه‌ای تشکر کرده، از جمله «عباس جمشیدی فر» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون.

استارتاپی برای حمایت از ارزش‌آفرینی دختران ایرانی ۱۶ تا ۲۵ ساله
امروز آخرین مهلت ثبت‌نام در رویداد استارتاپی «دا» است
مهلت ثبت‌نام در رویداد ملی «دا» که استارتاپی برای حمایت از ارزش‌آفرینی دختران ایرانی ۱۶ تا ۲۵ ساله است، امروز (بیستم تیرماه) به پایان می‌رسد. طبق گزارش ایرنا، رویداد «دا» یک رویداد آموزشی-تجربی در قالب استارتاپ ویکند، ویژه دختران ۱۶ تا ۲۵ ساله است که با هدف شتاب‌دهی و حمایت از کنشگری و ارزش‌آفرینی دختران ایران برگزار می‌شود. ایده‌پردازی بخشی از رویداد دا (دختران ایران) است که شرکت‌کنندگان در این بخش می‌توانند به صورت فردی یا تیمی (حداکثر ۴ نفر) ایده‌های کسب‌وکاری خود را ارائه ‌دهند.
تنها امروز برای ثبت نام دختران ایرانی یعنی تا بیستم تیرماه باقی است که می توانند به آدرس پایگاه دا مراجعه کنند. محورهای موضوعی ایده‌پردازی رویداد ملی ارزش آفرینی دا اشتغال زنان، آموزش، تفریح و گردشگری، خانواده و سبک‌زندگی، رسانه و تولید محتوا، زیست شهری، سلامت زنان و مد و لباس است.
مهارت فنی یکی دیگر از بخش‌های این رویداد است که شرکت‌کنندگان در موضوعات طراحی گرافیکی، تولید محتوا، طراحی سایت و برنامه‌نویسی نمونه کار ارائه کرده و رقابت می‌کنند. این رویداد درچهار روز و در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
برای روز اول بوم‌گردی در سطح شهر مشهد برای آشنایی با ظرفیت‌ها و فضاهای فعالیت بانوان برنامه‌ریزی شده است و در ادامه نیز با کمک مربیان متخصص و مجرب در حوزه‌های مختلف به مسئله‌یابی تخصصی خواهند پرداخت.
در روز دوم ایده‌های منتخب برای تشکیل تیم‌ها را اعلام می‌کنند. روز سوم این رویداد نیز به برگزاری کارگاه‌های مختلف همچون اعتبارسنجی، بوم مدل کسب‌ و کار، mvp و نحوه ارائه، اختصاص خواهد داشت. روز چهارم و پایانی با ارائه ایده‌ها به داوران، از برگزیدگان نهایی تقدیر می‌شود. رقابت نهایی برگزیدگان روزهای ۲۱ تا ۲۴ تیرماه جاری خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7953/24/619448/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها